Skip to main content

Ik heb al een paar jaar bonding pair. Sinds vannacht krijg ik via poort 1 geen verbinding meer. Zowel op de Fritzbox als op een Experiabox v10 werkt deze niet.

Ik heb ook de Y kabel vervangen maar het probleem is er nog steeds.
Volgens de logs is de verbinding verbroken tussen 04.00 en 05.00 uur.

Ik heb al contact gehad met de servicedesk echter konden zij mij niet veder helpen met dit probleem.
Zij konden niet in de router komen hierdoor konden ze mij hier niet veder mee helpen.

Ik hoor graag hoe dit opgelost kan worden zodat ik de volledige snelheid weer kan gebruiken.

Router al gereset?


De routers zijn alle 2 gerestet.


Om zeker te weten waar de fout zit kun je de 2 aansluitingen “in de muur”  wisselen en dan zien wat er gebeurt en dan met wat eenvoudige logica een conclusie trekken.


Om zeker te weten waar de fout zit kun je de 2 aansluitingen “in de muur”  wisselen en dan zien wat er gebeurt en dan met wat eenvoudige logica een conclusie trekken.

Het lampje op de Experiabox bij DSL L1 staat aan en L2 staat uit wanneer ik de kabel omwissel gaat het lampje bij L1 uit en bij L2 aan.


Hoi @Fazeno, ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hoi @Fazeno, ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

@Thomas Ik heb mijn gegevens aangevuld.

Overigens is ons ook vertelt door de Servicedesk dat bonded pair niet meer geleverd word voor zowel bestaande als nieuwe klanten wegens Corona. Echter hadden wij al meer dan 5 jaar bonded pair dus dit is lijk mij niet van toepassing op ons.


Om zeker te weten waar de fout zit kun je de 2 aansluitingen “in de muur”  wisselen en dan zien wat er gebeurt en dan met wat eenvoudige logica een conclusie trekken.

Het lampje op de Experiabox bij DSL L1 staat aan en L2 staat uit wanneer ik de kabel omwissel gaat het lampje bij L1 uit en bij L2 aan.

Hallo @Fazeno Dan lijkt het me duidelijk dat de Y-kabel defect is.

Als je bij het IS/RA slechts 1 van de kabels op L1 of L2 aansluit heb je wel of geen verbinding en met de andere kabel idem dito, dan weet je dat er wel 2 signalen op het IS/RA aankomen, maar dat 1 van de signalen niet door 1 van de kabels komt.

 

 


Om zeker te weten waar de fout zit kun je de 2 aansluitingen “in de muur”  wisselen en dan zien wat er gebeurt en dan met wat eenvoudige logica een conclusie trekken.

Het lampje op de Experiabox bij DSL L1 staat aan en L2 staat uit wanneer ik de kabel omwissel gaat het lampje bij L1 uit en bij L2 aan.

Hallo @Fazeno Dan lijkt het me duidelijk dat de Y-kabel defect is.

 

Dat had ik gehoopt dat dat het probleem was. Ik heb nog een aantal Y-kabels liggen bij al deze kabels was het het zelfde probleem.:rolling_eyes:


Goedemorgen @Fazeno, dat klopt inderdaad. Pairbonding doen we momenteel helaas niet. Als het alleen een technisch issue was geweest had ik daar misschien nog iemand voor aan kunnen sturen maar ook administratief heb je momenteel geen pairbonding. Dat is nu helaas dus ook niet op te lossen. Als pairbonding straks weer gedaan wordt hoop ik dat dit weer op te lossen is. Mogelijk moet daar wel je abonnement voor aangepast worden. Je huidige abonnement heeft ook maar een snelheid tot 80Mbit/s zie ik en die moet je met deze enkele lijn ook kunnen halen.


Goedemorgen @Thomas  Bedankt voor je bericht.

Ik had ook vernomen dat er een netwerk stop was zodat er geen wijzigingen in het netwerk gemaakt mogen worden omdat er mensen ook thuis werken.

Nu hebben wij nooit een mail of brief ontvangen dat zij dit gingen aanpassen bij ons. Blijkbaar vindt de Fritzbox het niet leuk als lijn 1 afgesloten wordt waardoor een geen internet verbinding meer is. Hierdoor hadden wij een ochtend dus geen internet.

 

Weet of kan jij zien of KPN hier normaal gesproken contact opneemt met de klant/eindgebruiker.

Anders zou dit handig zijn zodat andere mensen niet dit zelfde probleem onder vinden.


Dat is dus een beetje het gekke, we zetten in principe klanten namelijk nooit terug van pairbonding naar VDSL. Een wijziging in het aansluittype is altijd naar de betere drager en wordt ook altijd aangekondigd.
Het rare is dat ik bij jouw abonnement nergens kan vinden dat het ooit pairbonding geweest is. Ik heb daar momenteel ook niet helemaal een verklaring voor.