Skip to main content

Dag WiFi-masters,

Situatie: Begane Grond: Experia Box v10 met Experia WiFI-extender, 1e etage Experia WiFi-extender.

Probleem: Na een stroomonderbreking van een uur is de WiFi-verbinding gammel. Met ingeschakelde extender op etage 1 wordt het signaal niet overgenomen bij verplaatsing door het huis. Met uitgeschakelde extender op etage 1 werkt alles, maar is het bereik te beperkt. Alle componenten zijn inmiddels geherstart en/of gereset. Wat kan ik over het hoofd zien?   

U heeft gereset met het zwarte knopje achterop de Experia WiFi's? Ongeveer 15 seconden vast houden, mogelijk nog iets langer zelfs?


Dank je Nick83. Jazeker heb ik dat gedaan. Ik herhaal de routine nog maar een keer. Standby...


Alle ingrediënten heb ik intussen meermaals gereset. Roaming door de woning werkt nu weer maar de Experia WiFi op verdieping 1 is weinig enthousiast; het bereik ervan is (subjectief) beduidend minder dan voorheen en onvoldoende voor de gehele verdieping.

Dank voor je bereidwillige advies. Misschien is het tijd om de hele installatie te vervangen door iets jeugdigers.


Hi @RawB, ik lees dat jouw Experia Wifi niet lekker meer werkt sinds de stroomuitval. Het kan zijn dat (een van je) Experia Wifi's een tik heeft gehad door de stroomonderbreking. Hoe lang heb je ze al, en hoe heb je ze destijds gekocht of gekregen?

Je leest op ons forum verschillende adviezen voor slechte wifi. Je kunt bijvoorbeeld beginnen met de Wifi Manager. Jouw andere suggestie, ze vervangen voor iets nieuwers, is natuurlijk ook een goede optie. Je kunt bijvoorbeeld eens kijken naar onze andere wifi versterkers: SuperWifi.


Ha Alexandra. De Experia Wifi’s waren gratis. Intussen heb ik twee zwarte SuperSkottelbraaien 2 in aangeschaft en is de Wifi weer dekkend. Ik hoop dat betaald langer meegaat dan gratis ;) Dank voor je moderatie.