Skip to main content

Goededag, 

Bij het afsluiten van een contract werden ons 2 super wifi punten beloofd, maar bij installatie vertelde de monteur dat dit niet helamaal waar is. He is namelijk zo dat 1 super wifi punt het router signaal vervangt en je daardoor maar 1 wifi punt hebt, dit is in mijn ogen dan ook misleiding en wil eigenlijk gewoon de 2 wifi punten die er beloofd zijn.

Graag opheldering. 

P. D N

U bent nieuwe klant? En u heeft gekozen voor de gratis SuperWiFi's en krijgt dus geen welkomstkorting? 

He is namelijk zo dat 1 super wifi punt het router signaal vervangt

Dit klopt...

en je daardoor maar 1 wifi punt hebt

En wat bedoelt u hier mee? Ook de SuperWiFi bij het modem is een SuperWiFi…

Heeft u er hier ...

... 1 van gekregen? Of 2?


Hallo, 

Klopt idd dit heb ik gekregen,. 

De monteur die het geïnstalleerd heeft zei dat 1 punt de router vervangt en dat ik dus nu maar 1 extra punt heb, die hebben we dus in een aparte ruimte staan en werkt perfect.

We hadden de andere op een andere verdieping geplanned maar dat kan dus niet omdat deze de router vervangt en wij dus nu in totaal 2 punten hebben ipv 2 extra punten. 


Welke Experia Box heb je ontvangen @Super Wifi punten ?

Bij de Experia Box v10A schakelt de wifi niet uit en kunnen beide SuperWIFi's op een andere plaats staan. Alleen de eerste moet wel met een utp kabel verbonden blijven met de Experia Box.

Later dit jaar geldt dat ook voor de KPN Box 12, maar daarvoor moet eerst nog een software update uitgebracht worden.

 


Geen idee, weet alleen dat dit niet conform de afspraak was


Geen idee, weet alleen dat dit niet conform de afspraak was

Hoezo? De afspraak was “U krijgt twee Super WiFi punten of een Welkomstkorting”. 


Wel vriendelijk blijven Ruud.

Ja idd wij zouden dan 2 super wifi punten en daarmee 2 extra wifi punten binnenhalen maar dit is niet het geval


En ik zie nu ook dat we de kpn box 12 hebben


Wat ik me dan afvraag Ruud, waarom heeft Kpn dan niet een andere box geleverd als ze wel praten over 2 extra wifi punten maar weten dat dat met onze box niet gerealiseerd kan worden


KPN weet niet van het misverstand en jouw aannames. Jij krijgt het welkomstgeschenk en het meest recente model, de Box 12. Je zou in de Box 12 de wifi aan kunnen zetten als zelfstandig wifi-netwerk naast de samenwerkende SuperWiFi's elders. Zoals gezegd komt de update voor de Box 12 later dit jaar, dan kan je één dekkend netwerk opzetten.


Geen idee, weet alleen dat dit niet conform de afspraak was

Nou... de afspraak was dat u 2 SuperWiFi's punten zou krijgen. En die heeft u ook gekregen. U had had er alleen zelf een andere voorstelling van.


Zoals gezegd komt de update voor de Box 12 later dit jaar, dan kan je één dekkend netwerk opzetten.

Als de KPN Box de update gehad heeft, dan zal de WiFi van de KPN Box ook aan kunnen.

Let er wel op dat er dan nog steeds 1 SuperWiFi punt bekabeld aan de KPN Box aangesloten zal moeten blijven.


 

"... KPN weet niet van het misverstand en jouw aannames....." 

 

"... En die heeft u ook gekregen. U had had er alleen zelf een andere voorstelling van...." 

 

Ruud nogmaals, er zijn 2 extra punten beloofd, en dit is geen aanname van ons, de heer aan de telefoon heeft ons daarmee over de streep getrokken, en ik kan me voorstellen dat Kpn hier niets van weet. 

Zoals vaak zak ook dit gesprek zijn opgenomen, luister dat eens terug voordat je ons verhaal in twijfel trekt, en een oordeel velt.

