Skip to main content

Ik heb sinds een maand of 2 1gb Husselabonnement maar vanaf het begin is deze snelheid niet gehaald. Hier meerdere keren contact over gehad maar helaas nog geen oplossing. Laatse contact dat er is geweest kreeg ik als reactie van een niet heel vriendelijke dame dat ik dan maar een betaalde monteur moest laten komen omdat kpn hier niets aan gaat doen.

Ten eerste blijft kpn volgens mij in gebreke door een dienst te verkopen die niet kan worden geleverd. Ten tweede vind het ik heel naar om op deze manier te woord te worden gestaan.

Zijn er meer mensen die het Husselabnonnement hebben en dit probleem hebben? Wat kan ik er aan doen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @nankones . Welkom op het forum.

Wat vervelend dat het telefonische contact moeizaam verliep. 

Hoe meet jij de snelheid? We hebben op het forum verschillende topics over dit onderwerp gehad. Langzamerhand kwamen we er achter dat het belangrijk is om de snelheid te meten met de ingebouwde snelheids app van windows. Heb jij die gebruikt? Je meet bedraad met één laptop/pc neem ik aan?

Kun je daar de resultaten eens van posten?

https://www.microsoft.com/en-us/p/speedtest-by-ookla/9nblggh4z1jc


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Sorry hoor, maar je kan de snelheid alleen "betrouwbaar" meten met de ingebouwde snelheidstest van Windows? Wat als je een Mac hebt? 

Gisteren de hele dag zo ongeveer aan de telefoon gehangen met KPN, snelheid is zelfs lager geworden na overstappen op Hussel 1GB. En met thuiswerkers is het niet eenvoudig om iedere keer maar weer de Experiabox te moeten resetten, want medewerker nummer 3 denkt toch echt dat hij de enige is die met dat briljante idee kwam. 

Enige oplossing die overblijft is een monteur langs te laten komen, maar dan natuurlijk wel met de melding erbij dat het voor eigen kosten is als het probleem in eigen huis ligt. Dit is de tweede keer dat de snelheid van mijn abonnement wijzigt, en dat wordt dan ook gelijk de tweede keer dat een monteur langs moet komen in een poging die snelheid daadwerkelijk te leveren. Dat is toch niet normaal. 


@reinventor . Wat meet je nu dan? (bekabeld uiteraard). 

Je kunt het ook via mij regelen. Dan heb je in ieder geval één persoon die jouw case bewaakt. 

Wat ik er nu van begrijp is dat er al een monteur is ingeboekt? Laten we dat dan even afwachten. Bij een upgrade kan er aan onze kant het nodige misgaan maar wat bij jou de oorzaak is, kan ik zonder profiel informatie niet beoordelen. 


@reinventor . Wat meet je nu dan? (bekabeld uiteraard). 

Je kunt het ook via mij regelen. Dan heb je in ieder geval één persoon die jouw case bewaakt. 

Wat ik er nu van begrijp is dat er al een monteur is ingeboekt? Laten we dat dan even afwachten. Bij een upgrade kan er aan onze kant het nodige misgaan maar wat bij jou de oorzaak is, kan ik zonder profiel informatie niet beoordelen. 

Nee er is nog geen monteur ingepland, we hadden afspraken om het een paar dagen aan te kijken. Nu heb ik gisteren 1x de juiste snelheid gemeten, maar daarna komt het weer niet boven de 500/500 uit (bedraad). Sinds het nieuwe abo komt de uploadsnelheid van wifi zelden nog boven de 100 uit trouwens. Geen idee of dat er ook nog wat mee te maken heeft.


@reinventor : Kun je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan kijk ik even met je mee.


@reinventor : Kun je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan kijk ik even met je mee.

Done.


Ik heb een aantal checks gedaan. De belangrijkste (profielcheck) staat goed. Daar zit bij sommige orders namelijk  nog wel eens iets scheef.

Verder heb jij volgens mijn administratie een v10. Die kan deze snelheden in ieder geval aan. 

