Skip to main content

Goedemiddag,

 

ik heb nu opeens al 3 dagen last van zeer slechte WiFi heb 1 gb wifi met glasvezel maar het valt iedere keer weg. Vooral met online gamen hapert het als de malle. 
 

als ik een Speedtest doe haal ik maar 16 mb en soms dan weer 500 en 10 minuten later weer 23 enzovoort. 
 

wat kan het probleem zijn ? Heb niks veranderd 

@Kpn 


Gamen doet u het best bekabeld. Dat sowieso. Verder: welk modem heeft u? Heeft u nog meer WiFi punten? Welke? Zijn deze bekabeld aangesloten? 


Werkt de bekabelde pc of laptop wel goed?


Ik heb het kpn 12 modem en 3 witte super WiFi punten waarvan 2 bekabeld. 
heb wel gewoon internet maar steeds valt het weg opeens. En de mb varieert steeds.

 

reset van alles heeft nog niet geholpen 


Vertel eens wat meer over je netwerk.  Bekabelde wifiversterkers? Draadloze verbindingsets is huis? 



misschien dat experts hier iets uit af kunnen lezen .

de 566 mb was toen ik nergens problemen van had. Die van 300 mb is nu steeds met de wegvallende WiFi 


Hoi @Jeroen1992, we denken graag even mee! Had je de vragen van Joep en Nick hierboven gezien? Kun je ook toelichten waar je je superwifipunten ongeveer hebt staan?


@thomas ja een in de woonkamer , het modem staat in de meterkast in de gang. En nog een punt op de eerste verdieping die is bekabeld aangesloten 


Ik heb echt niks verandert en opeens haal ik nog niet eens 300 mb


En je derde wifipunt? 

Voor wifi zijn dit overigens geen slechte snelheden maar het moet natuurlijk wel gewoon stabiel zijn.


De derde is op zolder geplaatst 


Ah okay, had je ons topic hierover ook al eens gelezen? Op zich haal je geen gekke snelheden voor Wifi maar het kan natuurlijk altijd beter.

 


@Thomas 

zal het topic lezen.

waar het mij om gaat is dat ik de afgelopen maanden zeg maar nooit problemen heb gehad en altijd 400-500 mb haalde. ( ook draadloos) en nooit problemen met online gamen etc. En van de een op de andere dag iedere dag opeens maar net aan 300 mb haal en steeds wegvallende WiFi. Terwijl ik dus niets veranderd heb qua opstelling etc. Dat vind ik erg vreemd. Heb de kpn box 12 al meerdere keren gereset en via de WiFi manager etc. Het is nu iets beter maar nog niet als daarvoor. Maar misschien zijn er een paar kpn klanten bij gekomen in de straat waardoor het misschien komt