Skip to main content

KNP Glasvezelabonnement afgesloten dat per 14 november werkzaam zou moeten zijn. Op 14 november kom ik er, door zelf naar KPN te bellen, achter dat glasvezel in huis nog niet is geactiveerd. Daarvoor moet ik bij KPN netwerk zijn. KPN netwerk gebeld. Afspraak maken kan niet online, maar moet door ‘doorverbonden te worden met monteur’. Zonder overdrijven 1 uur en 58 minuten in de wacht. Misschien dat ik op deze manier alsnog met iemand in contact kan komen voor een afspraak?? Overweeg anders mijn zojuist afgesloten abonnement alsnog op te zeggen, dit geeft nul vertrouwen in KPN.

Update - verbinding werd verbroken na 2 uur. Dus twee uur in de wacht zonder resultaat.


Nog steeds geen contact opgenomen door KPN Netwerk voor aansluiting van mijn glasvezel. Aanvraag al in oktober gedaan, betaal sinds 14 november abonnements kosten, via twitter bericht dat ‘het allemaal nog erg lang kan duren’ en ik maar contact met mijn provider op moet nemen om het abonnement te cancelen… Graag advies voor een oplossing!


Hallo @Hooverphonic ben je al wel klant bij KPN met je thuisabo, nu dan nog via xDSL (koper)?

Zo ja, dan moet je gewoon nog geduld hebben voordat je omgezet wordt naar glas, planningen bij glasaanleg lopen vaak uit.

 


@JanD Dank voor je reactie. Ik ben 14 november in deze woning komen wonen en heb daarom in oktober al glasvezel aansluiting aangevraagd. Ik ben dus ook nieuwe klant bij KPN, heb bij hen glasvezel abo afgesloten, alles zou per de 14de werken. Er zit vast en zeker een xDSL aansluiting in het huis (vorige bewoner had ook internet, maar dan niet via glasvezel), maar die schijnt nog maar enkele maanden te werken (omdat iedereen naar glasvezel overgaat, dat is ook de reden dat ik meteen voor glasvezel koos). Het kan toch niet zo zijn dat ik dan nu alles voor enkele maanden weer om moet gooien naar xDSL (vooropgesteld dat dat kan bij KPN, huidige abonnement is al getekend) en dan over een paar maanden het hele gedoe weer opnieuw begint?


Hallo @Hooverphonic men kan je vast op koper aansluiten totdat de migratie naar glas effectief is, dan heb je in ieder geval vast werkende diensten, zeker als je reeds voor een actief abo betaalt.


@JanD Dank voor je reactie. Ik ben 14 november in deze woning komen wonen en heb daarom in oktober al glasvezel aansluiting aangevraagd. Ik ben dus ook nieuwe klant bij KPN, heb bij hen glasvezel abo afgesloten, alles zou per de 14de werken. Er zit vast en zeker een xDSL aansluiting in het huis (vorige bewoner had ook internet, maar dan niet via glasvezel), maar die schijnt nog maar enkele maanden te werken (omdat iedereen naar glasvezel overgaat, dat is ook de reden dat ik meteen voor glasvezel koos). Het kan toch niet zo zijn dat ik dan nu alles voor enkele maanden weer om moet gooien naar xDSL (vooropgesteld dat dat kan bij KPN, huidige abonnement is al getekend) en dan over een paar maanden het hele gedoe weer opnieuw begint?

Ook door Forum moderators is aangegeven dat het zorgen voor een goede werking van jouw telefoon, TV en data verbing de taak is van Kpn consumenten, daar heb jij een overeenkomst mee, niet met hun loodgieter, het KPN restaurant of wat dan ook. Dat hierbij onderaannemers meegemoeid zijn zoals een ander onderdeel van KPN is niet van belang.  Maar je moet moderators wel de kans geven om in actie te komen, dus vul even je forumprofiel in. https://forum.kpn.com/settings/profile 


@dommeke  Dank! Je zegt dus eigenlijk dat KPN consumenten dit voor me moet regelen? Ik heb hen uiteraard meerdere malen gebeld maar zij zeggen dat ze niets voor me kunnen betekenen en dat ik ‘gewoon’ een afspraak moet maken voor een monteur bij KPN netwerk. Ze zeggen dat ze niets kunnen doen zolang er geen monteur van KPN netwerk is geweest.

Mijn profiel is ingevuld dus als KPN consumenten contact met me kan opnemen; zeer graag!!


Als je op kpnnetwerk gaat kijken wat staat er dan voor planning?

