Skip to main content

Vandaag overstap van T-Mobile naar KPN. T-mobile heeft ergens vannacht het signaal gestopt (te vroeg volgens KPN). Na sms van KPN de apparatuur geïnstalleerd en.... Geen lampje op 'glas' en dus geen verbinding (vorige verbinding van T-mobile was ook glasvezel, dus technisch gezien zou het moeten werken).

Eerste contact met helpdeskmedewerker die niet wat bijzonders kan zien ('het zou moeten werken', 'alles staat actief') kan alleen een monteur inplannen. Schrik niet, wachttijd 2,5 week! 

Na van de eerste schrik en vooral ongeloof (2,5 week, dat kan toch niet waar zijn) te zijn bekomen was de tweede medewerker wat behulpzamer door een noodpakket (mobiele wifi router) te sturen.

Maar dan nog, KPN laat je rustig 2,5 week zitten. Voor eigen thuiswerk nog niet onoverkomelijk met een hotspot en mobiel abonnement. Voor thuiswerk van partner wel problematisch o.a. wegens telefoondienst over internet. En dan nog het meest vervelende: een gamende puber 2,5 week met een nieuwe console laten wachten tot ie fatsoenlijk wat kan (dat gaat zo'n wifi router niet oplossen). Hoe graag wil je mensen teleurstellen met 'Het Netwerk van Nederland', en mooie thema's als 'midden in de samenleving', KPN?

Ja, er zijn grotere wereldproblemen maar evengoed, bedankt KPN, op dit moment enorme spijt van deze overstap in de overtuiging dat de oplossing achteraf waarschijnlijk iets heel simpels is als een patchkabeltje in de wijkcentrale niet goed omgezet.

Kan zoiets nou echt niet sneller vastgesteld worden dan dat een monteur over 2,5 week ongeveer hetzelfde vaststelt?

(En ja, er zitten nogal wat aannames in, het kan ook een ander technisch probleem zijn, maar tot gisteren werkte de verbinding in ieder geval vlekkeloos)

@Wouter_S Welkom op het forum. 

Wat vervelend om te lezen dat het zo lang duurt voordat je daadwerkelijke aangesloten bent. 

Op het moment dat je overstapt van de ene naar de andere provider dan zou de latende provider het signaal moeten laten bestaan tot het nieuwe signaal actief is. 

Dat is hier dus niet gebeurd, waardoor je zonder verbinding bent komen te zitten. 

Helaas duurt het in jouw situatie 2,5 week voordat de eerstvolgende monteur beschikbaar is. 

Het zou wellicht inderdaad iets simpels als een patchkabeltje kunnen zijn, en wellicht dat dit van afstand vast te stellen is.

Maar zelfs als dat het geval zou zijn geweest moet er een monteur naar de centrale om dit te herstellen. Een snellere optie dan deze monteur is er dan ook helaas niet. 

 

Wel zie en lees ik dat je ondertussen een noodpakket in huis hebt. Dit is uiteraard geen 1-op-1 vervanging van een DSL of glasvezelverbinding maar zorgt in ieder geval dat er geïnternet kan worden  

Mocht de data op het noodpakket bijna op zijn kun je contact opnemen met 0800-0402, hier kan de data dan worden aangevuld. 


@Rutger_  dank je dat je de moeite hebt genomen voor een reactie. Wordt zeker gewaardeerd. 

Wat ik jammer vind in de reacties van KPN is het afschuiven van de verantwoordelijkheid naar de oude provider. Het abonnement had ik al twee maanden geleden aangevraagd jullie wisten dus als geruime tijd dat er op 25 augustus een signaal van jullie moest komen. Dus, niet de oude provider moest wat doen, KPN had wat moeten doen.

Je collega die ik het eerst telefonisch sprak vroeg mij om zelf contact op te nemen met T-Mobile of ze het signaal niet nog even aan konden zetten. Maar dat is natuurlijk helemaal de omgekeerde wereld. Om dat jullie iets nalaten, moet ik iets doen. En bovendien, ik ben op dat moment geen klant meer van mijn oude provider maar van jullie (overigens heb ik het uiteindelijk wel geprobeerd maar het antwoord was dat een lijnaanvraag 2 weken duurt, daar heb ik dus ook niets aan).  

Dat het op de achtergrond technisch allemaal anders werkt zal allemaal wel maar neem als KPN verantwoordelijkheid en doe het niet af met een verwijt naar de oude provider. Uit de reacties op het forum blijkt dit met regelmaat voorkomt dus dan deugt het proces gewoon niet. De situatie maakt o.a. thuiswerk onmogelijk, daar helpt het noodpakket niets aan. 

Maar evengoed begrijp ik dat het helaas blijkbaar niet anders kan dan wachten op de monteur in de hoop dat deze voldoende is uitgerust om ook te kunnen doen wat er moet gebeuren (helaas lees ik daar ook verhalen over op dit forum).