Skip to main content

Ik heb een V10 en heb voor de app van de Atag zone thermostaat een 2,4 netwerk nodig, anders doe die het niet (althans niet meer na de recente update. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. 


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en reactie verplaatst

De v10 is juist het enige modem waar je de netwerken nog kan splitsen.  Of heb je wifi versterkers?


Het is een V10 en ik heb geen versterkers. Splitsen krijg ik niet voor elkaar, hoe gaat dat dan?


Heb je echt een V10?

Je hebt dus de bovenste?

 


Hallo @TychoFrits , je logt in op het modem en geeft de 2.4-band een andere naam en dan opslaan.

 


Op het modem de naam en het wachtwoord van 2,4 veranderd. Op dat netwerk ingelogd op mijn iPhone, maar dat maakt niet uit want op het modem staat dan bij 2,4&5 hetzelfde als bij 2,4. Ook geprobeerd de DHCP server uit te schakelen, maakt niet uit, iphone kan de externe accessoire niet vinden! Moet denk ik met de laatste update te maken hebben want tot dat moment ging het zonder probleem 


Geen dhcp server uitschakelen. Met welk netwerk u de mobiel verbind maakt niet uit. Het gaat om de thermostaat. Die moet met het 2,4 Ghz netwerk verbonden zijn.


Ja dat snap je ik maar op de thermostaat kan ik alleen netwerkconfiguratie aanklikken en dan gaat de phone zoeken en niet vinden. Bij connectiviteit op de thermostaat valt mij op dat IP adres en SSID NOT AVAILABLE zijn… iemand nog suggesties?


b exactbleem als Freek maar dan met de zone thermostaat van Atag. De oplossing heb ik nog niet voorbij zien komen. \de dchp server uitzetten maakt niet uit. Het moet de update van KPN zijn want tot die update van een week geleden ha ik geen enkel probleem.

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


Je telefoon moet wel hetzelfde netwerk gebruiken.  Als die de 5ghz band gebruikt werkt het waarschijnlijk niet. 


Dat is precies het probleem, het mobieltje werkt op de dual band, ik kan de 2,4 een andere naam geven maar die andere naam gebruikt het modem dan automatisch weer voor de dual band dus dat schiet niet op 


Ja dat snap je ik maar op de thermostaat kan ik alleen netwerkconfiguratie aanklikken en dan gaat de phone zoeken en niet vinden. Bij connectiviteit op de thermostaat valt mij op dat IP adres en SSID NOT AVAILABLE zijn… iemand nog suggesties?

Heeft u hem al eens gereset? Die thermostaat? 


Dat is precies het probleem, het mobieltje werkt op de dual band, ik kan de 2,4 een andere naam geven maar die andere naam gebruikt het modem dan automatisch weer voor de dual band dus dat schiet niet op 

Wat bedoelt u daar mee? Als er 2 namen in de Experiabox ingesteld staan, 1 voor 2,4 Ghz en 1 voor 5 Ghz, dan is kunt u toch kiezen? Dan gebruikt u of het ene netwerk, of het andere.


Wat bedoel je nou met dualband???


Ik probeer het uit te leggen. Als ik inlog op het modem heb ik onder WiFi één SSID voor 2,4&5 ghz. 

Als ik naar Geavanceerd ga, kan ik de naam van het 2,4 netwerk wijzigen. Dat ‘nieuwe’ netwerk verschijnt keurig op de lijst van beschikbare netwerken op mijn mobiel en ik kan er ook op inloggen met het bijbehorende wachtwoord.  De gewijzigde naam (en wachtwoord)  van 2,4 staat nu echter ook op het tabblad WiFi (van het modem) vermeld bij SSID 2,4&5 ghz. En als ik daarmee inlog, is het nog steeds 24 én 5.


Hallo @TychoFrits , hoe makkelijk kan het zijn, als je de 2.4band in het modem bijvoorbeeld de naam wifi24 hebt gegeven, moet je thermostaat en andere apparaten dat toch eenvoudig in de lijst met wifinetwerken kunnen vinden en verbinden?


Dat zou je zeggen ja. Ik zal het met jouw  voorbeeld nog eens proberen. Voor de duidelijkheid: ik moet het wachtwoord dan toch ook veranderen?


Dat zou je zeggen ja. Ik zal het met jouw  voorbeeld nog eens proberen. Voor de duidelijkheid: ik moet het wachtwoord dan toch ook veranderen?

Hallo @TychoFrits , nee hoor het wel hoeft niet veranderd te worden , het gaat er om dat jouw thermostaat een specifiek 2.4 wifi kanaal kan zien.

 


b exactbleem als Freek maar dan met de zone thermostaat van Atag. De oplossing heb ik nog niet voorbij zien komen. \de dchp server uitzetten maakt niet uit. Het moet de update van KPN zijn want tot die update van een week geleden ha ik geen enkel probleem.

Hallo @TychoFrits , je kunt beter in je eigen topic blijven om verwarring te voorkomen 

 

Admin: meeverplaatst


Bedankt, ik ga het proberen zonder het wachtwoord te wijzigen (morgen dan haha)


Op het modem vind ik drie SSID’s: een voor 2,4&5, een voor 2,4 en een voor 5. Als ik de SSID van 2,4 verander, verandert de SSID van 2,4&5 automatisch ook. Als ik op mijn mobiel inlog op WiFi met dat netwerk, heb ik volgens mij dus nog steeds 2,4&5 (dual band). 


Hallo @TychoFrits dan die je toch iets niet goed, je moet alléén de instelling voor de 2.4-band aanpassen en opslaan. Ik heb de V10 niet meer dus ik kan het niet meer laten zien.

 


@TychoFrits je kan bij geavanceerd je wachtwoord wijzigen. Te vinden aan de linkerzijde.

 

 


Ik moet bij WiFI/geavanceerd zijn, zover was ik al. Maar wat moet ik nu wijzigen: de SSID-naam, het wachtwoord of allebei?


@TychoFrits wanneer je de SSID naam van je 5Ghz WiFi veranderd zal je Atag thermostaat verbinding kunnen maken met je 2.4Ghz WiFi. Ik ga ervan uit dat je thermostaat voor de update van je V10 al verbonden was met je netwerk toen het wel werkte. Je mobiele telefoon kan je dan met het 5Ghz netwerk met de nieuw gekozen naam verbinden. 


Dat ga ik morgen proberen. Bedankt in ieder geval, de naam van 5ghz veranderen is een nieuw gezichtspunt voor mij!