Skip to main content

Ik heb 1 GB glasvezel aangesloten via een FritzBox. 

Sinds vanmorgen heb ik echter nog maar een downloadsnelheid van tussen de 4-10Mbps, de uploadsnelheid is wel goed. Dit is getest via een bekabelde aansluiting (dus geen WiFi).

De downloadsnelheid is zo laag dat zelfs KPN TV+ niet meer werkt. Gisterenavond werkte alles nog prima en er is verder niets veranderd aan mijn netwerk. Glasvezel FTU en FritzBox zijn allemaal herstart.

Vreemd genoeg is mijn snelheid wel hoger als ik een VPN verbinding opzet, er lijkt dus ergens in het Netwerk van KPN iets mis te gaan, 

 

Hallo @Romul haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna.

Herstart je router daarna ook eens.

Succes.

 


Hi @JanD reeds geprobeerd maar helaas biedt dit geen oplossing.

Het vreemde is dat als ik een VPN verbinding opzet (via commerciële VPN provider) dat het dan een stuk sneller is:

 

Fysiek lijkt dus alles in orde. Het probleem lijkt op een hoger (netwerk) niveau te liggen.


Hallo @Romul als die FB van KPN is gehuurd, de speciale helpdesk even bellen, want daar heb je dan ook een abo op.

Als de FB eigendom is, kan ik je helaas niet verder helpen, ik heb geen FB.

Wacht s.v.p. eventuele reacties van andere forumleden af.

Succes.

 


Net Experiabox 12 op de FTU aangesloten met alleen een bekabelde laptop erin => hetzelfde probleem.

Via 0800 0402 krijg ik alleen een geautomatiseerd advies om de stekker er uit te halen en er weer in te doen. De storingsdienst is blijkbaar niet telefonisch bereikbaar op zondag?

Gelukkig heb ik nog wel internet maar TV kijken gaat ‘em niet worden vandaag ben ik bang en morgenochtend natuurlijk een uur in de telefonische wachtrij.


als je het woord "storing" inspreek zou je doorverbonden moeten worden


Ik zal dat nog eens proberen, bedankt voor de tip.


als je het woord "storing" inspreek zou je doorverbonden moeten worden

Hallo @Romul dit is geen storing in de zin dat je geen diensten hebt, het probleem van @Romul kan morgen vanaf 8 uur opgepakt worden.

 


als je het woord "storing" inspreek zou je doorverbonden moeten worden

Hallo @Romul dit is geen storing in de zin dat je geen diensten hebt, het probleem van @Romul kan morgen vanaf 8 uur opgepakt worden.

 

tja dat bepaalt kpn zelf wel dan


Goedenavond @Romul, welkom op ons forum! Heb je mijn collega's bij 0800-0402  inmiddels nog gesproken? Voor storingen zijn we 24x7 bereikbaar