Skip to main content

Beste KPN,

1,5 week geleden is er een update uitgevoerd door kpn op mijn ip adres ivm beveiliging.

vermoedelijk heeft het er ook mee te maken dat ik hiervoor Telfort klant was en destijds mee ben verhuisd naar kpn toen dit over werd genomen.

sinds de update geen tv /internet /mobiele hotspot meer ivm geen geldig ip adres.

vrijwel het gehele belpanel aan de telefoon gehad van kpn met alle vriendelijke bedoelingen om modem te resetten maar ook dit heeft geen enkel effect.

vorige week een nieuwe modem ontvangen want daar zou het probleem liggen.. een verouderde experia box .. nu de kpn 12 box en helaas ook tevergeefs. 
 

een monteur langs sturen gebeurd niet want die zou niks kunnen betekenen ..

ondertussen zit ik nog steeds met het probleem en kan een medewerker me niet doorschakelen naar een andere afdeling telefonisch en enkel een ticket inboeken waarbij ik wederom geduld moet hebben en weer 3 werkdagen verder zijn. Afdeling levering belt me niet op.

ik sta met me rug tegen de muur en kom in de problemen met werk en opleiding gezien alles digitaal tegenwoordig is in deze tijd. 
dit probleem moet zsm worden opgelost en kan niemand bereiken die hier daadwerkelijk over gaat 

hard over nagedacht om over te stappen naar een andere Provider gezien ik nu al 2 weken in de wacht wordt gezet en geduld moet hebben.. maar ook hun kunnen mij niet overnemen als ik geen werkend ip adres heb.

 

ik verwacht van kpn dat ze dit probleem oplossen , ik heb niet gevraagd om deze update en ben hier nu wel als klant de dupe van. Volgens kpn ben ik niet de eerste en enige en zou er zo een oplossing voor zijn. Jammer dat alleen niemand die oplossing kan aandragen!

heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen? 

Ha @Marieke222, dit klinkt allemaal behoorlijk ellendig! Ik begrijp dat er een ticket loopt: ik ben bang dat ik dan ook heel weinig voor je kan doen. Ben je met je mobiele abonnement ook klant bij ons? Wellicht dat we je dan van wat mobiel internet kunnen voorzien in de tussen tijd? Dan kan je van je mobiel een hotspot maken voor bijvoorbeeld je laptop. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres, 06-nummer en klantnummer? Dan kijken we graag met je mee. 


Heel vriendelijk maar dat is ook aangeboden zoals eerder beschreven.  Gezien ik geen geldig ip adres heb kan er op geen enkele mogelijke manier contact worden gemaakt via telefoon met laptop.  Ook dat is al meerdere malen geprobeerd. Iedereen dacht dat het via mobiele data gaat en niet nodig zou hebben maar helaas blijkt het in de praktijk anders. Thuis geen toegang en als ik elders ben met wel werkende internet /ip adres kan ik wel verbinden met mobiele hotspot.
 

er zijn bundels op gezet maar kan hier geen gebruik van maken. 
er staat een ticket uit naar afdeling levering ( inmiddels al meer dan 3 werkdagen wat het uiterste behandeltermijn was) en heb helaas nog geen contact met ze gehad! Dus als je hierin iets kan betekenen zodat ze eindelijk contact met me opnemen zou dat heel fijn zijn want ben afhankelijk van hun. Zolang zij geen contact opnemen met mij kan ik niks. Ik heb eerder iemand van deze afdeling aan de telefoon gehad voor de wissel van me modem en had nog een toegangscode maar helaas is deze toegangscode om doorgeschakeld te worden naar deze afdeling niet meer actief . En intern doorschakelen vanuit kpn is ook geen mogelijkheid begreep ik. 
 

na 2 weken afwachten en geduld hebben is de koek aardig op.

mijn forum account met gegevens is bijgewerkt.


Ik zie de Altijd Online bundels inderdaad. Dit staat volledig los van je vaste internet en als dat niet werkt, moeten we dit ergens anders zoeken. Als jij met jouw iPhone een persoonlijke hotspot opzet, dan moet je op jouw laptop daarmee kunnen verbinden. 

 

Voor wat betreft het ticket: deze is vanmiddag geüpdatet door de collega met wie je contact hebt gehad. Dat hoef ik nu niet meer te doen dus. Helaas betekent dat wel dat ik op dit moment alleen kan adviseren om af te wachten. Excuses hiervoor 😞.


Ja en helaas is dat dus hetgeen waar ik tegen aan loop , 2 weken afwachten en nog steeds geen vorderingen. Termijn van 3 werkdagen afwachten.. en dan nog niet gebeld worden. Dadelijk zit weekend er weer tussen en kan der weer niks gebeuren.. moedeloos wordt ik er van. Heb geduld hoor maar 2 weken een klant laten wachten is een erg slechte zaak.. helemaal in deze tijd waarbij internet hard nodig is voor werkzaamheden. Een filmpje streamen doe ik wel bij een vriend of vriendin . Elke keer weer opnieuw hoor ik aan de telefoon”mevrouw u moet nog even afwachten en geduld hebben” . Diegene die contact met mij op moeten nemen zijn voor de klant niet te bereiken en nemen zelf ook geen contact op.

