Skip to main content

Voor de “smart” lampen in huis gebruiken we 2.4GHZ. Bij de instellingen van het wifi had ik een 2.4 en een 5GHz wifinetwerk aangemaakt. Sinds een paar uur zijn deze beide niet meer zichtbaar en werken de apparaten niet meer. In de instellingen van het wifi zie ik ze nog wel staan. Iemand die me kan helpen?

 

Heb je het modem al eens gereset?


Hai Martijn, wat fijn dat je mee denkt. Heb het modem gereset dit helpt niet. 


Hoi @Linda266 ,

Je ziet ook geen andere naam waarvan je denkt dat die van het modem komt?

Ook niet iets wat met ,H220N,VGV7519,H368N,H369A,VRV9517,KPN begint?


Hai @martijn197108, nee die zie ik niet, maar bij nader onderzoek zie ik nu in mijn kpn instellingen dat het losse 2.4 en 5 netwerk die ik had aangemaakt zijn verdwenen. Wat vreemd. Ik ga eens kijken of ik ze opnieuw weer kan aanmaken. 

 


Tsjaa,

Dan lijkt me die experia box kapot.Bel eens 0800-0402 en vraag om een nieuwe.

Je hebt de box 12 neem ik aan?Welke firmware staat daar oP?


@martijn197108 THXXX ik ga morgen bellen

 


@martijn197108 THXXX ik ga morgen bellen

 

Dan zijn ze dicht, @Linda266 ,Maar je kan wel je profiel invullen en het laten omruilen door een moderator,Zij werken vaak wel op zondag.


Hoi @Linda266, nog van harte welkom hier op ons forum!

Door drukte op dit moment zijn we niet eerder bij je topic aan gekomen. Ik zie dat Martijn al toegesneld was, en ik begrijp dat je tegen problemen aan loopt met instellen van de 2.4 GHz wifi verbinding. Ik heb mogelijk een andere verklaring voor je. Welke Experia Box heb je? De Experia Box V10A heeft al een zogenaamde mesh update gehad. Datzelfde geldt ook voor de mesh update voor de KPN Box 12, waar nog aan gewerkt wordt.

Deze mesh update zorgt ervoor dat het modem kan gaan samenwerken met andere wifi apparatuur zoals Experia Wifi of SuperWifi. In plaats van allemaal losse wifi verbindingen wordt het één groot netwerk. Dat zorgt ervoor dat de 2.4 GHZ en 5 GHz verbinding niet meer gescheiden kunnen worden. Als je geen wifi versterkers hebt, dan worden deze verschillende verbindingen samengevoegd. De naam van het 2,4GHz netwerk wordt ook toegepast op het 5GHz netwerk, mocht je ze apart hebben ingesteld. Het is niet meer mogelijk om deze namen/verbindingen weer te splitsen. Je leest er alles over in bovenstaande topics.


Hallo @Alexandra , het is toch gelukt. Voor een ieder met dit probleem : Door bij de wifi-instellinge naar geavanceerd te gaan en vervolgens bij 2.4 de radio aan te zetten werkt het nu weer. 

Maar wat enorm vreemd dat in deze tijd waarbij bijna iedereen die ik ken smartlights etc heeft, er ineens zonder aankondiging zo’n update komt. 


Hallo @Alexandra , het is toch gelukt. Voor een ieder met dit probleem : Door bij de wifi-instellinge naar geavanceerd te gaan en vervolgens bij 2.4 de radio aan te zetten werkt het nu weer. 

Maar wat enorm vreemd dat in deze tijd waarbij bijna iedereen die ik ken smartlights etc heeft, er ineens zonder aankondiging zo’n update komt. 

blijkbaar heb je toch de update niet gekregen:thinking: want anders had je niet alleen 2,4ghz kunnen aanzetten.Raar dat hij dan alsnog is uitgegaan.

Maar het is in ieder geval opgelost:thumbsup:


@martijn197108 ja ik weet het niet. In mijn netwerk werd 2.4 pas zichtbaar toen ik de radio aanzette. Ik had twee netwerken gemaakt een 2.4 en 5 en die 5 is nog steeds niet zichtbaar. Ik heb nu een netwerk zonder die toevoeging en toen ik de radio aanzette nog een 2.4 erbij. Dus ik heb toch het vermoeden dat ik die update wel gehad heb aangezien ik ineens weer op mijn oude netwerk zat. (Het netwerk voor ik ze in 2 opsplitste)


Hallo @Alexandra , het is toch gelukt. Voor een ieder met dit probleem : Door bij de wifi-instellinge naar geavanceerd te gaan en vervolgens bij 2.4 de radio aan te zetten werkt het nu weer. 

Maar wat enorm vreemd dat in deze tijd waarbij bijna iedereen die ik ken smartlights etc heeft, er ineens zonder aankondiging zo’n update komt. 

Fijn dat je er uit gekomen bent en dank voor het delen! Ik verwacht in dat geval wel dat je de update nog gaat krijgen, gezien de mesh functie en het samenwerken met andere wifi apparaten. Mocht je er tegen die tijd meer over willen lezen of vragen over hebben, je kan de info vinden in de topics die ik noemde. En als je in de tussentijd vragen hebt, weet je ons hier te vinden :)

Hoi @Linda266, nog van harte welkom hier op ons forum!

Door drukte op dit moment zijn we niet eerder bij je topic aan gekomen. Ik zie dat Martijn al toegesneld was, en ik begrijp dat je tegen problemen aan loopt met instellen van de 2.4 GHz wifi verbinding. Ik heb mogelijk een andere verklaring voor je. Welke Experia Box heb je? De Experia Box V10A heeft al een zogenaamde mesh update gehad. Datzelfde geldt ook voor de mesh update voor de KPN Box 12, waar nog aan gewerkt wordt.

Deze mesh update zorgt ervoor dat het modem kan gaan samenwerken met andere wifi apparatuur zoals Experia Wifi of SuperWifi. In plaats van allemaal losse wifi verbindingen wordt het één groot netwerk. Dat zorgt ervoor dat de 2.4 GHZ en 5 GHz verbinding niet meer gescheiden kunnen worden. Als je geen wifi versterkers hebt, dan worden deze verschillende verbindingen samengevoegd. De naam van het 2,4GHz netwerk wordt ook toegepast op het 5GHz netwerk, mocht je ze apart hebben ingesteld. Het is niet meer mogelijk om deze namen/verbindingen weer te splitsen. Je leest er alles over in bovenstaande topics.