Bij jou lijkt alles in orde. Om het nu goed te testen heb je eigenlijk 2 ‘schone’ pc/laptops nodig die bekabeld aangesloten zijn en waar je van weet dat de netwerkkaart dit soort extreme snelheden aankan. Verder moet er geen software actief zijn die de boel kan verstoren. (VPN, netwerkkaart sofware die de boel kan cappen etc.)

Als op beide apparaten de snelheid onder de maat is, heb we een aanknopingspunt dat er iets mis is met de toevoer van het signaal en kun je een monteur overwegen.

Verder is die ingebouwde  app nog steeds het meest betrouwbaar qua meten. Lang niet alle websites zijn goed toegerust om deze snelheden goed te meten.

Misschien maak je gebruik van betaalde nieuwsgroepen? Dan zou je daar ook eens mee kunnen testen hoe snel ‘ie een bestand kan binnenhalen. Uiteraard wel even de aangeboden snelheid van die nieuwsgroependienst doornemen.

 


Ik heb een aantal checks gedaan. De belangrijkste (profielcheck) staat goed. Daar zit bij sommige orders namelijk  nog wel eens iets scheef.

Verder heb jij volgens mijn administratie een v10. Die kan deze snelheden in ieder geval aan. 

Bij jou lijkt alles in orde. Om het nu goed te testen heb je eigenlijk 2 ‘schone’ pc/laptops nodig die bekabeld aangesloten zijn en waar je van weet dat de netwerkkaart dit soort extreme snelheden aankan. Verder moet er geen software actief zijn die de boel kan verstoren. (VPN, netwerkkaart sofware die de boel kan cappen etc.)

Als op beide apparaten de snelheid onder de maat is, heb we een aanknopingspunt dat er iets mis is met de toevoer van het signaal en kun je een monteur overwegen.

Verder is die ingebouwde  app nog steeds het meest betrouwbaar qua meten. Lang niet alle websites zijn goed toegerust om deze snelheden goed te meten.

Misschien maak je gebruik van betaalde nieuwsgroepen? Dan zou je daar ook eens mee kunnen testen hoe snel ‘ie een bestand kan binnenhalen. Uiteraard wel even de aangeboden snelheid van die nieuwsgroependienst doornemen.

 

 

Ik heb geen Windows laptop, dus ook geen ingebouwde app. Ik heb een USB-C-Ethernet adapter voor mijn MacBook Pro (2017) besteld om de snelheid direct vanaf de Experiabox te meten (de iMac is wel bekabeld maar daar zit een (gigabit) netwerk switch tussen. Dat zou geen probleem moeten zijn, maar om het definitief uit te sluiten ga ik dus eerst met het Macbook proberen, voordat ik een monteur laat komen. Het rare is dat ik gisteren dus 1x wel de goede snelheid heb gemeten (vlak nadat ik de glaskast een paar minuten van de stroom had gelaten), maar daarna is het weer terug naar net onder de 500/500. 

Enig idee waarom de wifi upload snelheid plotseling zo laag is? Ook sinds het nieuwe abonnement is ingegaan, maar snap het verband tussen de twee niet zo goed, aangezien de bekabelde upload snelheid wel zo rond de 500 ligt.

Ik gebruik trouwens een mesh netwerk van TP-Link (Deco X60) in huis verder, maar ik heb de snelheden natuurlijk gemeten bij een verbinding met het KPN netwerk. De Deco X60 moet 1000/500 makkelijk aankunnen verder, maar dat is niet belangrijk bij dit probleem. 

 


Ik durf me nu niet uit te spreken over wifi. Dan worden het veel te veel variabelen. 

