Skip to main content

Goedendag, even heel simpel. Onze flat is deels gerenoveerd en tijdens de renovatie heb ik het grootste deel van mijn vakantiedagen op moeten nemen. Nu woon ik op een verdieping met mensen boven en onder mij.

KPN komt 1 dezer dagen glasvezel in de flat aanleggen en wil hiervoor door mijn meterkast. Prima, dat kan op een dag dat ik toevallig toch thuis ben.

Nu krijg ik ook bericht van T-mobile dat Dutch Fiber op een andere dag eveneens een glasvezelkabel door mijn meterkast wil trekken.

Helaas op een dag dat ik niet thuis ben en ik wil er ook geen vrij voor nemen.

Dus ik heb gezegd er niet aan mee te willen werken, tenzij ze mij een dag vrij op eigen kosten vergoeden.

Nu zegt men dat dus door mijn weigering anderen in de flat ook geen T-mobile aansluiting krijgen.

Ik mag dit toch gewoon weigeren en dan is het toch HUN probleem hoe ze glasvezel bij de overige bewoners krijgen ?

Volgens mij legt ODF het gewoon gratis naar binnen zonder dat je een abonnement op T-mobile neemt. Dan kan een volgende bewoner die eventueel ook nog nemen. 


Ik mag dit toch gewoon weigeren en dan is het toch HUN probleem hoe ze glasvezel bij de overige bewoners krijgen ?

Je mag dit zeker weigeren. T-Mobile kan jou nooit verplichten om toegang te geven tot jouw woning. 
 

Jouw verzoek voor een schadeloosstelling vind ik heel redelijk. Tenslotte heb jij er niets aan en is de aansluiting wel in het belang van T-Mobile.


Het zou zomaar kunnen dat via de vereniging van eigenaren/huurcontract medewerking afgedwongen wordt. Stel dat je benedenburen KPN zouden weigeren, dan krijg jij niets.

Dus ik zou het gewoon regelen, sleutel bij de buren oid en niet moeilijk doen.

 


Volgens mij legt ODF het gewoon gratis naar binnen zonder dat je een abonnement op T-mobile neemt. Dan kan een volgende bewoner die eventueel ook nog nemen. 

Dat is het probleem niet, óók daarvoor moet men thuis zijn .

Wij hadden bij ons hetzelfde in een vorige woning als onze beneden buren nee zouden zeggen hadden wij geen glasvezel. 

Bij de bouw van die woningen was blijkbaar toch nog niet helemaal goed nagedacht er zou helemaal geen toegang tot de onderliggende woning nodig moeten zijn, voor de doorvoeren van een kabel.

@Marcel601213102

ODF/Tmobile moet de vezel dan speciaal buitenom via de gevel naar binnen brengen bij uw boven buren. Datzelfde zou opgaan voor KPN zoals al wordt genoemd.

 

We zullen er verder maar niet over uitweiden dat het echt idioot is twee vezels voor dezelfde functie.


toegang kan idd gewoon afgedwongen door de vve onder het mom van nutsvoorziening al is het maar alleen om de kabel door te voeren naar de buren


toegang kan idd gewoon afgedwongen door de vve onder het mom van nutsvoorziening al is het maar alleen om de kabel door te voeren naar de buren

Dat vraag ik mij af. Stel: je hebt drie weken vakantie gepland. Dan gaat ook een vve dit niet succesvol afdwingen. 
 


We zitten hier toch niet om scenario’s te bedenken waar het niet kan?

Nu kun je gewoon toegang regelen en je bovenburen een plezier doen.


@EAZ1964 

De vraag is of T-Mobile toegang kan eisen op een dag dat het @Marcel601213102 niet uitkomt. 
En naar mijn mening kunnen ze dat niet afdwingen. Zoiets hoort in overleg te gaan waarbij bijvoorbeeld meerdere dagen worden aanboden als alternatief. En dat lijkt hier niet zo te zijn. 


zo iets gaat idd iom de vve


Als je hem zo stelt, dan heb je uiteraard gelijk.

Als ik de post lees, dan mis ik de positieve insteek van beide kanten om het gewoon even te regelen.


Ze mogen van mij best naar binnen, maar dan gewoon op de dag dat KPN de kabel ook even door mijn meterkast steekt. De ene in de ochtend, de andere in de middag, of gewoon allebei tegelijkertijd, dat zal me een worst wezen. Maar dus niet op de dag die DutchFiber(Tmobile) voor mij heeft besloten.

Ik heb geen idee hoeveel bedrijven er voor de diverse providers glasvezelkabels trekken, maar zo direkt heb ik een kabel van KPN, DutchFiber(Tmobile) en wie weet later nog een keer Ziggo of een andere internet provider. Ze kunnen dezelfde kabel gebruiken, maar KPN en Tmobile schijnen niet samen door 1 deur te kunnen.

 


toegang kan idd gewoon afgedwongen door de vve onder het mom van nutsvoorziening al is het maar alleen om de kabel door te voeren naar de buren

Dat vraag ik mij af. Stel: je hebt drie weken vakantie gepland. Dan gaat ook een vve dit niet succesvol afdwingen. 
 

Het lijkt me dat zoiets in overleg gaat. Als 1 van de bewoners echt niet kan, omdat die dan bijvoorbeeld in Zuid-Frankrijk zit, dan is er vast wel een andere datum te regelen. 


bij sommige woningen heb je 3 aparte glasvezel kabels en ziggo coax :P


toegang kan idd gewoon afgedwongen door de vve onder het mom van nutsvoorziening al is het maar alleen om de kabel door te voeren naar de buren

Een vve kan en mag enkel verzoeken tot medewerking het is jouw woning jouw eigendom punt. Een VVE moet de bewoners hiervan op de hoogte stellen. Als het bestuur van een VVE dwarsligt kan het maar zo zijn dat er helemaal niks binnenkomt.

De kabeltrekker zal op een dag moeten komen dat de topic starter wel thuis kan zijn.

Ook een verhuurder kan enkel verzoeken om medewerking. Hier kwam van de verhuurder en de gemeente een brief met een uitleg. 

 

Het is al genoemd wees aardig voor de bovenburen en de topic starter wil ook wel meewerken echter op een dag dat dit uitkomt. Het is maar de vraag of die boven buren wel een abonnement willen via een glasvezel provider.

 

In ons appartementen complex zijn ze bijna een week of twee a drie bezig geweest netjes aangepast aan wanneer men thuis kon zijn.