Skip to main content

als ik een speedtest doe op de site van kpn, speedtest,net, op de site van ziggo dan komt de download niet veel hoger dan 500 soms 600   en de upload is wel netjes zo rond de 940,

 

 

 

bij het 200/200 abonnement word de volle snelheid wel gehaald,

 

de pc  is aangesloten via een netgear gigabit switch welke ik van kpn heb gekregen, maar ook als ik de internetkabel direct in de pc stop dan word de 1Gbit download niet gehaald,   

 

hoe kan dit?

 

ooit toen er een 500/500 abonnement was toen had ik ook nooit problemen met het halen van de snelheid….

 

de pc bezit over een Gbit aansluiting dus dat zou ook gewoon goed moeten zijn….

 

 

ik heb de 1Gbit gekozen omdat de 500/500 niet meer aangeboden word jammer genoeg, 

 

de reden dat ik de snelheid heb verhoogd is omdat ik bij het aanzetten ( na maanden ) van de xbox er veel updates klaar stonden en andere games om te installeren, 200/200 is naar mijn mening net te traag omdat een xbox one s niet de volle snelheid pakt  en bij  1Gbit gaat het allemaal wat sneller….

Hallo @Richard Janse op het moment is de meest betrouwbare test de Ookla-app bij een Windows-pc, te downloaden via de Microsoftstore. Dan moet je gemiddeld rond de 930/930Mbit/s kunnen halen, mits rechtstreeks bekabeld aangesloten aan het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

 

 


 

 

Hallo @Richard Janse op het moment is de meest betrouwbare test de Ookla-app bij een Windows-pc, te downloaden via de Microsoftstore. Dan moet je gemiddeld rond de 930/930Mbit/s kunnen halen, mits rechtstreeks bekabeld aangesloten aan het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

 

 

 

 

 

het is iets beter….


na het resetten van de modem….

 

 

 

 


Hallo @Richard Janse , mooie vooruitgang, gewoon op verschillende tijden van de dag nog eens proberen, soms is het druk in de wijk.

 


Hoi @Richard Janse 

Hallo @Richard Janse op het moment is de meest betrouwbare test de Ookla-app bij een Windows-pc, te downloaden via de Microsoftstore. Dan moet je gemiddeld rond de 930/930Mbit/s kunnen halen, mits rechtstreeks bekabeld aangesloten aan het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

 

 

Dit is de manier om te testen inderdaad. Upload laat ook mooi zien dat de snelheid gehaald wordt. Zal ook maximaal 940 Mbit/s worden in verband met de overhead.