Skip to main content

Hallo; sinds paar weken een aansluiting van kpn en we hebben gekozen voor de 1gb abo echter behalen we deze snelheid bij lange na niet. 
 

bekabeld getest Max 390..

waar moet ik nou zijn om hier iets aan te doen? 

Hallo @eppejr welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad.

Heb je al eens een andere netwerkkabel geprobeerd, kwaliteit minimaal CAT5e?

Test je wel met de Ookla-app uit de MS store op een Windows 10/11-pc  met alle overige (draadloze) apparatuur uit?

 


Hoi, KPN box 12, heb nu met meerdere apps geprobeerd. Allemaal rond de 360-400. 
 

meerdere kabels geprobeerd. 


Hallo @eppejr dan morgen even bellen met KPN


Hi @eppejr

Is het inmiddels telefonisch gelukt? Mocht je de oplossing hebben gevonden, dan ben ik benieuwd wat het was.

Mocht het nog niet opgelost zijn, dan ben ik nog benieuwd of er apparatuur tussen je PC/laptop en het modem in zit. Zit er bijvoorbeeld een switch of wifi versterker bekabeld aangesloten tussen de twee? 
Ook raad ik je aan de tips en stappen voor traag bekabeld internet door te lopen.

Mocht dat niet helpen, kun je dan vertellen waar je de speedtest gedaan hebt? Ik hoor het graag!


Hoi; sorry voor het late antwoord. 
 

Ik ben bekabeld aangesloten in een wcd. Deze is direct op het modem aangesloten. 
 

heb speedtest gedaan via Fast.com

 

de snelheden blijven maar rond de 350-400 hangen. 


Die wcd zou weleens een probleem kunnen zijn. Is er wel een minimaal cat 5e kabel gebruikt? Heb je een losse kabel met aangegoten stekkertjes om direct op het modem te testen?


Die wcd zou weleens een probleem kunnen zijn. Is er wel een minimaal cat 5e kabel gebruikt? Heb je een losse kabel met aangegoten stekkertjes om direct op het modem te testen?

Hoi!
cat 5e gebruikt, en wcd lijkt me sterk want voorheen had ik snelheden van rond de 800 ipv 350.. 

 

en er is in de installatie niets veranderd. 

 


cat 5e gebruikt, en wcd lijkt me sterk want voorheen had ik snelheden van rond de 800 ipv 350.. 

 

en er is in de installatie niets veranderd. 

Alles kan stuk gaan. Ook een wcd. Gewoon even uitsluiten door een andere kabel rechtstreeks naar modem te gebruiken. 


Ga het ook zeker proberen! 
ter info nieuwe wcd 😛 


Oke, na een paar keer resetten(factory reset) van box 12 werkt het! 
 

934-941. Aan de wcd en rechtstreeks aan de  modem was iets beter.