Skip to main content

Beste,

 

Zojuist gesproken met de klantenservice  over mijn abonnement dat verliep op 4 maart. Het is mij verteld dat als je je contract opzegt met in achtneming van 1 maand opzegtermijn, dat je nog een extra maand moet betalen. In mijn geval heb ik 1 jaar contract gehad en dus  12 maanden betaald en nu wordt van mij verwacht een 13de maand te betalen, terwijl ik al bij een nieuwe provider zit en daar al de kosten voor deze maand betaald (overigens gebruik gemaakt van de overstapservice..). 

 

Kan iemand bevestigen dat dit gangbaar is bij KPN?

 

Alvast dank!

 

Wanneer heeft u opgezegd? Aan het begin van de 11de maand?


Als uw abonnement per 4 maart is gestopt krijgt u vrijwel zeker nog een faktuur omdat de fakturen begin van de maand gemaakt worden. De maand daarop krijgt u dan de slotfaktuur en wordt het teveel betaalde terug gestort. Onder aftrek van eventuele gemaakt verbruikskosten. 


Ik heb dat net uitgebreid in dit forum zitten bevragen. Ik heb nu begrepen van @Denise_  die dat perfect heeft behandeld, dat je betaald tot het eind van de opzegtermijn als je lijn wordt overgenomen door een andere provider die ook op het koperdraadnetwerk van KPN zit (b.v. niet Ziggo).

Dus als je op 2 februari hebt opgezegd en je nieuwe provider opdracht heeft gegeven om op 3 maart alles over te zetten via de overstapservice (en dat is binnen de 12 maanden), dan betaal je dus geen cent teveel zoals Denise het schreef. 

Als ik het verkeerd begrepen heb, ben ik benieuwd, Maar in ieder geval mag de klantenservice niet zeggen een extra maand. Hiervan is geen sprakke. 

 https://forum.kpn.com/internet-9/geen-diensten-maar-toch-betalen-534486?postid=1262796#post1262796


Dank jullie allemaal voor de input. Ik ben overgestapt op online en ik heb bewust mijn kpn diensten ruim van tevoren opgezegd via de overstapservice.


Wanneer heeft u opgezegd? Aan het begin van de 11de maand?

Ik heb mij aangemeld bij Online op 26 januari. Volgens KPN liep mijn contract af op 2 maart en tevens op deze dag is mijn nieuwe abonnement begonnen.


Hi @Idriss Maghiouzi, als je op 26 januari als via Online een opzegging aan ons door hebt gegeven, dan zou je contract gewoon moeten eindigen zodra Online bij ons aangeeft dat het signaal op de lijn is gezet.

Ik duik graag even de systemen in om te zien hoe dit is gegaan bij jou, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Hi @Idriss Maghiouzi, als je op 26 januari als via Online een opzegging aan ons door hebt gegeven, dan zou je contract gewoon moeten eindigen zodra Online bij ons aangeeft dat het signaal op de lijn is gezet.

Ik duik graag even de systemen in om te zien hoe dit is gegaan bij jou, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Hi Maja, 

De gegevens zijn ingevuld. Alvast dank voor je hulp!


Bedankt @Idriss Maghiouzi!

Ik zie gekke dingen. Jouw opzegging is eind januari gewoon bij ons binnengekomen, daarna bleek dat je contract tot en met 02-03 liep en dat zou aangepast moeten zijn. Toch is je abonnement nu nog niet stop gezet en dat is natuurlijk niet zoals het hoort.

Ben aan het rondbellen geweest en het blijkt nu dat Online 2 verschillende opzeggingen aan ons door heeft gegeven. Er is eerst een verzoek tot technische overname van de lijn bij ons binnengekomen, en pas daarna jouw overstapverzoek. Die is vervolgens afgewezen omdat er al een overname liep (die technische lijnovername) en er niet 2 opzeggingen tegelijkertijd behandeld kunnen worden. Daarna is het hier een beetje mis gegaan, jouw overnameverzoek ‘hangt’ nog steeds ergens en wacht op een seintje van Online dat de lijn over is genomen zodat we jou abonnement op dat moment stop kunnen zetten. Dat seintje gaat echter nooit komen, omdat het overstapverzoek tegelijkertijd af is gewezen. Gaat niet helemaal lekker dus :wink:

Jouw situatie is nu doorgespeeld naar iemand die dit individueel voor jou opgelost gaat krijgen maar daarnaast wordt dit ook doorgezet naar de mensen die de processen regelen aangezien het proces hier nogal faalt. Dan kunnen ze onderzoeken hoe het kan dat dit zo mis is gegaan zodat andere klanten in de toekomst niet weer met deze situatie te maken krijgen!

Voor jou houdt dit in dat we er hoe dan ook voor gaan zorgen dat je abonnement vanaf onze kant wordt beëindigd en dat je geen cent hoeft te betalen voor de periode na 2 maart. Het kan echter wel een aantal weken duren voordat dit helemaal in orde is gemaakt, omdat er het één en ander moet gebeuren om de hangende order te verwijderen en daarna een nieuwe opzegging (zonder opzegtermijn) door te voeren. Klinkt simpel maar dit blijkt vrij complex te zijn. Als we dit voor elkaar hebben, laat ik het direct weten!


Bedankt voor het uitzoeken @Maja_ !!


Hi @Maja_, In de email die ik heb ontvangen staat een opzegdatum van 16 maart ipv 2 maart. Zou je dit ook aub nog kunnen rechtzetten aub? Nogmaals dank,

 


Ze zijn er nog mee bezig @Idriss Maghiouzi, de eerste poging om je abonnement per direct te beëindigen is mislukt door die hangende order, precies wat ze eigenlijk al verwacht hadden. Wél is alvast een vergoeding van je abonnementskosten voor de periode 2 tot en met 16 maart doorgevoerd, en zodra de opzegging helemaal definitief is zal de vergoeding voor de resterende dagen ook door worden gevoerd :slight_smile:

Ik hou je op de hoogte van de vorderingen!


Hi @Idriss Maghiouzi, mijn excuus dat je niet eerder wat van me hebt gehoord! Ik heb wel een bericht getypt maar blijkbaar niet daadwerkelijk geplaatst hier :grimacing:

op de 18e is je opzegging alsnog helemaal verwerkt, het is dus gelukkig nog redelijk snel in orde gemaakt :blush:


Hi @Maja_ Thanks for the update.

Ik heb acceptgiro’s ontvangen om te betalen maar die kan ik negeren neem ik aan.


Hmm, goed dat je dit nog even aankaart, ik ging er eigenlijk van uit dat mijn collega's hier al een stokje voor hadden gestoken, maar zie nu dat de facturatie nog gewoon door is gelopen. Je krijgt het teveel  in rekening gebrachte bedrag van ons terug, echter kunnen we geen facturen aanpassen die al zijn opgemaakt. Zodoende gaat dit via de slatfactuur die begin april zal verschijnen. Ik heb nu ‘uitstel’ aangevraagd voor de factuur van maart zodat je daar geen herinneringen meer voor gaat ontvangen, het openstaande bedrag van die factuur zal vervolgens verrekend gaan worden met de slotfactuur :slight_smile: