Skip to main content

Ik ben benieuwd of het nu opgelost is.

Ik zie het hier ook namelijk, al ben ik nog niet zo lang aangesloten.
Ik heb eveneens 1 Gb/s maar net viel de verbinding weg en nu heb ik consequent 93 Mb/s up en down op de vaste lijn.

 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hi @Roelroel en welkom op het forum! Heb je de speedtest via de wifi of via de bekabelde verbinding gedaan? Indien het via de wifi was, wil je dan ook rechtstreeks bekabeld een speedtest doen? Zorg dat er dan niks in huis verder aan het downloaden is. 

Mocht de bekabelde snelheid ook te laag zijn, haal dan je glasvezelpunt van de stroom, wacht 2 minuten en sluit deze weer aan. Herstart je modem ook door hetzelfde te doen bij het modem. Ik ben benieuwd of de snelheid daarna weer op peil is. 🙂


Hi Sanne,

Deze snelheid is op de vaste lijn, maar dat staat er ook.
Nadat alles stroomloos gemaakt was blijft de downloadsnelheid toch wel sterk wisselend.

Zo laag als het screenshot laat zien is het nog niet meer geweest, wel de ene keer rond de 800 en een dag later weer constant rond de 400.

Uiteraard ben ik dan niet tegelijk iets anders aan het downloaden, dat spreekt voor zich.


En op dit moment zijn het weer precies dezelfde waarden, 93 Mbps down en ongeveer hetzelfde up.

Het maakt niet uit welke server ik kies, steeds vrij precies rond de 93…
De kabel zit direct vanaf het modem aan de pc, geen switch oid.

Opmerkelijk is dat ik via wifi met de telefoon een veel grotere downloadsnelheid haal, 850.
Upload blijft dan wel wat achter met 180.

 


Hmmm, wat als je een andere internetkabel test? Mocht dat geen verschil uitmaken, is er dan ook een switch of versterker aangesloten op de internetkabel? Test de verbinding met een rechtstreekse internetkabel tussen je PC/laptop en je modem indien je dat nog niet doet. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt. 


Ik vertelde al  3 keer dat het een vaste lijn is en geen wifi…
Ik heb een beetje aan de kabel die in de netwerkkaart van de pc zit zitten raggen en toen werd het beter.

Denk dat dat dus de culprit is.
Nergens meer aankomen. 😉


Voor zover ik zie heb ik in mijn vorige bericht de wifi niet genoemd. Ik vroeg alleen de apparatuur en de kabels uit. 😄 Maar wellicht zie ik wat over het hoofd.

Hopelijk was dat hem dan inderdaad. Mocht het toch weer wegvallen, test dan voor de zekerheid ook een andere internetkabel. Ik duim dat het nu stabiel blijft! 



De kabel zit direct vanaf het modem aan de pc, geen switch oid.

.

 

En dan vraag jij…

Mocht dat geen verschil uitmaken, is er dan ook een switch of versterker aangesloten op de internetkabel?

 

Maar goed, we wachten af

Bedankt voor je hulp.


Ah check, dan heb ik dat niet goed gelezen, excuses! 

Graag gedaan, laat het gerust weten als de verbinding weer wegvalt. 🙂