Skip to main content

Goedenavond,

 

Ik heb een 1gbit abonnement afgesloten bij KPN. 

Echter krijg ik op mijn PC maar 100mb downloadsnelheid.

Ook tijdens het inloggen op het Xperia modem zie ik dat de verbinding maar op 100mb staat en idem in mijn configuratiescherm.

 

Ik heb echt al van alles geprobeerd. Diverse kabels, heb zelfs een USB3 netwerk adapter aangeschaft. Allemaal tevergeefs helaas. Kabels zijn allemaal Cat6.

 

Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Donny

Hoi Donny,

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Alle apparaten lijken tot 100 mbit te gaan, zowel bekabeld als met wifi. Het lijkt wel alsof KPN het knijpt?


Welke Experiabox heeft u? Heeft u 1 kabel van pc rechtstreeks naar Experiabox? Er zit niets tussen? Geen switch? Geen andere kastjes? Geen kabel door de muur?


Welke Experiabox heeft u? Heeft u 1 kabel van pc rechtstreeks naar Experiabox? Er zit niets tussen? Geen switch? Geen andere kastjes? Geen kabel door de muur?

Er zit een kabel door de muur tussen inderdaad. Het gekke is dat hij op mijn laptop wel tot 500+ mbps komt dus het lijkt me sterk dat dat het probleem is. Ik heb de Experia 12.


In mijn geval heb ik de 900+ mbit voorheen gehaald met dezelfde setup. 


In mijn geval heb ik de 900+ mbit voorheen gehaald met dezelfde setup. 

Na het installeren stak hij op 10 en nu op 100. Vooruitgang uiteraard maar niet het gewenste resultaat haha.


Heb je al een andere kabel geprobeerd? Ik kom CAT6 best vaak nieuw en toch defect tegen. Als niet alle 8 de aderparen goed zijn dan zit je vast op zo’n 95mb.


Heb je al een andere kabel geprobeerd? Ik kom CAT6 best vaak nieuw en toch defect tegen. Als niet alle 8 de aderparen goed zijn dan zit je vast op zo’n 95mb.

Meerdere kabels geprobeerd inderdaad maar op dit moment geen kabel in huis die lang genoeg is om direct naar mijn modem te trekken (Buiten de muur om dus).


Jammer dat dat niet eenvoudig te controleren is. Misschien de computer tijdelijk verhuizen richting het modem?

 

Wat je wel kan proberen is inloggen op het modem. (Mijnmodem.kpn) deze laat een schema zien welke apparaten bekabeld zijn aangesloten en ook welke theoretische snelheid ze kunnen halen. Als het lijntje naar jouw apparaat oranje is met de tekst 100mb er bij is de kabel of poort van het modem//apparaat defect. 


Jammer dat dat niet eenvoudig te controleren is. Misschien de computer tijdelijk verhuizen richting het modem?

 

Wat je wel kan proberen is inloggen op het modem. (Mijnmodem.kpn) deze laat een schema zien welke apparaten bekabeld zijn aangesloten en ook welke theoretische snelheid ze kunnen halen. Als het lijntje naar jouw apparaat oranje is met de tekst 100mb er bij is de kabel of poort van het modem//apparaat defect. 

In de afbeelding hierboven laat hij inderdaad 2x 100mbit zien.

 

Net op mijn huisgenoot zijn laptop getest(windows) Deze ging ook maar tot 100mb terwijl mijn macbook over dezelfde verbinding 860 haalde. 

 

 


Hoi @Donnysh, welkom op ons forum! Ben je er in de tussentijd nog achter gekomen waar het verlies zit? Wat voor snelheden haal je via Wifi? Hebben jullie windows apparaten de nieuwste drivers voor de netwerkkaarten?


misschien kan je een windows kijken welke “duplex” modus hij pakt

en dit eventueel handmatig forceren naar 1Gbit full duplex

 

voorbeeld