 

en van de mail: “er vindt een update plaats en dit kan hooguit 5 min duren en u ondervindt er geen hinder van “ krijg ik helemaal de kriebels .. 

 

u kunt me idd niet verder helpen.. net als de rest van kpn niet ! 
 

en wat u zegt mbt mobiele hotspot .. heel bijzonder dat het thuis niet mogelijk is maar  elders  wel .. me telefoon en laptop staan verder prima ingesteld en naar behoren.. anders zou die het ergens anders toch ook niet doen?! Maar wederom krijg ik te horen… We kunnen je hiermee niet helpen.. ook dat is inmiddels al een aantal keer bekeken en verteld. 
 

schijnbaar wordt er dus echt verwacht dat ik 2 weken bij mensen thuis ga vertoeven of in een bibliotheek ga zitten om fatsoenlijk mijn werk en opleiding werkzaamheden te doen. Omgekeerde wereld.. en dan wordt er met klap op de vuurpijl ook nog gezegd maar mevr U kunt online een vergoedingsregeling invullen ..

EN OF.. deze maand gebeurd er niks kwa afschrijvingen als ik geen diensten ontvang. Neem aan dat dat ook in het systeem geregistreerd kan worden door wederom een andere afdeling.

Als morgen (+1 werkdag dus inmiddels 4, termijn waarover ze mogen doen klopt dus ook niet en vertel dat dan ook niet tegen de klant..) nog niet door levering is gebeld voor 12 uur, hang ik elke dag aan de telefoon. Het is echt mooi en genoeg geweest. 


Ik wacht af … net als de afgelopen 14 dagen..

 

 


en wat u zegt mbt mobiele hotspot .. heel bijzonder dat het thuis niet mogelijk is maar  elders  wel .. me telefoon en laptop staan verder prima ingesteld en naar behoren.. anders zou die het ergens anders toch ook niet doen?! Maar wederom krijg ik te horen… We kunnen je hiermee niet helpen.. ook dat is inmiddels al een aantal keer bekeken en verteld. 

Dat is zeker raar en ik kan van een afstandje niet verklaren waar dit aan ligt. Als het internet van je mobiele abonnement goed werkt op jouw mobiel, zou het ook goed moeten werken in verbinding met de laptop. 

 

 

EN OF.. deze maand gebeurd er niks kwa afschrijvingen als ik geen diensten ontvang. Neem aan dat dat ook in het systeem geregistreerd kan worden door wederom een andere afdeling.

Je krijgt sowieso de kosten van de dagen dat je geen diensten hebt gehad, terug van ons. Dat kan je inderdaad via onze website aanvragen, maar mocht dat niet gaan, kunnen wij dit ook voor je in orde maken.

Als morgen (+1 werkdag dus inmiddels 4, termijn waarover ze mogen doen klopt dus ook niet en vertel dat dan ook niet tegen de klant..) nog niet door levering is gebeld voor 12 uur, hang ik elke dag aan de telefoon. Het is echt mooi en genoeg geweest. 

Ik zie dat er een nieuw modem voor je aangevraagd is. Heb je al een sms dat deze verstuurd is? Zo niet, verwacht ik deze begin volgende week. 


NEE! 
 

afgelopen vrijdag telefoontje gehad dat mijn omgewisselde kpn 12 box niet de juiste is en verkeerd is geleverd. 
Ik kon via de klantenservice een nieuwe aanvragen .. dat kon de huidige afdeling die belde niet. Vervolgens direct klantenservice gebeld .. en je raad het al .. ze kunnen niet de v10 box specifiek aanvragen dat moet toch via de afdeling die me belde en het NIET konden leveren .

kortom er staat wederom een ticket uit , maar nu ruim 2 dagen later  is er NIKS aangevraagd definitief en is er ook geen mail, sms of andere vorm van contact geweest. 

 

 


Lijkt me dat er wat verkeerd gegaan is bij de omzetting van Telfort signaal naar KPN signaal. En ik vraag me af of een ander modem de oplossing is.

Gaat het om een glasvezel aansluiting of een DSL aansluiting? 


Wat ontzettend rot dit! Ik ga er meteen achteraan, voor zover dat kan op zondagavond. Je krijgt morgen een inhoudelijke reactie van me, @Marieke222!


Ik heb toch het advies gekregen om een monteur aan te vragen. Maar vanwege beperkte beschikbaarheid in jouw regio is dit niet direct mogelijk. Daarom heb ik wederom een ticket aangemaakt, met hierin het verzoek om een monteur in te boeken. In de regel word je binnen één werkdag hierover gebeld. Wil je me op de hoogte houden?


Hoe staat het er nu voor, @Marieke222? Kan ik nog iets voor je betekenen?