Skip to main content

KNP Glasvezelabonnement afgesloten dat per 14 november werkzaam zou moeten zijn. Op 14 november kom ik er, door zelf naar KPN te bellen, achter dat glasvezel in huis nog niet is geactiveerd. Daarvoor moet ik bij KPN netwerk zijn. KPN netwerk gebeld. Afspraak maken kan niet online, maar moet door ‘doorverbonden te worden met monteur’. Zonder overdrijven 1 uur en 58 minuten in de wacht. Misschien dat ik op deze manier alsnog met iemand in contact kan komen voor een afspraak?? Overweeg anders mijn zojuist afgesloten abonnement alsnog op te zeggen, dit geeft nul vertrouwen in KPN.

@Ward_

Ik spring er even ongevraagd in omdat ik het gewoon volg. (En eventueel likjes plaats). 

Ik begrijp te lezen dat @Hooverphonic geconfronteerd wordt met het probleem dat vanuit de Servicedesk nadrukkelijk wordt gecommuniceerd dat jij niet bij KPN werkt en dus is het aansluiten van de glasvezel niet hetzelfde als het aansluiten van de logische verbinding.

Zo past hij dus ook zijn vraag toe. Volgens mij vraagt hij (of zij) op grond van wat verteld is:

  1. Of kostenloos de aansluitkabel voor glasvezel wel gedaan kan worden wat niet gedaan is omdat de vorige bewoner 3 keer niet thuis was;
  2. Of er een oplossing is voor de tijdelijke data aansluiting voor TV, Telefoon en Internet. 

Of anders in aansluiting van jouw reply, hoe hiermee om te gaan “Besluit je om volledig naar Ziggo te gaan en je aanvraag bij KPN in te trekken, dan wordt er geen aansluiting gemaakt voor glasvezel.” Volgens mij zijn het 2 verschillende dingen. 

 


@dommeke helemaal correct, dank! En, in aansluiting op die vragen; als ik Ziggo abonnement neem en KPN laat doorlopen (omdat ik wel wil dat glasvezel naar binnen wordt gehaald)… betaal ik dan geen kosten voor KPN?


@dommeke helemaal correct, dank! En, in aansluiting op die vragen; als ik Ziggo abonnement neem en KPN laat doorlopen (omdat ik wel wil dat glasvezel naar binnen wordt gehaald)… betaal ik dan geen kosten voor KPN?

OK. Ik reageerde ook alleen op de vragen van Marcia en later op een specifieke vraag van Hooverphonic.

  1. De glasvezelkabel wordt kosteloos naar binnen gebracht indien er een abonnementsaanvraag bij een provider is gedaan. Zo niet, dan gebeurt er niets (meer).
  2. Een tijdelijke oplossing zou dus Ziggo kunnen zijn. Kosten van KPN beginnen pas op het moment dat de Experiabox is aangesloten op die glasvezelaansluiting en dat doe je als klant uiteindelijk zelf. Dus die glasvezelaansluiting moet er eerst zijn en Hooverphonic moet dan nog de Experiabox aansluiten en aanzetten. Er kan dus overlap ontstaan tussen de start-facturatie van KPN en het opzeggen en beëindigen van die tijdelijke Ziggo (wat een maand opzegtermijn kent). Je kan een beetje spelen met die overlap door Ziggo op te zeggen, en dan pas een paar weken later die Experiabox aan te sluiten. Maar als hier wordt bedoeld dat KPN eventueel zou betalen voor die overlap, dan moet ik dat toch echt aan een Webcare collega overlaten.

@Ward_  Oke, helder! Nog even voor de zekerheid; stel ik sluit nu een Ziggo abonnement af en zeg niets op bij KPN. Volgend jaar juli (ik zeg maar iets, het lijkt erop alsof dit eerder een kwestie van maanden dan van dagen of weken gaat zijn) wordt KPN glasvezel naar binnen gebracht, ik zeg dan Ziggo op. Ik neem aan dat ik dan niet voor de periode van Okt 2022 tot Juli 2023 alsnog (met terugwerkende kracht) KPN betaal….? Een paar dagen overlap maakt me niet uit.


@Ward_  Oke, helder! Nog even voor de zekerheid; stel ik sluit nu een Ziggo abonnement af en zeg niets op bij KPN. Volgend jaar juli (ik zeg maar iets, het lijkt erop alsof dit eerder een kwestie van maanden dan van dagen of weken gaat zijn) wordt KPN glasvezel naar binnen gebracht, ik zeg dan Ziggo op. Ik neem aan dat ik dan niet voor de periode van Okt 2022 tot Juli 2023 alsnog (met terugwerkende kracht) KPN betaal….? Een paar dagen overlap maakt me niet uit.

@Marcia_ Ik weet 99,9 procent zeker dat dat laatste niet kan omdat er geen werkende glasvezelverbinding zichtbaar is. Maar als je dat kan bevestigen?


@Hooverphonic je betaalt sowieso niet met terugwerkende kracht.

