Skip to main content
Vraag

1 Gbit verbinding blijft steken op 42 Mbps downloadsnelheid

• August 19, 2026
  • 32 reacties
  • 176 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

• Auteur
  • Topper
  • August 19, 2026

ja kabel glasvezel kastje met nieuwe kabel naar router en aan de router de laptop met kort kabeltje een speedtest gedaan modem en glasvezel kastje vandaag geïnstalleerd mag toch wel nieuw en getest zijn door KPN ???? 

rvk01
Slimmerik
  • August 19, 2026

ja kabel glasvezel kastje met nieuwe kabel naar router en aan de router de laptop met kort kabeltje een speedtest gedaan modem en glasvezel kastje vandaag geïnstalleerd mag toch wel nieuw en getest zijn door KPN ???? 

Er kan altijd iets fout zijn met de poorten.

Je kunt de monteur in ieder geval direct wijzen op de 100Mbps link rate aan de WAN kant van de router. Dan weet die gelijk waar het gezocht moet worden. Volgens mij heeft de monteur ook meetapparatuur om de poort van de ONT te controleren.

• Auteur
  • Topper
  • August 19, 2026

komt denk ik wel goed en anders kom ik terug op deze topic…..bedankt voor alle info

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28

Hi ​@bart61, ik zie dat je goed op weg bent geholpen door de gebruikers hier. Waarvoor dank! 

komt denk ik wel goed en anders kom ik terug op deze topic…..bedankt voor alle info

Ik ben benieuwd naar de voortgang. 

• Auteur
  • Topper
  • August 23, 2026

inmiddels alles vervangen met cat7 kabels nu snelheid +/- 800mbps

• Auteur
  • Topper
  • August 23, 2026

alleen zie ik mijn producten niet in mijn KPN 

kan dus nog geen 2 de tv kastje besellen

Forum|alt.badge.img+2
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 24, 2026

Dan  heb je waarschijnlijk je product(en) nog niet gekoppeld aan mijnKPN. Zie voor meer informatie: