Skip to main content

Wij hebben een experiabox v10 en 3 zwarte vierkante wifi versterkers (bedraad) (1 bij de box, 1 bij de vaste pc en 1 boven)

Al sinds lange tijd hebben we 2 wachtwoorden. 1 wachtwoord vanaf het begin, en 1 sinds er jaren geleden een monteur was geweest. Het rare is dat we de ene keer het een en de andere keer het andere wachtwoord moesten gebruiken bij opnieuw inloggen. (Beide wachtwoorden hadden wij al voordat de extra wifikastjes geïnstalleerd werden)

Kort geleden klapte de wifi er constant uit. Dit was opgelost door de modem en wifiversterkers opnieuw op te starten.

Maar sinds 2 dagen heb ik boven het ene wachtwoord nodig. Loop ik naar beneden, valt de wifi op telefoon weg en moet ik met het andere wachtwoord inloggen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de telefoon automatisch wifi blijft ontvangen. Nu heb ik soms niet door dat ik op mijn 4g zit en gaat deze bundel er snel doorheen..

 

Hallo @Mippepip stat de wifi op de V10 misschien per abuis aan, dan zou het kunnen verklaren, zorg ervoor dat de wifi op de V10 uit is en kijk dan eens of het nu goed is.

Succes.

 


Dat zou het wellicht kunnen zijn. Als ik naar de andere kamer (met versterker) loop valt de wifi al weg.

Maar aan het screenshot te zien staat hij volgens mij al uit?


Ik zie overigens nu wel in de instellingen dat het ene wachtwoord voor 2.4 ghz is, en het andere voor 5ghz. Misschien dat dat het "probleem" is. Dan nog is het vreemd dat het wisselen van de wachtwoorden pas sinds 2 dagen aan de hand is?

En hoe kan ik er voor zorgen dat het overal in huis gelijk is?


Hey @Mippepip, welkom op het forum. Ik zie dat de anderen je al aardig hebben geholpen. Maar dat je meest recente vraag nog niet beantwoord is:

Ik zie overigens nu wel in de instellingen dat het ene wachtwoord voor 2.4 ghz is, en het andere voor 5ghz. Misschien dat dat het "probleem" is. Dan nog is het vreemd dat het wisselen van de wachtwoorden pas sinds 2 dagen aan de hand is?

En hoe kan ik er voor zorgen dat het overal in huis gelijk is?

 

 

In de basis zouden je apparaten gewoon de wachtwoorden voor de wifi moeten onthouden. Zodat ze, als ze wisselen tussen 2,4 en 5 ze ook zichzelf automatisch inloggen. Het is wel gek dat dit niet gebeurt. Ik zou je eigenlijk aanraden om eens helemaal overnieuw te beginnen.

  • koppel alle Experia Wifi los van de V10
  • reset elke Experia Wifi (druk met een pinnetje een aantal seconden in het resetgaatje achterop tot alle lampjes uitgaan)
  • reset je V10 (zelfde methode)
  • nadat je V10 weer helemaal opgestart is, heeft deze weer de wifi instellingen zoals ze achterop de sticker staan
  • Sluit nu een voor een de Experia Wifi weer aan, deze nemen de gegevens van de V10 over, en zetten op de V10 de wifi weer uit.

Hierna zou je één netwerk moeten hebben met één wachtwoord.