Skip to main content

Via Tweakers viel het mensen op dat KPN tegenwoordig over glasvezel geen symmetrische snelheden meer levert?

Op de KPN website staan tegenwoordig de Hussel abonnementen:
100 Mbps down - 10 Mbps up
200 Mbps down - 20 Mbps up
500 Mbps down - 500 Mbps up
1000 Mbps down - 500 Mbps up

Klopt dit? En zo ja…. waarom is dit gedaan en wat gaat dit betekenen als klanten nu het 100 of 200 Mbps abonnement afnemen (zoals ik)?

Dit zal wel weer de zoveelste fout zijn van KPN. Als er bij jouw ook nog een telefoonlijn ligt en potentieel is FttC mogelijk, maar je hebt nu account die KPN WBA middels glasvezel is, kan ik mij wel iets bij die fout voorstellen.

Zo eens 1 de 2 maanden met een topicvraag als de jouwe kijk ik altijd weer even wat KPN voor mij zou kunnen bieden. Is elke keer weer nieuwe andere onzin. Eigenlijk gewoon clickbait. Kijk ook eens naar alle cookies zou ik zeggen.

Verder moet je kijken naar wat in jouw contract en/of aanvullende voorwaarden staat, niet naar reclameportals wat kpn.com eigenlijk grootdeels is.


Dit zal wel weer de zoveelste fout zijn van KPN. Als er bij jouw ook nog een telefoonlijn ligt en potentieel is FttC mogelijk, maar je hebt nu account die KPN WBA middels glasvezel is, kan ik mij wel iets bij die fout voorstellen.

Zo eens 1 de 2 maanden met een topicvraag als de jouwe kijk ik altijd weer even wat KPN voor mij zou kunnen bieden. Is elke keer weer nieuwe andere onzin. Eigenlijk gewoon clickbait. Kijk ook eens naar alle cookies zou ik zeggen.

Verder moet je kijken naar wat in jouw contract en/of aanvullende voorwaarden staat, niet naar reclameportals wat kpn.com eigenlijk grootdeels is.

Cookies zijn het niet (of iedereen moet dezelfde fout maken). Voorwaarden of contract van tegenwoordig zegt eigenlijk niets meer want iedere provider behoudt zich het recht om de voorwaarden of het contract te wijzigen. Dus men kan ten allen tijden het contract aanpassen. Als KPN per 1-12-2020 200/20 gaat aanbieden voor alle klanten met een Hussel 200 Mbps abonnement, dan doen ze dat…. punt. Ik post niet voor niets een topic hierover. Echter bij zo'n wijziging mag je je contract ontbinden (in de meeste gevallen) met de inachtneming van 1 maand opzegtermijn.


Als KPN 200/200 zou terug zetten naar 200/20 voor bestaande klanten is dit contract breuk, punt, kun je dus kosteloos opzeggen en dat gaan ze echt niet riskeren.

Maar KPN is juist van 200/20 naar 200/200  gegaan en 100/100, 50/50 en 500/500, de 1000/500 is er pas bijgekomen en de planning is om die ook 1000/1000 te maken in de toekomst om concurerende snelheden te hebben, de lagere upload snelheden waren er in het verleden om met de DSL in de pas te lopen, nu gaan ze juist inzetten op glasvezel door heel het land.


Kan KPN webcare ook nog reageren op dit issue? Staat de website nu standaard ingesteld op DSL snelheden? En wanneer corrigeert men deze fout?


@soundwork Wat jij aangeeft zie ik ook terugkomen. Ik durf op dit moment nog niet te zeggen hoe dit precies zit. 

Ik heb de vraag intern doorgezet en verwacht snel terugkoppeling. Zodra ik dit heb zal ik dit hier uiteraard delen! 


@soundwork Ik heb het voor je uitgezocht en je hoeft je geen zorgen te maken over het verliezen van je symmetrische snelheid. Op het moment dat je glasvezel aanvraagt dan is deze snelheid symmetrisch. 

Het lijkt een fout op de website te zijn, er wordt op dit moment gewerkt aan een oplossing! 


Hallo KPN webcare,

 

Waarom worden snelheden bij de glasvezelabonnementen nog steeds niet juist weergegeven?

Het gaat dan om de abonnementsgegevens in Mijn KPN.

Bij de details van het abonnement staat dan bij een Hussel 200 Mbps abonnement bijvoorbeeld:

Download 200 Mbit/s

Upload 20 Mbit/s

 

Dat is uiteraard niet juist en bij de upload dient dan 200 Mbit/s te staan.

Wanneer wordt dit gecorrigeerd? De technische snelheden in Speedtest kloppen gelukkig wel…

*admin: verplaatst naar eigen topic