Skip to main content

Ik heb sinds vanochtend via mijn 1Gbit abonnement slechts 50Mb up en downloadsnelheid.

Een reset van het modem heeft niet geleid tot een hogere snelheid. 

Ik heb een v10A modem en bedraad internet door mijn hele huis.

 

Mvg,

Louis

 

De voedingsadaptorstekker even uit de glasvezelconvertor halen en er weer in stoppen wil nog wel eens helpen, valt er op dit forum te lezen. Kan ook net zo goed een toevalligheid zijn. Meestal is na een maand ofzo na heel veel berichten en speedtests draaien de snelheid wel hoger. Zoek maar op soortgelijke berichten van mensen die 1Gbps abo zijn aangegaan en het niet krijgen.


Hi @Louis66, 50 Mb is wel heel laag inderdaad. We denken hier graag met je mee.

Heb je de reactie en tip van @tmoesel hierboven al gezien en geprobeerd? Ik ben benieuwd of het verschil maakt. Zo niet, deel dan liefst zo veel mogelijk informatie. Wat voor apparatuur gebruik je? Ervaar je de lage snelheid op 1 of alle apparaten? Hoe was het apparaat aangesloten toen je de speedtest deed en welke speedtest heb je gebruikt? 

De beste test is om één apparaat rechtstreeks met een ethernetkabel op de Experia Box aan te sluiten. Zorg ervoor dat alle andere apparaten even uitgeschakeld zijn. Doe dan een speedtest, dat geeft je het beste beeld van hoe je verbinding is. 

Alle informatie is welkom, zo maak je het ons gemakkelijker om je te helpen.


De snelheid is gemeten via een bedrade internetverbinding, die vanaf het V10a modem naar een TP-Link JetStream T2600G-28MPS 24-Poorts Gigabit Switch via een intern netwerk (CAT 7 kabel) naar de laptop voert.

De tip heb ik opgevolgd en er is verbetering zichtbaar. Er is echter nog altijd een groot verschil tussen hetgeen ik als abonnement heb 1G/1G en dat wat ik gemiddeld meet. Upload zit rond de 930 Mbps en download ronde 470 Mbps.

De metingen heb ik met verschillende laptops uitgevoerd en zit meestal rond de getallen die ik hierboven heb aangegeven.

 

Mvg,

Louis


Kun je ook eens meten rechtstreeks op de Experiabox? Bij voorkeur met een cat 5e of cat 6 kabel? Cat 7 kan soms in specifieke gevallen problemen opleveren. Niet alle apparatuur kan daar al mee omgaan. Het is een beetje te ver voor de muziek uit lopen.


Hallo,

Het valt mij op dat zodra er een bericht is geplaatst over te langzaam internet, dit binnen een paar dagen is verholpen. Niet door de behulpzame mensen en hun aanwijzingen, maar mogelijk vanuit KPN.

We zijn nu een aantal dagen verder en de download snelheid is weer gezakt tot onder de 500Mb. Terwijl kort na de eerste melding ik wel de waardes had van rond de 930 Mb up en download. Upload blijft altijd wel rond dat getal, maar download wijzigt weer na een aantal dagen.

Het feit dat, zonder ook maar hier in huis iets te wijzigen, de download erg fluctueert zegt wat dat betreft wel genoeg. Volgens mij kun je dan niet zeggen dat het aan de bekabeling, laptop of iets dergelijks ligt.

Mvg,

Louis


Hallo @Louis66 , heb je al gedaan wat @Alexandra vroeg, het rechtstreeks op het modem aansluiten van de pc met een CAT5e/CAT6-kabel en dan een speedtest doen via www,kpn.com/speedtest ?

Zelf doe ik bij testwerkzaamheden de speedtest altijd 3x achter elkaar met korte tussenpozen en dan het gemiddelde van de 3 testen nemen.

 


@Louis66 Er is vanaf mijn kant niets veranderd. Ik raad je aan om de eerder gegeven tips te proberen, zoals JanD ook adviseerde. Dat is de enige manier om een objectief beeld van je verbinding te krijgen. Als je die test kan uitvoeren en de overige vragen beantwoordt, kunnen we je hier verder helpen. 

Hallo @Louis66 , heb je al gedaan wat @Alexandra vroeg, het rechtstreeks op het modem aansluiten van de pc met een CAT5e/CAT6-kabel en dan een speedtest doen via www,kpn.com/speedtest ?

