Skip to main content

Goededag,

Sinds begin van de maand een nieuw abonnement 1 gb internet, ik had hier hoge verwachtingen van, echter na speedtest ( bedraad) kom ik niet hoger uit dan 100mbps, dat lijkt mij verre van de bedoeling?

 

Nu had ik hierover gebeld vorige week, maar door storing kon er niks gecontroleerd worden. Ik zou dit wel graag opgelost zien worden.

Hoi Rutger, ik heb hier al een nieuwe kabel tussen gezet die met de huidige glasvezelkastje werd mee gestuurd ( het glasvezel kastje was al geplaatst toen mijn huis 2 jaar geleden werd opgeleverd ). Dus de kabel van toe verwisseld met die van nu.

Heb je jouw PC ook al een keer met een andere kabel aangesloten en daarmee getest wat de snelheid is?

Als je bij de netwerkinstellingen van de netwerkadapter op jouw PC gaat kijken, wat zie je daar dan staan bij de snelheid van de verbinding?

 

Hallo wjb, nee ik heb mij pc niet met een andere kabel aangesloten omdat ik niet nog zo'n lengte heb liggen. 

 

Ik heb zojuist de kabels door gemeten. Kabel tussen de glasvezelkastje en modem is goed, kabel tussen modem en mijn desktop is ook goed.

 

In eigenschappen geeft hij net als in jouw plaatje de 1000/1000mbps aan.

 

Ik begin nu toch echt wel een beetje radeloos te worden. Het kan toch niet aan een goede Cat6 kabel liggen?


Uhm, na mijn berichtje van net dacht ik even een opnieuw de snelheid te meten:

 

 

er is iets gebeurt, maar ik heb niks veranderd...


In eigenschappen geeft hij net als in jouw plaatje de 1000/1000mbps aan.

Dan is er in ieder geval niets mis met die kabel.

 

er is iets gebeurt, maar ik heb niks veranderd...

Behalve dan dat je de netwerkkabel opnieuw in de LAN poorten gestoken hebt en dat zou wel eens de doorslag gegeven kunnen hebben. Één van de aders zal wel geen contact gemaakt hebben.


Bedankt allemaal voor alle hulp.