Skip to main content

Ik heb een V10 en heb voor de app van de Atag zone thermostaat een 2,4 netwerk nodig, anders doe die het niet (althans niet meer na de recente update. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. 


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en reactie verplaatst

Een harde reset van de thermostaat is helaas niet de oplossing, maar ik ben nog in contact met de helpdesk van Atag, ik wacht het af, ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met een zone ketel, een zone thermostaat, de zone app en een dual band modem. Ik heb er nu bij vermeld dat ik de melding ‘Communicatiefout’ krijg als ik inlog op de Atag zone portal; die krijg ik volgens mij precies vanaf het moment waarop de app op mijn iPone het liet afweten en de thermostaat offline ging. Als er nieuws is, laat ik het hier weten.

Ah ok, ik hoop dat je snel wijzer wordt, hoor het graag als je meer hoort van Atag!


Voor nu wil ik nog laten weten dat ik het vreemd vind dat bij Connectiviteit/Informatie op de thermostaat zowel bij IP als SSID ‘not available’ staat.

Dus deze thermostaat ziet het netwerk niet, terwijl alle andere aparaten ( Telefoons/Tablet/Laptop ) dit wel zien en kunnen gebruiken.

"één apparaat niet"

Zoals je aangeeft ben je niet de enige met deze thermostaat icm met een V10 maar alleen die van jouw doet het niet.

"één situatie met één apparaat"

zie je waar ik heen wil…


Ik denk dat je naar vervanging van de thermostaat wil, maar zo ver ben ik nog niet. De thermostaat werkt op zich prima, is alleen niet verbonden met het internet waarvoor een 2.4ghz WiFi netwerk nodig is. Het gevolg is dat ik de thermostaat niet op afstand kan bedienen noch vanaf de app noch vanaf het portal. Atag is in samenspraak met de installateur actief bezig het probleem op te lossen. Ik wacht het af en hou de community op de hoogte.


Fijn dat hij nog wel op de ouderwetse manier te bedienen valt 😉We horen het graag als Atag met een oplossing voor de dag komt 😊


Als je alles van te voren weet, is het niet moeilijk: modem van de stroom af ff wachten weer aan de stroom, smartphone weer opstarten, thermostaat resetten, klaar! Iedereen bedankt voor het meedenken 


Als je alles van te voren weet, is het niet moeilijk: 

Mjah dit klinkt aardig als ‘het leven’ 😅

modem van de stroom af ff wachten weer aan de stroom, smartphone weer opstarten, thermostaat resetten, klaar! Iedereen bedankt voor het meedenken 

Top dat je het geheime recept hiervoor achterhaald hebt, fijn dat het weer werkt nu!


Ik had met TOON hetzelfde probleem. De Experiabox 12 heeft de mogelijkheid om een extra WIFI netwerk aan te maken waarbij je de 5ghz kunt uitschakelen.  De meeste apparaten zijn zo slim om zelf de juiste te vinden, maar niet allemaal….


Ik had met TOON hetzelfde probleem. De Experiabox 12 heeft de mogelijkheid om een extra WIFI netwerk aan te maken waarbij je de 5ghz kunt uitschakelen.  De meeste apparaten zijn zo slim om zelf de juiste te vinden, maar niet allemaal….

Inderdaad, als je van die B-kwaliteit troep koopt gaat het meestal mis, iets meer betalen voor betere kwaliteit en geen problemen.

Ik heb niets extra’s in mijn KPN Box12 aan staan aangaande wifi, gewoon standaard, mijn Google Nest mini kon zonder problemen verbinding maken en mijn Smartlamp van Calex idem dito.

 


Ik heb geen ATAG maar wel een 2 andere apparaten met in principe hetzelfde probleem. Maar van wat ik in het filmpje zag van ATAG gaat het mogelijk niet goed meer werken tenzij je een fabrieksreset op de atag doet en helemaal opnieuw begint.

 

Op de V10 die ik ook heb zet ik 5g uit en laat alleen de 2.4 aan (gewoon je normale wachtwoord ongewijzigd). Ik verbind mijn smartphone met 2.4 (verbind je die met 5 dan werkt het gewoon helemaal niet en kan de atag niet correct gekoppeld worden) Volg dan de instructies van begin tot helemaal het einde van de ATAG en dan zou het moeten werken.  De verbinding word zo te zien ook via je smartphone met 2.4! gemaakt bij de eerste echte aanmelding wat ik dus ook met die 2 apparaten heb. Zorg weldat je in de buurt bent van de atag met je tel.

 

Pas daarna zet je pas 5g weer aan en kun je je smartphone koppelen aan 5g en werkt alles normaal incl de ATAG app en whatever, je hoef dus niet speciaal terug te schakelen naar 2.4 op je telefoon.  Het betreft alleen de setup dat echt alles in 2.4 moet gebeuren.