Skip to main content

Bij ons modem staat 2.4 en 5 ook altijd aan. Ik heb 2.4 nodig. Als ik zoals de suggestie hier boven de naam van het 2.4 deel wijzig, door achter de ssid netwerknaam 24 te zetten, en het modem herstart krijg ik helaas niet 2 verschillende Ssid namen te zien. Wel bij de instellingen van het modem, maar ik kan op een device niet kiezen uit verschillende versies van mijn netwerk. Is daar nog iets aan te doen? Overigens heb ik ‘radio’ niet aan staan bij beide.

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Bij ons modem staat 2.4 en 5 ook altijd aan. Ik heb 2.4 nodig. Als ik zoals de suggestie hier boven de naam van het 2.4 deel wijzig, door achter de ssid netwerknaam 24 te zetten, en het modem herstart krijg ik helaas niet 2 verschillende Ssid namen te zien. Wel bij de instellingen van het modem, maar ik kan op een device niet kiezen uit verschillende versies van mijn netwerk. Is daar nog iets aan te doen? Overigens heb ik ‘radio’ niet aan staan bij beide.

Welk merk en type modem heb je?

Als je de 'radio' uit hebt staan, heb je ook geen wifi.

 


zTE experiabox v10. Bij ‘geavanceerd’ staan de namen van beide netwerken, beide staan op radio uit. Maar we hebben wel degelijk WiFi. En de naam is die van het 5g netwerk. Komt dat door de extra kpn WiFi-punten wellicht?


WiFi aan/uit configuratie (ander tabje) staat ook op uit trouwens


Als je de superwifi´s reset krijg je een nieuwe softwareversie binnen waarmee je extra wifi(waarmee je kan kiezen tussen 2.4 of 5ghz) kan aanzetten.

Mogelijk lukt het niet meteen na de 1e reset,Probeer het dan even opnieuw.

als je superwifi hebt kan je niks met de wifi instellingen van het modem(tenminste bij de v8,v9 en v10).

Reset wel alle punten!Niet maar eentje!

 


zTE experiabox v10. Bij ‘geavanceerd’ staan de namen van beide netwerken, beide staan op radio uit. Maar we hebben wel degelijk WiFi. En de naam is die van het 5g netwerk. Komt dat door de extra kpn WiFi-punten wellicht?

U heeft versterkers van KPN? SuperWiFi's? Experia WiFi's? Ziet u deze bij de aangesloten apparaten? Staat daar een ip bij? Wat begint met "192.168.2."?


Volgens mij superwifi, van die ronde. Ik zal ze resetten (10 seconde uit het stopcontact?). Maar hoe kan ik dan dingen instellen - hoe kom ik in de ‘extra software’ wat u aangeeft?


Reset doe je door met een puntig 15 seconden in het resetgaatje te drukken.

Daarna log je in op http://192.168.2.150 (terwijl je met superwifi verbonden bent) en ga je naar wifi→ extra wifi en dan zet je 2.4ghz op aan en bedenk je evt. een gewenste netwerknaam en wachtwoord.

Als hij de nieuwe software niet heeft opgehaald kan je deze procedure herhalen.

Laat je weten of het lukt zo?


zTE experiabox v10. Bij ‘geavanceerd’ staan de namen van beide netwerken, beide staan op radio uit. Maar we hebben wel degelijk WiFi. En de naam is die van het 5g netwerk. Komt dat door de extra kpn WiFi-punten wellicht?

U heeft versterkers van KPN? SuperWiFi's? Experia WiFi's? Ziet u deze bij de aangesloten apparaten? Staat daar een ip bij? Wat begint met "192.168.2."?

Ik zie wel: IP adres: 192.168.2.10
Hostnaam: WiFiExtender-D53510 maar niet 3 stuks


WiFi aan/uit configuratie (ander tabje) staat ook op uit trouwens

Als je de wifi versterkers van KPN gebruikt, is de wifi van de modem standaard uit.

Op de versterkers zijn de wifi-banden niet (meer) te scheiden.

 

 


zTE experiabox v10. Bij ‘geavanceerd’ staan de namen van beide netwerken, beide staan op radio uit. Maar we hebben wel degelijk WiFi. En de naam is die van het 5g netwerk. Komt dat door de extra kpn WiFi-punten wellicht?

U heeft versterkers van KPN? SuperWiFi's? Experia WiFi's? Ziet u deze bij de aangesloten apparaten? Staat daar een ip bij? Wat begint met "192.168.2."?

Ik zie wel: IP adres: 192.168.2.10
Hostnaam: WiFiExtender-D53510 maar niet 3 stuks

Probeer op dat ip eens in te loggen op een ander tabblad, dus: http://192.168.2.10.


WiFi aan/uit configuratie (ander tabje) staat ook op uit trouwens

Als je de wifi versterkers van KPN gebruikt, is de wifi van de modem standaard uit.

Op de versterkers zijn de wifi-banden niet (meer) te scheiden.

Wel. Er is Extra WiFi op de versterkers. Kijk maar:

 


Dan hebben die versterkers nu  de laatste update met de 'extra wifi.

 

 


Dan hebben die versterkers nog niet de laatste update.

Wat bedoel je daarmee? Extra WiFi zit alleen in de laatste update.


Dan hebben die versterkers nog niet de laatste update.

Wat bedoel je daarmee? Extra WiFi zit alleen in de laatste update.

Hallo @Nick83 , zoals je kunt zien had ik mijn tekst al aangepast ondertussen.

 


Dus kan je inloggen op de wifi punten? Wat is de standaard inlog? Of neemt het deze over van de instellingen van de router?


Dus kan je inloggen op de wifi punten? Wat is de standaard inlog? Of neemt het deze over van de instellingen van de router?

Als je een V12 met de laatste firmware hebt dan maken de wifi punten onderdeel uit van het mesh netwerk van de V12 en kunnen ze niet meer zelfstandig beheerd worden.

En anders staat het standaard wachtwoord op de sticker.


Dus kan je inloggen op de wifi punten? Wat is de standaard inlog? Of neemt het deze over van de instellingen van de router?

Als je een V12 met de laatste firmware hebt dan maken de wifi punten onderdeel uit van het mesh netwerk van de V12 en kunnen ze niet meer zelfstandig beheerd worden.

Bij de v10a dezelfde situatie toch? Alleen daar werkt Extra WiFi nog niet. Zit wel in de versterkers, maar deze worden beheerd via de v10a die het nog niet heeft. Dus kun je er geen gebruik van maken. Toch?


Bij de v10a dezelfde situatie toch? 

Is de V10a (al) voorzien van firmware waarmee deze de master van het mesh netwerk wordt?


Bij de v10a dezelfde situatie toch? 

Is de V10a (al) voorzien van firmware waarmee deze de master van het mesh netwerk wordt?

Vogens mij was dat al een poosje zo.


Dus kan je inloggen op de wifi punten? Wat is de standaard inlog? Of neemt het deze over van de instellingen van de router?

Als je een V12 met de laatste firmware hebt dan maken de wifi punten onderdeel uit van het mesh netwerk van de V12 en kunnen ze niet meer zelfstandig beheerd worden.

Bij de v10a dezelfde situatie toch? Alleen daar werkt Extra WiFi nog niet. Zit wel in de versterkers, maar deze worden beheerd via de v10a die het nog niet heeft. Dus kun je er geen gebruik van maken. Toch?

Deze klopt inderdaad volledig. Is het ondertussen met de goede raad in dit topic gelukt de Extra Wi-Fi werkend te krijgen @boschMul?