Dit is zeer onprofessioneel van je. 


Tja,... Er zijn overduidelijk 2 wifi punten geleverd, hiermee houd kpn zich aan hun afspraak. Van een olifant kunnen we geen mug maken. 

Waar staat het eerste Wifi punt? Naast de box 12? Waar staat de box in de meterkast of in de woonkamer?

Want wanneer de box in de meterkast staat en er loopt een internetkabel naar je woonkamer, kun je ook daar een wifi punt aansluiten ipv bij het modem. 

En over het algemeen kun je stellen dat je bij drie woonlagen. Wel drie wifi punten kunt plaatsen, anders blijf je in het luchtledige roeien. 


We hadden de andere op een andere verdieping geplanned maar dat kan dus niet omdat deze de router vervangt en wij dus nu in totaal 2 punten hebben ipv 2 extra punten. 

Waar heeft U Uw modem staan ?

Als U de mogelijkheid heeft een UTP kabel op de geplande andere verdieping te realiseren dan kunt U de Superwifi bij het modem weghalen en hem daar neerzetten.

 

U bent als nieuwe klant in de watten gelegd met een gloednieuwe V12 met 2 Superwifi's als U het mij vraagt.

U kunt ook overwegen om er nog eentje bij te bestellen.


Welkom, @Super Wifi punten. Ik vind het jammer om te lezen dat je je misleid voelt. Zoals men hierboven ook al aangeeft, luidt de actie als volgt:

Actie: nu 2 SuperWifi punten cadeau of 6 maanden Internet en TV voor 35,- /mnd bij Internet (en TV) van KPN

In de bevestiging van jouw bestelling zal ook staan dat je 2 SuperWifi punten cadeau krijgt als je hiervoor hebt gekozen. Uit jouw berichten maak ik op dat je 2 SuperWifi punten cadeau ook daadwerkelijk hebt gekregen. Er is dus niets aan de hand; je hebt gekregen wat je behoort te krijgen bij jouw abonnement. Het is jammer dat dit niet voldoet aan jouw verwachting, maar ik kan het niet anders maken. Hopelijk bevallen de SuperWifi punten verder wel. :blush:


Hallo Denise,

Het gaat er niet om wat ik gekregen heb, dat klopt. Maar wat we er mee kunnen.

Bij het telefoon gesprek bij overstappen is verteld dat we 2 extra (let op EXTRA) wifi punten zouden krijgen.

Nu kwam de monteur en die vertelde... nou dat is niet helemaal waar, want zodra ik het eerste WiFi punt aansluit kan je het WiFi punt op de router of modem (weet ik niet meer) niet meer gebruiken, dus heb je eigenlijk maar 1 extra wifi punt.

Bij het oriënterende gesprek ook aangegeven dat we een woonkamer op de eerste etage hebben en we beneden en op zolder slechte WiFi hebben. Dat zou dus hiermee verholpen zijn volgens de jongeman van 't call center.

Met vriendelijke groet

Pascal 


KPN weet niet van het misverstand en jouw aannames. Jij krijgt het welkomstgeschenk en het meest recente model, de Box 12. Je zou in de Box 12 de wifi aan kunnen zetten als zelfstandig wifi-netwerk naast de samenwerkende SuperWiFi's elders. Zoals gezegd komt de update voor de Box 12 later dit jaar, dan kan je één dekkend netwerk opzetten.

Kijk eens even wat @RBxx hier voor je adviseert (als je nog geholpen wil worden) ?

De 2 Superrrrrrrrrrrrrrrrrrwifi punten kan je dan alsnog op 2 andere plaatsen zetten als je maar zorgt dat er op ze minst 1 bedraad is.

Je zou bv de kabel die naar je tv gaat kunnen gebruiken om in een switch te steken.

Van daar uit ga je dan naar je Superwifi met een kabel en naar je tv.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

 

Of je zet de wifi in je box weer uit en haalt er een Superwifi bij die je zoals hier boven beschreven aansluit,

 


Dank je voor een verhelderend antwoord.