Skip to main content

Afgelopen jaar heb ik een 100mbit aansluiting aangevraagd, maar deze toen in de bedenktijd stopgezet omdat het contact met de klantenservice te moeizaam verliep. 

Nu ben ik weer opnieuw gaan kijken om mogelijk over te stappen en ineens is 100mbit niet meer mogelijk.

Het vreemde hierin is dat mijn buren wel de 100mbit lijn kunnen krijgen (rijtjeswoning, nieuwbouw uit 2015, dus lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die aan een andere aansluiting/centrale liggen)

 

Hoe is dit mogelijk? Het enige verschil is dat de buren bij de nieuwbouw meteen de isra aansluiting hebben aangevraagd, maar dat zou het verschil niet moeten maken in snelheid als die isra aansluiting bij mij nog gelegd moet worden.

 

Op koper neem ik aan.

Is die 100 haalbaar met een enkele lijn of met 2 lijnen, bonded koper, genaamd.

Op veel plaatsen is bonded verdwenen, als je het hebt houd je het maar komen geen nieuwe aansluitingen meer.

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ wat geeft deze site aan wat mogelijk is?


Op koper neem ik aan.

Is die 100 haalbaar met een enkele lijn of met 2 lijnen, bonded koper, genaamd.

Op veel plaatsen is bonded verdwenen, als je het hebt houd je het maar komen geen nieuwe aansluitingen meer.

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ wat geeft deze site aan wat mogelijk is?

Geeft aan 13 mbit. Had mijn OP al aangepast, buren hadden isra aansluiting meteen bij nieuwbouw aangevraagd, bij mij zou die nog moeten worden aangelegd 

 

Zijn verschillende buren in dit blok die 100 mbit kunnen krijgen en bij verschillende huizen waar geen hoge snelheid behaald kan worden staat "geen correct kanvas"

Het betreft hier trouwens normale eengezinswoningen in een bestaande wijk waar de oude woningen zijn afgebroken en nieuwe woningen zijn neergezet.


Mijn woning


Buren


Is bij mij ook zo:

De buren aan de andere kant van de sloot:

 


Je kunt wel denken dat je op dezelfde straatkast aangesloten bent als je buren. Maar dat is nu 1maal niet altijd zo hé. Ergens ligt de grens tussen de ene straatkast en de andere.


Je kunt wel denken dat je op dezelfde straatkast aangesloten bent als je buren. Maar dat is nu 1maal niet altijd zo hé. Ergens ligt de grens tussen de ene straatkast en de andere.

Ik snap je punt, maar de situatie hier is als volgt: blok van 10 huizen, huisnr 18 t/m 36. Nummer 20,22,24,30 en 32 kunnen hoge snelheid krijgen, bij de rest staat er "geen correct kanvas" en vorig jaar kon ik nog wel hoge snelheid aanvragen 


Ik weet het verder ook niet. Misschien kan een KPN medewerker  er eens naar kijken?


Ik weet het verder ook niet. Misschien kan een KPN medewerker  er eens naar kijken?

Zou fijn zijn inderdaad, kan ik deze taggen ofzo?


Hoi @Danny82 . Hier ben ik.

Op het adres dat in jouw profiel staat is plusminus 12Mbit mogelijk. Een deur verder zie ik 100Mbit.. Ik had eerlijk gezegd pairbonding verwacht maar dat is niet zo.

Tikkeltje vreemd is het wel. Het kan met beperkingen in de wijkcentrale te maken. (alle snelle poorten zijn bezet, bijvoorbeeld) maar dat is een aanname.

Ik ga voor je navragen.

 


@Danny82 . Ik weet meer!

Er is onduidelijkheid of jouw adres over een is/ra beschikt. In zo'n geval krijg je een schatting van wat er op dat adres mogelijk is. Die schatting is niet realistisch.

Zie jij ergens in je woning wel een KPN kabel? 


@Danny82 . Ik weet meer!

Er is onduidelijkheid of jouw adres over een is/ra beschikt. In zo'n geval krijg je een schatting van wat er op dat adres mogelijk is. Die schatting is niet realistisch.

Zie jij ergens in je woning wel een KPN kabel? 

Hey @Erwin_ , 

 

Thnx voor je reactie. Deze is/ra aansluiting is nog niet aanwezig, zoals bij vele nieuwbouwwoningen. Hierover heb ik vorig jaar ook contact gehad, toen zou er een monteur komen om het een en ander te bekijken. Waarschijnlijk ligt er een kabel vlakbij mijn voordeur van waaruit een kabel mijn woning in moet worden gelegd. Heeft "geen correct kanvas" te maken met dat er nog geen is/ra aansluiting is?

 

Dit was het topic van vorig jaar


@Danny82 : Via de website kun je op jouw adres bestellen. Je hoeft je niks van de verwachte snelheid van 11Mbit aan te trekken.

Als je bestelt zal het systeem er vervolgens achter komen dat er een is/ra mist. De order komt dan bij een speciaal team terecht dat contact met jou gaat zoeken om de mogelijkheden te bespreken.  Zoals ik het nu inschat gaan zij dan voor je regelen dat er een aansluiting in de woning komt. Vervolgens kan daar 'gewoon’ net zo'n snelheid geleverd worden als bij jouw buren.

Hou me ten goede: De uiteindelijke analyse en besluitvorming gebeurt door dit team. Als zij zeggen dat dit geld gaat kosten of de aansluiting moet door mijnaansluitingen.nl verzorgd worden kun je altijd nog afzien van het abonnement. Ik verwacht echter niet dat dat gebeurt. 


@Danny82 : Via de website kun je op jouw adres bestellen. Je hoeft je niks van de verwachte snelheid van 11Mbit aan te trekken.

Als je bestelt zal het systeem er vervolgens achter komen dat er een is/ra mist. De order komt dan bij een speciaal team terecht dat contact met jou gaat zoeken om de mogelijkheden te bespreken.  Zoals ik het nu inschat gaan zij dan voor je regelen dat er een aansluiting in de woning komt. Vervolgens kan daar 'gewoon’ net zo'n snelheid geleverd worden als bij jouw buren.

Hou me ten goede: De uiteindelijke analyse en besluitvorming gebeurt door dit team. Als zij zeggen dat dit geld gaat kosten of de aansluiting moet door mijnaansluitingen.nl verzorgd worden kun je altijd nog afzien van het abonnement. Ik verwacht echter niet dat dat gebeurt. 

Hey Erwin,

 

Helemaal top, thnx voor je reactie. Ik ga ermee aan de slag 💪👌


Mocht je besluiten om te bestellen en je stelt het op prijs, geef mij dan een seintje.

Dan bewaak ik het van de zijlijn.