Skip to main content

KNP Glasvezelabonnement afgesloten dat per 14 november werkzaam zou moeten zijn. Op 14 november kom ik er, door zelf naar KPN te bellen, achter dat glasvezel in huis nog niet is geactiveerd. Daarvoor moet ik bij KPN netwerk zijn. KPN netwerk gebeld. Afspraak maken kan niet online, maar moet door ‘doorverbonden te worden met monteur’. Zonder overdrijven 1 uur en 58 minuten in de wacht. Misschien dat ik op deze manier alsnog met iemand in contact kan komen voor een afspraak?? Overweeg anders mijn zojuist afgesloten abonnement alsnog op te zeggen, dit geeft nul vertrouwen in KPN.

net even de opties bij Ziggo gecheckt. Die geeft als enige optie op mijn adres… een glasvezelabonnement…..


net even de opties bij Ziggo gecheckt. Die geeft als enige optie op mijn adres… een glasvezelabonnement…..

Nee joh, dat kan niet. Ziggo levert niet over glasvezel. Die levert over coax. Met glasvezel hebben ze niks te maken.


@Nick83 Dit is wat ik te zien krijg als ik mijn adres invoer… 

 


Beste @Hooverphonic, welkom! Als dit inderdaad nog langer duurt, dan is opzeggen en naar de kabelaar zeker het overwegen waard. Ik zie dat je net weer telefonisch contact hebt gehad. De log van mijn collega:

Glasvezel is al aangelegd in de wijk maar woning van klant is nooit aangesloten. Kabel ligt nog voor de erfgrens en moet nog naar binnen. Vorige collega van 18-11 heeft blijkbaar al een en ander aangestuurd maar is tot nu toe nog geen reactie op gekomen, collega gemaild met verzoek contact op te nemen met klant over stand van zaken, Ook incident aangemaakt.

 

Er is dus al e.e.a. in gang gezet. Je kunt dit afwachten óf morgen vanaf 8 uur opnieuw bellen met 0800-0402 en inspreken dat je wilt opzeggen.


@Marcia_ Dank voor je reactie, opzeggen kan dus gewoon via inspreken? En waar kan ik modem etc naar retour sturen?

En, overstappen naar kabel… volgens je collega die ik eerder vanavond sprak is ‘koper’ bij mij al afgesloten. Maar is dat iets anders? Het is voor mij niet helemaal duidelijk welke aansluiting wel bruikbaar is in de woning


@Marcia_ Dank voor je reactie, opzeggen kan dus gewoon via inspreken? En waar kan ik modem etc naar retour sturen?

En, overstappen naar kabel… volgens je collega die ik eerder vanavond sprak is ‘koper’ bij mij al afgesloten. Maar is dat iets anders? Het is voor mij niet helemaal duidelijk welke aansluiting wel bruikbaar is in de woning

Nou ja, ik was niet helemaal duidelijk sorry. Als je inspreekt dat je wilt opzeggen, kom je bij de juiste afdeling terecht. De collega neemt het dan in behandeling. 

 

En koper is iets anders dan de kabel inderdaad. Je verwees zelf al naar de concullega. Dat lijkt mij dan inderdaad de beste optie.


Het lijkt me wel handig dat glasvezel nu alsnog binnen gebracht word. Als @Hooverphonic later weer teug wil naar KPN gaat het wat makkelijker. 


@Nick83 klopt…. @Marcia_het zou fijn zijn als het verzoek glasvezel naar binnen te halen blijft staan ongeacht wel/niet opzeggen


@Nick83 klopt…. @Marcia_het zou fijn zijn als het verzoek glasvezel naar binnen te halen blijft staan ongeacht wel/niet opzeggen

Als je opzegt zal dat niet kunnen ben ik bang?


Volgens KPN zou ik binnen 3 werkdagen iets moeten horen van KPN netwerk. Ik wacht dus nog even af tot maandag. Als ik dan niets heb gehoord stap ik over naar Ziggo


Dit is een hele goede vraag! Ik vat het even samen voor @Ward_, die ons hopelijk meer informatie kan geven hierover🤞🏻. Je hebt een begin oktober een bestelling voor glasvezel gedaan op je nieuwe adres. Nu duurt dit je, terecht, te lang en wil je wellicht toch je bestelling opzeggen en een andere provider zoeken. De vraag is nu: gaat de order richting KPN Netwerk wel door en neemt KPN Netwerk alsnog contact met je op voor het plaatsen van een FTU? Of wordt dat ook stopgezet op het moment dat de bestelling bij KPN geannuleerd wordt? 


@Marcia_  Dank, dat is exact de situatie. En, ik annuleer natuurlijk het liefst niet, maar dat is alleen realistisch als KPN netwerk op korte termijn de aansluiting binnen kan regelen… 


Ten eerste wil ik even opmerken dat veel mensen hier wel heel snel aannames doen. Heeft niemand dan bedacht dat glasvezel in deze straat misschien al wel jaren geleden is aangelegd (maar hier dus niet naar binnen is gebracht?

Dat komt minstens net zo vaak voor en dat geeft een hele andere doorlooptijd en proces dan wat bepaalde mensen hier hebben ervaren tijdens de grote projectaanleg zelf.

De normale doorlooptijd in een gebied waar glasvezel al lang klaar is zou 3 tot 4 weken moeten zijn. Order inleggen: aannemer neemt paar dagen later contact op en maakt afspraak. En dankzij personeelstekorten zou het dan wellicht een maand kunnen duren maar dan heb je wel die afspraak.