Het is belangrijk dat we eerst weten dat de bekabelde snelheid stabiel is en in de buurt komt van die 930. (en je upload ongeveer 500 is)  Als we dat zeker weten heeft verdere analyse van wifi veel meer zin. Ik moet er bij vertellen dat ik jouw tp-link spulletje niet zo goed ken. In de basis is het altijd nuttig om, als er een wijziging op je lijn is geweest, alles even een flinke herstart te geven en misschien ook even de draadloze verbindingen in je apparaten verwijderen en opnieuw opzetten.  (ik vermoed dat je dat al wel gedaan hebt)

 


Ik durf me nu niet uit te spreken over wifi. Dan worden het veel te veel variabelen. 

Het is belangrijk dat we eerst weten dat de bekabelde snelheid stabiel is en in de buurt komt van die 930. (en je upload ongeveer 500 is)  Als we dat zeker weten heeft verdere analyse van wifi veel meer zin. Ik moet er bij vertellen dat ik jouw tp-link spulletje niet zo goed ken. In de basis is het altijd nuttig om, als er een wijziging op je lijn is geweest, alles even een flinke herstart te geven en misschien ook even de draadloze verbindingen in je apparaten verwijderen en opnieuw opzetten.  (ik vermoed dat je dat al wel gedaan hebt)

 

 

Alle apparaten zijn opnieuw opgestart, en door een harde reset van de Experiabox was het netwerk sowieso al "vergeten". 


Ik durf me nu niet uit te spreken over wifi. Dan worden het veel te veel variabelen. 

Het is belangrijk dat we eerst weten dat de bekabelde snelheid stabiel is en in de buurt komt van die 930. (en je upload ongeveer 500 is)  Als we dat zeker weten heeft verdere analyse van wifi veel meer zin. Ik moet er bij vertellen dat ik jouw tp-link spulletje niet zo goed ken. In de basis is het altijd nuttig om, als er een wijziging op je lijn is geweest, alles even een flinke herstart te geven en misschien ook even de draadloze verbindingen in je apparaten verwijderen en opnieuw opzetten.  (ik vermoed dat je dat al wel gedaan hebt)

 

USB-C - Ethernet adapter (max ondersteunde snelheid is 1000mbps dus afdoende) is net binnen gekomen, meteen uitgeprobeerd, dus direct bekabeld met MBP aan Experiabox en met die combo kom ik niet eens boven de 100/100 uit. Apart, aangezien de iMac (die bekabeld is via netwerk switch en Deco X60) net de 500/500 niet haalt (wat de snelheid van het vorige abonnement is).


Ik durf me nu niet uit te spreken over wifi. Dan worden het veel te veel variabelen. 

Het is belangrijk dat we eerst weten dat de bekabelde snelheid stabiel is en in de buurt komt van die 930. (en je upload ongeveer 500 is)  Als we dat zeker weten heeft verdere analyse van wifi veel meer zin. Ik moet er bij vertellen dat ik jouw tp-link spulletje niet zo goed ken. In de basis is het altijd nuttig om, als er een wijziging op je lijn is geweest, alles even een flinke herstart te geven en misschien ook even de draadloze verbindingen in je apparaten verwijderen en opnieuw opzetten.  (ik vermoed dat je dat al wel gedaan hebt)

 

USB-C - Ethernet adapter (max ondersteunde snelheid is 1000mbps dus afdoende) is net binnen gekomen, meteen uitgeprobeerd, dus direct bekabeld met MBP aan Experiabox en met die combo kom ik niet eens boven de 100/100 uit. Apart, aangezien de iMac (die bekabeld is via netwerk switch en Deco X60) net de 500/500 niet haalt (wat de snelheid van het vorige abonnement is).

Daar wordt het helaas niet veel duidelijker van. Ik ben geen mac kenner maar zijn er nog settings die je bij je netwerkkaart kan aanpassen? 

@wjb ? Volgens mij werk jij voornamelijk met windows maar ik kan me vergissen. Mocht je hier een idee over hebben, graag. 


Wat is het merk en type usb-c ethernet adapter?

Je zegt ook dat je een keer wel de volledige snelheid gemeten hebt direct nadat de Experia Box een tijdje van stroom is geweest. Kan je dat reproduceren?