Een abonnement aanvragen met glasvezel zorgt er niet voor dat je aanvraag versnelt wordt namelijk.

Zeker niet als er nog koper ligt!

Koper gaat pas uit nadat glasvezel er al een tijd ligt.

Dus niet voordat glasvezel werkzaam is.


Zit de aansluiting in je meterkast (of ergens anders in huis) of niet. Zo lang die aansluiting er niet is, kan KPN consumenten alleen maar zorgen dat jij een goede telefoon aansluiting krijgt. Hoe dat is hun probleem.

Als jij bij je kruidenier brood besteld en hij niet op tijd kan leveren, zegt die toch ook niet dat je zelf eerst het graan bij de boer moet gaan halen? 

Maar ik heb verschillende moderators dit zien oppakken zodra het profiel aanwezig was, dus laten we daar maar op wachten. 


@Roos79 Als ik op de planning kijk dan staat er dat er al glasvezel is, alleen de laatste stap is nog nodig; woning aansluiten. Aansluiting ligt schijnbaar nu bij erfgrens en er dient nog een kastje te komen in de meterkast. Toen ik KPN abo afsloot gaven zij aan dat dat geregeld zou zijn op de dag van start abonnement (14 nov). Nu blijkt dus dat het nog weken kan gaan duren


@dommeke  Helemaal mee eens, maar KPN consumenten zegt dus dat ze niets kunnen doen en dat KPN netwerk eerst de aansluiting in de meterkast moet maken, die er dus nog niet is (zie vorige bericht). Volgens KPN consumenten staan zij los van KPN netwerk en moet ik dit zelf met KPN netwerk oppakken, met dus tot op heden allesbehalve succes


Ik weet wel dat het vanaf graven tot hier in huis glasvezel maanden heeft geduurd.

En dat niks het proces kan versnellen.

 

Maar er is koper in huis aanwezig?

Want vermoedelijk is dat hetgeen wat je dan nu zou kunnen gebruiken lijkt mij?


Ik weet wel dat het vanaf graven tot hier in huis glasvezel maanden heeft geduurd.

En dat niks het proces kan versnellen.

 

Maar er is koper in huis aanwezig?

Want vermoedelijk is dat hetgeen wat je dan nu zou kunnen gebruiken lijkt mij?

Ja, dat denk ik wel. Maar ik dacht dat KPN alleen glasvezel internet aanbood en geen koperverbinding? Als dat zo is moet ik dus KPN cancellen (als dat nog kan?) en bij andere provider internet regelen?


@dommeke  Helemaal mee eens, maar KPN consumenten zegt dus dat ze niets kunnen doen en dat KPN netwerk eerst de aansluiting in de meterkast moet maken, die er dus nog niet is (zie vorige bericht). Volgens KPN consumenten staan zij los van KPN netwerk en moet ik dit zelf met KPN netwerk oppakken, met dus tot op heden allesbehalve succes

Ik denk niet volgens KPN consumenten. Ik neem aan een medewerker van KPN consumenten waarmee jij hebt besproken. 

Maar er kan bij jou best wat gebeuren, maar dat is al door alle anderen besproken, dus laten we even afwachten of snel een moderator deze zaak oppakt. Ik lees al bijna 3 jaar dat het druk is door Covid bij KPN. Op jouw probleem is nu al 7 dagen geen reactie van KPN geweest. 


Ik weet wel dat het vanaf graven tot hier in huis glasvezel maanden heeft geduurd.

En dat niks het proces kan versnellen.

 

Maar er is koper in huis aanwezig?

Want vermoedelijk is dat hetgeen wat je dan nu zou kunnen gebruiken lijkt mij?

Ja, dat denk ik wel. Maar ik dacht dat KPN alleen glasvezel internet aanbood en geen koperverbinding? Als dat zo is moet ik dus KPN cancellen (als dat nog kan?) en bij andere provider internet regelen?

KPN biedt gewoon koper aan hoor!

Denk dus maar dat moet een moderator gaan bekijken voor je dat het waarschijnlijk slim is om eerst op koper te gaan zitten.

En zodra glas echt goed is aangesloten je wordt overgezet.


Als je je profiel heb ingevuld pakt een medewerker het op.


@JanD Dank voor je reactie. Ik ben 14 november in deze woning komen wonen en heb daarom in oktober al glasvezel aansluiting aangevraagd. Ik ben dus ook nieuwe klant bij KPN, heb bij hen glasvezel abo afgesloten, alles zou per de 14de werken. Er zit vast en zeker een xDSL aansluiting in het huis (vorige bewoner had ook internet, maar dan niet via glasvezel), maar die schijnt nog maar enkele maanden te werken (omdat iedereen naar glasvezel overgaat, dat is ook de reden dat ik meteen voor glasvezel koos).

