Skip to main content

Al even op het forum gezocht, maar afgezien van dit (KPN speedtest voor (glasvezel) internet werkt niet | KPN Community) topic geen ander gerelateerd topic met antwoord kunnen vinden.

 

Ik heb een glasvezel 1Gb verbinding en heb een UTP kabel rechtstreeks van de modem met mijn laptop verbonden. Helaas gaat MS Teams vrij geregeld vrij haperig (verbinding wordt zelfs zo nu en dan onderboken) en de SpeedTest (Speedtest voor (glasvezel) internetsnelheid | KPN) geeft onderstaande error.

 

Ook de speedtest van Ookla (Speedtest door Ookla - De wereldwijde breedbandsnelheidstest) blijft hangen.

Uit ergenis schakel ik geregeld over naar wifi om dan wel met Teams te kunnen bellen, maar dat is natuurlijk niet de oplossing.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb voor de zekerheid mijn 2e scherm rechtstreeks op mijn laptop aangesloten (ipv via een USB device), maar dit heeft geen effect.

Graag hulp.

 

Heeft u al een andere kabel geprobeerd? Als het via WiFi beter werkt, dan moet haast de kabel brak zijn.


Ik vermoed niet dat het aan de kabel ligt. Ik heb namelijk wel gewoon internet over de kabel en een paar maanden geleden deed de Speedtest het nog gewoon met uitstekende resultaten.


Hoi @Klant83979872 .

Heb je ook een ander apparaat, los van die laptop waarop je het kunt proberen?

 

 


Reageer