Skip to main content

Hallo allemaal,

wij hebben sinds kort de laatste? (SGEJ10000516) software update voor onze v12. Alleen we hebben regelmatig (ongeveer 1 keer per dag) dat alle apparaten niet meer verbonden zijn (ook op superwifi’s). In de logs staat dan het volgende: Channel: (100/36) Channel Hopping initiated/Manually initiated.

Is het mogelijk dat het channel hopping alleen gebeurt tussen bepaalde tijden (‘s nachts, als niemand de wifi gebruikt)? Ik neem aan dat dit wordt veroorzaakt door de optie “auto” van channel selection onder de wifi settings. Wat is het beste waarop die dan kan staan (behalve auto)?

Gisteren gebeurde het rond 18 uur, en aan de logs te zien ook vanacht rond 2 uur.

Ik zie ook net dat alle buttons op de home page van het dashboard niet meer werken (ik moest via mijn browsergeschiedenis naar een pagina die niet de homepage was en via daar kon ik wel gewoon navigeren, maar de home page werkt nog steeds niet), en ook de “kaart” met devices is leeg.

Hoi @Gerard en Jose, goede vraag! Het gaat hier inderdaad om het wisselen van kanaal. Het kan zijn dat dit gebeurt gewoon omdat het systeem een ander kanaal beter vindt. Het kan ook om radardetectie gaan. De 5GHz frequentie wordt namelijk ook voor radar gebruikt. Als de Box een radarsignaal detecteert op hetzelfde kanaal, dan moet dit kanaal gewijzigd worden. Je geeft aan dat dit voornamelijk in de nacht voorkomt. Dat lijkt me wel beter passen bij radardetectie.

Je zou het kanaal dan vast kunnen zetten op een andere. Welke je dan het beste kunt nemen is vanaf hier niet te zeggen. Dat hangt af van wat er in de omgeving wordt gebruikt. Je kunt dan het beste met een wifi check app (zoals Fing of Wifi Analyzer) kijken wat het beste kanaal is om te kiezen.