Skip to main content

Beste.
Ik heb tijdens de installatie van mijn Expediabox (originele was defect) bij de KPN monteur 3 Superwifi punten aangeschaft.
Ik heb destijds gevraagd of deze punten een 2.4 en5 ghz signaal gelijktijdig kunnen zenden.
Dit met ieder een ander wachtwoord.
Dit, omdat mijn wifi speakers en labtop 2.4 ghz ondersteunen en voor mijn andere laptop en telefoon graag gebruik wil maken van het 5 ghz netwerk.
Dat was geen probleem zeiden ze.
Hier over heb ik ook nog naar de helpdesk gebeld, waar ik het zelfde antwoord kreeg.

Ik krijg echter de 2 signalen niet gelijktijdig aan de gang en lees net op het forum dat dit niet mogelijk is.
Daar baal ik van. 
Kan het op een of andere manier toch zo ingesteld worden dat 2. 4en 5 ghz  gelijktijdig wordt uitgezonden?
Anders ben ik genoodzaakt om deze wifipunten retour te sturen.

Ik hoor het graag.

@Twan v D Welkom op het forum. 

Heel vervelend dat je deze informatie hebt gekregen en dat ook nog op 2 plekken. Maar ik moet je teleurstellen, het is op Superwifi punten helaas niet mogelijk om 2.4 Ghz en 5 Ghz te scheiden. 

Mocht dit echt noodzakelijk zijn voor je apparatuur dan zou ik adviseren versterkers aan te schaffen waarop dit wel mogelijk is en de Superwifi punten te retourneren. 


Hallo Rutger,
 

Bedankt voor het antwoord.
Wat is de procedure om ze terug te sturen.
Hebben jullie daar een handleiding voor?

 

Ik hoor het graag.

Groeten,

Twan


@Twan v D 

Op het moment dat je de Superwifi punten bij de monteur aangeschaft hebt dan moeten deze teruggebracht worden bij een KPN winkel. Hier kun je ze afgeven, vaak wordt dit dan met een pinretour opgelost. 

Ik zou dan ook willen adviseren zo spoedig mogelijk met de punten naar de winkel te gaan! 


Meen je niet! is dit niet mogelijk? mijn camera’s die buiten hangen verliezen de hele tijd de verbinding omdat ze 5ghz niet trekken van de superwifi punten. Ook mij is verteld dat ik beide banden tegelijk uit kon zenden. is dit inmiddels met een update gefixt? 


Meen je niet! is dit niet mogelijk? mijn camera’s die buiten hangen verliezen de hele tijd de verbinding omdat ze 5ghz niet trekken van de superwifi punten. Ook mij is verteld dat ik beide banden tegelijk uit kon zenden. is dit inmiddels met een update gefixt? 

Nee. Er valt niks te fixen. KPN vindt namelijk dat dit zo hoort. Dus ja ... dan gebeurt er dus niks aan 😄


Ik heb de super wifi punten ook aangesloten 

ik loop er ook tegen aan  om de 2,4 en de 5 te scheiden.  Wat NIET kan!!

de super wifi punten moeten trouwens echt dicht bij elkaar staan😤😬

Hier alles gelijkvloers  /  apartement met betonnen muren en 4 ruimtes.


Kortom niet echt tevreden🙃

ik heb 14 dgn bedenk tijd. Ze zullen het vrees ik niet worden 


zenden ze wel een 2,4 en 5GHZ signaal tegelijkertijd uit dan?


Is dat niet te meten met een applicatie zoals WiFiman?


zenden ze wel een 2,4 en 5GHZ signaal tegelijkertijd uit dan?

Ja.


Die Super wifi is echte SUPER ROMMEL !!
Ieder apperaat dat alleen maar op 2.4 kan draaien is plots waardeloos …

Ik heb er geen woorden voor hoe schandalig slecht die apperatuur van KPN is …

En die Thuis app ga ik dus sowieso nooitinstalleren nog meer data dieven !!

 


 


Die Super wifi is echte SUPER ROMMEL !!
Ieder apperaat dat alleen maar op 2.4 kan draaien is plots waardeloos …

Ik heb er geen woorden voor hoe schandalig slecht die apperatuur van KPN is …

En die Thuis app ga ik dus sowieso nooitinstalleren nog meer data dieven !!

 


 

Het gaat veranderen maar een termijn is nog niet te geven. Verder zijn er nog andere oplossingen maar die kosten wel geld helaas.