Dat is niet waar. Koper blijft nog 2 tot 3 jaar werken vanaf dat glasvezel beschikbaar is.

Het kan toch niet zo zijn dat ik dan nu alles voor enkele maanden weer om moet gooien naar xDSL (vooropgesteld dat dat kan bij KPN, huidige abonnement is al getekend) en dan over een paar maanden het hele gedoe weer opnieuw begint?

U zegt dat u gekozen heeft. Heeft u online het abonnement aangevraagd? En zo dus gekozen? 

 


Denk dus maar dat moet een moderator gaan bekijken voor je dat het waarschijnlijk slim is om eerst op koper te gaan zitten.

En zodra glas echt goed is aangesloten je wordt overgezet.

Dat denk ik ook. Als glasvezel nu nog buiten ligt, dan word het 2023 voordat het binnen gebracht is en daadwerkelijk zal werken.


Ik vind het buitengewoon vreemd dat u zegt dat u al betaald voor uw abonnement. Heeft u ook al apparatuur in huis? Modem? KPN Box? Tv ontvanger? 


Je kan niet al gaan betalen als de dienst nog niet werkt.

De facturatie bij een nieuwe klant begint doorgaans op het moment dat het modem werkt, en de koppeling naar de KPN systemen heeft gemaakt (modemkoppeling)

Als de glasvezel nog niet eens binnen is gebracht, is deze officieel dus ook niet helemaal niet beschikbaar,  en zou je dus gewoon op koper geleverd moeten krijgen.

Dit zou KPN de provider toch gewoon in gang moeten kunnen zetten.


Ik zou echt op zoek gaan naar de koperen telefoonlijn en daar de boel op aansluiten. 


@DLD @DennisA78 Net met KPN Consumenten contact gehad - koper is voor de hele wijk al afgesloten en kan niet voor mij afzonderlijk weer aan

 

@Nick83 Excuus, ik heb nog niet betaald, maar mijn abonnement loopt per 14 november dus ging er vanuit dat dan ook de kosten ingaan. Uiteindelijk gaat het me niet om de kosten maar om het feit dat ik via glasvezel, koper of wat dan ook, internet wil. Ik heb het abonnement niet via internet afgesloten maar telefonisch, ik ben in de veronderstelling dat degene die ik aan de lijn had had kunnen zien dat het glasvezel nog niet binnen lag en dus had kunnen aangeven dat per 14 nov niet zou lukken

 

Ik blijk de enige in de straat te zijn die binnen nog geen kastje heeft, vorige bewoner heeft dat niet geregeld. Koper kan niet en enige optie is wachten tot monteurs KPN netwerk tijd hebben. Of, advies KPN consumenten, overstappen naar Ziggo….

 

 


Als u zeker wilt weten dat u voor de kerst internet en tv heeft, dan kunt u inderdaad het beste eerst een jaar naar Ziggo gaan.

Misschien is het mogelijk om bij Ziggo een maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten? Bij KPN is dat mogelijk tegen meerprijs en zonder welkomstcadeau. Misschien bij Ziggo ook. Dan zou dat misschien een optie zijn. Dan kunt u in februari ofzo alsnog naar KPN op glasvezel. 


 

 

Ik blijk de enige in de straat te zijn die binnen nog geen kastje heeft, vorige bewoner heeft dat niet geregeld. Koper kan niet en enige optie is wachten tot monteurs KPN netwerk tijd hebben. Of, advies KPN consumenten, overstappen naar Ziggo….

 

 

Bewoner of eigenaar? Als het eigenaar is, Zou het wel eens een verborgen gebrek kunnen zijn, Ik zou het dan toch even bij de makelaar navragen?. 


Bewoner of eigenaar? Als het eigenaar is, Zou het wel eens een verborgen gebrek kunnen zijn, Ik zou het dan toch even bij de makelaar navragen?. 

@Hooverphonic had het voor de koop, bij de bezichtiging, gewoon kunnen zien dat glasvezel niet binnen aangesloten was. Dus "verborgen" zou ik het niet noemen. 


Ik denk inderdaad dat mijn enige optie is KPN opzeggen (als dat nog kan? medewerker kon me eerder vanavond niet doorverbinden omdat de ‘wachttijd voor opzeggen 3 kwartier was’ en Ziggo aanvragen…