Skip to main content

Goedendag,

 

Ik betaal voor 1 g up en down maar er wordt maar 207 behaald 

 

Nu heb ik in het verleden een abonnement gekozen dat iets lager ligt en daar is het ook ver onder het niveau.

Wat kan ik doen?

Hallo @Nathalie0208 hoe heb je dat gemeten?

Bekabeld met 1 pc rechtstreeks aan het modem en verder alle overige (draadloze apparatuur uit?

Draadloos meten is zinloos.

Bij voorkeur testen via de Ookla-app op een Windows 10/11-machine, is tot nu toe het meest betrouwbaar gebleken.

Als alles goed werkt moet je ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen.

 

 


Ik zal het morgen eens proberen.

TNx!


Buiten dat.. het is onmogelijk om de pc,s en tv te bekabelen. Dus heb je er eigenlijk geen ruk aan haha


Hallo @Nathalie0208 volgens mij moet het toch mogelijk zijn tijdelijk even een pc bekabeld aan het modem te hangen.

Je zou ook de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en herstarten en daarna de modem een fabrieks-reset kunnen geven.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 


Ja voor even kan dat wel. Zodra ik het eraf haal is het natuurlijk weer zoals altijd. Dus geen blijvende oplossing. Aangezien we een groot gezin hebben. Heb ik dus gekozen voor die 1 g down en up. En bedoel dus dat ik niet alle laptops enzo blijvend aan het modem infuus kan hangen.

Heb een sagemcom btw


Hallo @Nathalie0208 als je een groot gezin hebt, waarbij iedereen tegelijk aan het internetten, tv-kijken, spelletjes spelen is haal je die 1 Gigabit snelheid nooit.

De geboden snelheid wordt bij jou dan gedeeld door het aantal gebruikers tegelijkertijd.

Stel 5 gebruikers tegelijkertijd is 1.000 gedeeld door 5 is 200Mbit/s theoretisch op dat moment per gebruiker beschikbaar.

In de praktijk nog iets minder, want de Gigabit-snelheid is in de praktijk ongeveer 930/930Mbit/s.

 


Het valt me wel op dat bij mijn vader met een 144 mbs en rete goed loopt.. woont ook in een flat met vele stoorzenders.

Ik zit in Oost Gelderland en heb shit beeld haha


Hallo @Nathalie0208 

Ik zit in Oost Gelderland en heb shit beeld hah

Je hebt het nu ineens over slecht beeld op je tv???

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen en is de decoder rechtstreeks met een kabel op het modem aangesloten of anderszins?

 


Ha @Nathalie0208, welkom! Leuk dat je het forum hebt gevonden! Het klopt helemaal wat JanD zegt: bekabeld zou je er het dichtstbij moeten komen. Via wifi mag je ook flink wat snelheid halen, maar daar zal je inderdaad geen 900 Mbit/s halen. Als je voor een test één laptop/pc bekabeld aan de Experia Box aansluit, moet je wel zo rond de 930 Mbit/s komen. 

 

Voor wat betreft het beeld op tv: wat bedoel je daar precies mee? Merk je problemen met itv of gaat het om Digitenne? Welke ontvanger heb je en hoe is deze aangesloten?