Skip to main content

Hoi,

enige tijd geleden een mesh wifi punt aangeschaft om voldoende internet te kunnen krijgen op de zolder (De 3 mesh punten zijn allemaal verbonden met een kabel) aangezien mijn kantoor hier is ingericht. Hele lange periode nergens last van gehad en haalde ruim 900mb aan snelheden tot mijn glasvezel kastje vervangen is. Sinds de wissel van het glasvezel kastje behaal ik bekabeld nog maar Max 50mbps.

nieuwe modem gekregen vanuit KPN omdat gedacht werd dat het probleem hem daar in gelegen zou hebben, helaas heeft dit niks opgelost en lijkt het alleen maar slechter en lager te worden.

hoe kan dit opgelost worden?!

Hoi ​@KVNx010 

Het lijkt er sterk op, dat het ligt aan het nieuw geplaatste glasvezelmodem in jouw meterkast.
Waarschijnlijk is deze niet goed aangesloten door de monteur, waardoor je groot verlies hebt op je downloadsnelheid.

Aan het KPN Modem (Box 12) zal het niet liggen, want die is inmiddels al een keer omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Neem even contact op met de storingsdienst van KPN.
Een medewerker van deze afdeling zal dan een lijnmeting gaan uitvoeren, tussen de wijkcentrale en jouw woonadres, en zo zien waar het fout gaat.
Ook kan de medewerker tot in het KPN modem kijken.

Telefoonnummers:

• 0800-0402
  • 1200 (Vanaf een KPN mobiele aansluiting)

De storingsdienst is bereikbaar:

• 24 uur per dag, en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: ik heb een storing

Hoi  ​@KVNx010, we denken hier in de community graag met je mee. Ben je verder gekomen met de reactie van Michel hierboven?

Als aanvulling, we hebben hier in de community ook informatie en tips verzameld over wat je kunt doen bij een te lage snelheid op glasvezel. Die kan ook nuttig voor je zijn:

Reageer