 

Jouw abonnement gaat in principe pas lopen als jouw Experia Box is aangesloten. Wel is het zo dat als er eenmaal glas ligt en jij de Experia Box in huis hebt, je wel maar een bepaalde periode de tijd hebt om de Experia Box aan te sluiten. Sluit je 'm niet binnen die tijd aan, dan gaat jouw abonnement alsnog in. 

 

@dommeke helemaal correct, dank! En, in aansluiting op die vragen; als ik Ziggo abonnement neem en KPN laat doorlopen (omdat ik wel wil dat glasvezel naar binnen wordt gehaald)… betaal ik dan geen kosten voor KPN?

  1. Een tijdelijke oplossing zou dus Ziggo kunnen zijn. Kosten van KPN beginnen pas op het moment dat de Experiabox is aangesloten op die glasvezelaansluiting en dat doe je als klant uiteindelijk zelf. Dus die glasvezelaansluiting moet er eerst zijn en Hooverphonic moet dan nog de Experiabox aansluiten en aanzetten. Er kan dus overlap ontstaan tussen de start-facturatie van KPN en het opzeggen en beëindigen van die tijdelijke Ziggo (wat een maand opzegtermijn kent). Je kan een beetje spelen met die overlap door Ziggo op te zeggen, en dan pas een paar weken later die Experiabox aan te sluiten. Maar als hier wordt bedoeld dat KPN eventueel zou betalen voor die overlap, dan moet ik dat toch echt aan een Webcare collega overlaten.

KPN betaalt niet voor de overlap tussen Ziggo en ons. Dat is dus wel even goed puzzelen.

 

 


@Marcia_  Dank! Ik ben eind van de dag gebeld door een KPN medewerker, heel fijn, oplossing voor de korte termijn gekregen  (router)en zij gaven ook aan dat het verzoek nog eens is uitgezet bij KPN netwerk. Hopelijk eind volgende week meer nieuws. Dank allen voor de feedback!!


Die router zult u niet zo heel blij van worden denk ik. Telkens data op, dan zult u weer opnieuw moeten bellen voor een extra databundel. En u kunt er geen tv ontvanger op aan sluiten.


Intussen ruim een maand verder. Ondanks diverse beloftes van KPN (steeds gedaan als ik zelf contact opname) nog niets gehoord over mijn glasvezelaansluiting. Dit terwijl een verzoek aan KPN netwerk al sinds minimaal 14 november 2022 zou moeten uitstaan. Dat betekent dat ik al twee maanden wacht - ik heb ook geen idee van een prognose of aanpak. @Marcia_  Kan er gekeken worden naar de status?


Wat rot dit! Ik heb het ticket wat loopt weer heropend, met het verzoek om contact met je op te nemen. Als het goed is, gebeurt dat binnen 3 werkdagen. 


@Marcia_ Dank! Ik ben net gebeld door KPN, met helaas nog steeds dezelfde mededeling. “Wij weten het ook niet, we zijn afhankelijk van KPN Netwerk, en we hebben geen idee wanneer die iets laat horen”.

Ik ben erg verbaasd over deze gang van zaken en begrijp niet waarom KPN met een dergelijke partij werkt (die blijkbaar niet alleen voor mij onbereikbaar is - zie openingspost, maar ook voor KPN zelf; er staan al sinds november verzoeken uit). Ik verdiep me maar niet verder in de KPN bedrijfsvoering maar feit blijft dat ik nog steeds geen glasvezel heb en ook geen prognose.


En hoe heeft u nu internet? Of heeft u geen internet? 


Ik heb via Ziggo een abonnement afgesloten dat per maand opzegbaar is (en waarvoor ik dus ook een hogere prijs betaal). Dit in de veronderstelling dat KPN wel in een maand geregeld zou zijn, ik ben intussen bijna drie maanden verder. 


Toch maar weer een update, ondanks dat er geen update is… Intussen weer een maand verder, 3 maanden sinds internet had moeten werken, 4 maanden sinds ik aanvraag deed voor glasvezel en KPN aangaf dat glasvezel op mijn adres geen enkel probleem was en op 14 nov zou moeten werken. Nog twee keer terug gebeld door de backoffice, twee keer werd aangegeven dat ze eigenlijk niet wisten waarom ze precies terug belden, geen zicht hadden op een oplossing en geen invloed op KPN Netwerk. Zoals gezegd betaal ik nu een maandelijks opzegbaar (en daardoor duur!) Ziggo abonnement. Ik hoop nog steeds op rechtstreeks contact tussen KPN en KPN netwerk (blijkt bijzonder lastig, als ik de backoffice moet geloven hebben ze hun verzoek drie maanden geleden uitgezet en ‘nog niets gehoord’), waardoor ik minimaal zicht op een datum ga krijgen….


Draadje kan worden gesloten, kort geleden gebeld door KPN netwerk en afgelopen week is glasvezel aangelegd. Internet vervolgens gemakkelijk zelf aangesloten en werkt nu. 


Heel fijn!