Dan inhoudelijk op de vraag van Marcia:

Ik weet natuurlijk niet wat de status is van de order bij de KPN Netwerk aannemer (zonder adres) maar ik weet wel zeker dat als KPN de order annuleert, dat deze annulering doorloopt naar KPN Netwerk en daarmee dus alsnog geen aansluiting in huis wordt gemaakt.

 

@Marcia_ Was of is dit een NLS7, NLS8 of NLS9 adres?


@Ward_ bedankt voor je respons! Het ging hier om NLS8.


@Ward_ Dank voor je reactie. Er worden wellicht aannames gedaan maar dat komt ook omdat er in eerste instantie (voor mij, en dus ook voor de anderen hier) vrijwel geen info was. Intussen weet ik dat de gehele straat al lange tijd glasvezel (in de woning) heeft. Het lijkt zo te zijn dat men destijds bij de vorige bewoner tot 3x toe geprobeerd heeft glasvezel binnen aan te sluiten, maar hij was steeds niet thuis (dit hoorde ik gisterenavond van KPN consumenten medewerker). Wat er daarna met de aanvraag is gebeurd is onduidelijk. Intussen is koper (volgens KPN consumenten) wel afgesloten. Ik heb telefonisch het abonnement bij KPN aangevraagd in Oktober en KPN consumenten is er daarbij (lijkt het...) vanuit gegaan dat de aansluiting al binnen lag; ik kreeg pakket met modem opgestuurd en kon afspraak met KPN monteur maken. Toen ik dat wilde doen bleek dat er nog geen glasvezel binnen was en begon het hele gedoe met KPN Netwerk. Overigens zie ik ook nergens buiten een kabel dus dat die er is moet ik maar aannemen - op basis van deze afbeelding die ik zie als ik mijn adres invoer: 

Kortom - er is geen glasvezelkastje in huis, waar het glasvezel wel ligt (erfgrens? niets zichtbaar) is onduidelijk en hoe de aanvraag uitgezet wordt bij KPN netwerk ook (schijnt uitgezet te zijn maar kan maanden duren?)


je kan bij ziggo een maandelijks opzegbaar abbonement nemen als nieuwe klant moet je wel voor bellen dacht ik en aangeven dat je geen gebruik maakt van eventuele kortingen (anders heb je jaar contract)


@Ward_ bedankt voor je respons! Het ging hier om NLS8.

 

Dan begrijp ik de vertraging niet zo heel goed. Zoals gezegd zou dat hooguit een maandje mogen duren.

Kan je me wellicht toch het adres eens sturen?


je kan bij ziggo een maandelijks opzegbaar abbonement nemen als nieuwe klant moet je wel voor bellen dacht ik en aangeven dat je geen gebruik maakt van eventuele kortingen (anders heb je jaar contract)

Misschien is het dan een optie om niet te annuleren bij KPN, het gewoon rustig af te wachten. En ondertussen bij Ziggo een paar maanden af te nemen.


@Ward_ bedankt voor je respons! Het ging hier om NLS8.

 

Dan begrijp ik de vertraging niet zo heel goed. Zoals gezegd zou dat hooguit een maandje mogen duren.

Kan je me wellicht toch het adres eens sturen?

Ik stuur je een pb!


@Hooverphonic Ligt er dan nog een aansluiting bij je binnen?

Want als er dus geen glas ligt en geen koper meer werkzaam is hoe gaat ziggo dan werken?

 

 


@Roos79 dat vroeg ik me dus ook al af, maar dat schijnt weer met een andere kabel te gaan? Coax? Ik heb geen flauw idee. Weet alleen dat de vorige bewoner tot een maand geleden gewoon Ziggo had


Ward heeft e.e.a. even nagekeken en ons gevoel is dat dit echt nog wel even gaat duren. Jij maakt natuurlijk zelf de keuze, maar ik weet zelf niet of ik erop zou wachten als ik heel eerlijk ben. 

je kan bij ziggo een maandelijks opzegbaar abbonement nemen als nieuwe klant moet je wel voor bellen dacht ik en aangeven dat je geen gebruik maakt van eventuele kortingen (anders heb je jaar contract)

Dit is zeker het overwegen waard!


@Hooverphonic Ligt er dan nog een aansluiting bij je binnen?

Want als er dus geen glas ligt en geen koper meer werkzaam is hoe gaat ziggo dan werken?

 

 

Met koper wordt hier de telefoonlijn bedoeld waar tegenwoordig DSL via KPN op bestaat.

Coax is ook gemaakt van koper maar wordt hier niet bedoeld en gaat ook zeker niet uitgeschakeld worden. En het is van Ziggo (meestal).


@Marcia_

@Ward_ Dank voor het checken. Wat is dan nu je / jullie advies… Als ik Ziggo neem (en dus KPN opzeg), blijft mijn verzoek aan KPN netwerk dan wel staan? En, kan je zien of koper (of wat Ziggo dan ook gebruikt) wel werkt op mijn adres?


@Marcia_

@Ward_ Dank voor het checken. Wat is dan nu je / jullie advies… Als ik Ziggo neem (en dus KPN opzeg), blijft mijn verzoek aan KPN netwerk dan wel staan? En, kan je zien of koper (of wat Ziggo dan ook gebruikt) wel werkt op mijn adres?

Het advies hierboven was om Ziggo te nemen met een maandelijks opzegbaar abonnement maar je order bij KPN niet te cancellen. Dus de periode die het kan duren voordat je die glasvezel aansluiting hebt te overbruggen met een tijdelijk Ziggo abonnement.

 

Besluit je om volledig naar Ziggo te gaan en je aanvraag bij KPN in te trekken, dan wordt er geen aansluiting gemaakt voor glasvezel.

 

En ja, Ziggo is leverbaar en heeft niets te maken met die koperkabel van KPN