Zelf doe ik bij testwerkzaamheden de speedtest altijd 3x achter elkaar met korte tussenpozen en dan het gemiddelde van de 3 testen nemen.

 

Hi @Louis66, 50 Mb is wel heel laag inderdaad. We denken hier graag met je mee.

Heb je de reactie en tip van @tmoesel hierboven al gezien en geprobeerd? Ik ben benieuwd of het verschil maakt. Zo niet, deel dan liefst zo veel mogelijk informatie. Wat voor apparatuur gebruik je? Ervaar je de lage snelheid op 1 of alle apparaten? Hoe was het apparaat aangesloten toen je de speedtest deed en welke speedtest heb je gebruikt? 

De beste test is om één apparaat rechtstreeks met een ethernetkabel op de Experia Box aan te sluiten. Zorg ervoor dat alle andere apparaten even uitgeschakeld zijn. Doe dan een speedtest, dat geeft je het beste beeld van hoe je verbinding is. 

Alle informatie is welkom, zo maak je het ons gemakkelijker om je te helpen.

 


Hallo,

 

@Alexandra Sorry voor de vertraging, maar heb een korte vakantie gehad.

Ik heb de test gedaan zoals @tmoesel en @JanD hebben aangegeven. Er zit echter weinig verschil in de resultaten, dit gaat om 20Mb verschil oid.

Het vreemde vind ik dat de uploadsnelheid wel altijd ronde de 930Mb zit, wat volgens mij betekent dat het niet aan de bekabeling en/of laptop kan liggen. De downloadsnelheid is vandaag weer rond de 5 á 600Mb, zowel rechtstreeks op de Experiabox als via het netwerk.

Met vriendelijke groet,

Louis


Hallo @Louis66 toen ik glasvezel kreeg vorige maand had ik iets gelijks, 500-600 download en bijna 940 upload. De monteur haalde met zijn tester wel ongeveer 938 up- en down.

Na enig onderzoek (mede met behulp van KPN) gebruikte ik de app speedtest uit de Microsoft Store en die geeft de juiste waarden aan, in mijn geval via de server KPN Amsterdam en Breedband Arnhem.

Nu haal ik de gelijke waarden net als de monteur, dus alles goed.

 


Hi @Louis66, hopelijk heb je een fijne vakantie gehad!

Fijn dat je gegevens ook in je forumprofiel staan. Ik heb je verbinding nagekeken, daarin kom ik geen problemen tegen; je verbinding tot en met je modem is goed. Vandaar dat het goed is om de tip van JanD hierboven uit te proberen, en test de snelheid ook vooral even vanaf verschillende apparaten. 

Hallo @Louis66 toen ik glasvezel kreeg vorige maand had ik iets gelijks, 500-600 download en bijna 940 upload. De monteur haalde met zijn tester wel ongeveer 938 up- en down.

Na enig onderzoek (mede met behulp van KPN) gebruikte ik de app speedtest uit de Microsoft Store en die geeft de juiste waarden aan, in mijn geval via de server KPN Amsterdam en Breedband Arnhem.

Nu haal ik de gelijke waarden net als de monteur, dus alles goed.

 


Hallo Alexandra, (en JanD),

 

Ik kan niet de genoemde speedtest installeren op mijn laptop, Deze is van mijn werk en daar kan ik niets op installeren.

Het blijft vreemd dat een KPN speedtest niet hetzelfde aangeeft, vooral omdat die soms wel de hoge waardes weergeeft. Maar voor nu zal ik dit maar voor waar aannemen en me neerleggen bij de afwijkende waardes.

 

Mvg,

Louis


www.speedtest.net is dan een goed alternatief. Meten op twee verschillende browsers is dan het beste.


Hallo Joep1965,

 

Ik deed de meting altijd vanuit dezelfde browser, dus nu ook de metingen vanuit verschillende browsers gedaan via speedstest,net.

Resultaten zijn echter nog slechter dan met de kpn speedtest metingen.

 

Mvg,

Louis


Zou je alle aangesloten appartuur los willen halen van het modem en dan met een bekabelde pc of laptop nogmaals willen testen.  Direct aangesloten op het modem.  Gewoon om uit te sluiten dat het niet wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk.  Want stel er komt een monteur en get probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk dan zijn de kosten voor jou.