Skip to main content

Even voorstellen, ik ben Martijn , ben doof en ben al meer dan 10 jaar trouwe lid van KPN. 
Ik betaal elke maanden zo altijd netjes 54 euro en afgelopen maand kreeg ik factuur dat ik 20 euro moet bijbetalen vanwege betalingsachterstand , maar iets klopt niet (juist wel tijdig betaald)  .
Ik had toen in November overgeschakeld naar Hussel om goedkopere abbo.
Daar ontstaan de problemen!!
KPN had geen verdere informatie naar mij gestuurd (bv E-mail). Toen dacht ik dat ze fout had gemaakt,maar om op mij aandacht geven (ik ben Doof ,dus kan niet bellen),had ik geld terug geboekt. Maar het ging niet zo als gepland,  zo vind ik wel 'n  onbeschoft van ze . Nu moet ik “als boete” 20 euro voor dokken om “opnieuw aansluitkosten in rekening”brengen.
Hoe zit het verder?  Ben ik die 20 euro voor altijd kwijt? 
En Chat kanaal is ook niet bereikbaar, hoe kan dat nou?
Als ze mij niet willen helpen , dan ga ik overstappen naar andere provider. Want ik ben zooooo zat van slechte informatie van KPN !!!

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.


 

Hoi @martijnqwerty 

Je kunt chatten onder kantoortijd via de LiveChat functie

Je kunt ook wachten tot webcare dit binnenkort overneemt
Dan moeten ze wel weten wie je bent 
Vul daarom vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


@huistijger, ik heb al een klantnummer ingevuld, thanks.

 


Leest u de email van KPN wel? Niet Google / Microsoft / Appel mail, maar uw @kpnmail.nl adres dus? Ontvangt u netjes iedere maand de factuur van KPN in uw mailbox?


Waarom alleen kpnmail??!?!?!? Gmail (google) is betrouwbaarste mailbox , stel als ik van kpn-provider niet wil (ik bedoel:  overstappen dan raak ik ook kpnmail kwijt) 
En ik heb facturen gelezen op mijn gmail box. 

Er staat (copy&paste) : 
==========================================================

Geachte heer M. Zuidema,

In de bijlage ontvangt u de factuur van KPN.
Deze maand is het totaalbedrag van uw factuur € 74,00.

Dit totaalbedrag is als volgt opgebouwd:

Abonnementskosten 54,00
Verbruikskosten 0,00
Eenmalige kosten 20,00

Overzicht van al uw facturen in MijnKPN

Wilt u een overzicht van al uw facturen of uw persoonlijke instellingen bekijken? Klik dan hier om naar MijnKPN te gaan. Dit is uw persoonlijke en beveiligde KPN-omgeving.

 

Hebt u nog vragen?

Kijk dan op kpn.com/factuur.

 

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice
==============================================

Waarom moet ik die 20 euro extra betalen? , terwijl ik wel op tijd betaalt.

En heb ook naar “mijnkpn” gekeken en staat er :
============================================

Overzicht laatste facturen

Thuis *
betaald 20 feb 2020

Thuis *

betaald 20 jan 2020

Thuis *

betaald 20 dec 2019

Thuis *

betaald 20 nov 2019
===============================================
*adres verwijderd i.v.m. privacy.

Dus vraag, WAAROM moet ik die 20 euro betalen?


 

 


Dag @martijnqwerty. Dank je wel voor het doen van je verhaal hier. Laten we de zaken eerst op een rijtje zetten. Ik heb je facturen erbij gepakt en ik zie dat de factuur van 20 december, die we op 24 december hebben geïncasseerd, op 31 december is gestorneerd. Als de automatische incasso mislukt, start er een zogeheten incassotraject. Op 8 januari kreeg je een eerste betalingsherinnering per e-mail (op het contact e-mailadres dat bij ons bekend is).

Als er na de eerste herinnering niet is betaald, volgt een tweede betaalherinnering via e-mail waar € 20,- herinneringskosten aan verbonden zijn. De tweede herinnering heb je op 24 januari ontvangen. Op 31 januari heb je vervolgens de factuur betaald. Met die reden zijn er op je laatste factuur herinneringskosten in rekening gebracht. 

Je geeft aan dat je bent overgestapt naar Hussel in november 2019 en er vervolgens zaken zijn misgegaan. Kun je toelichten wat er precies mis is gegaan met betrekking tot de overstap? Ik zie namelijk niet terug dat er in november contact is opgenomen hierover. 
 


Waarom alleen kpnmail??!?!?!? Gmail (google) is betrouwbaarste mailbox , stel als ik van kpn-provider niet wil (ik bedoel:  overstappen dan raak ik ook kpnmail kwijt) 
En ik heb facturen gelezen op mijn gmail box. 

Niemand verplicht je het kpnmail adres overal voor te gebruiken. Maar KPN gebruikt het misschien zelf wel om soms informatie of een order bevestiging ofzo naar u te sturen. Dus daarom zou ik zeggen: check dat voor de zekerheid zo af en toe. Je kunt dat account gewoon toevoegen aan je emailprogramma. Zelfs in de gmail app op je telefoon.


Mogenlijk heeft @martijnqwerty in november verlengt naar Hussel via de homepage van KPN? En is daar helemaal niets van terecht gekomen, want als je dat doet als bestaande klant word je order gedropt en hoor je er nooit niets meer van.


Hallo,
Ik had een email van november om overstap naar Hussel.
In december moet ik 54 euro betalen en daarin kreeg ik geen info. Dus om aandacht te krijgen deed ik die bedrag terugboeken.
Blijkt toch geen reactie binnen, volgens mij is dit alle problemen ontstaan. Omdat ik niks van jullie hoorde over Hussel pakket.
Ik heb email bewijs ontvangen in november van Hussel dus vernam ik het aan dat de overstap wel geslaagd was.
Maar helaas niet zo is gegaan, later ging erger, ik probeerde emailen (lukt niet) en chat kanaal om contact krijgen. Poosje terug was wel even gechat, na diverse pogingen. Misschien ligt aan nieuwe windows 10 ? Maar daarin ga ik niet verder.
En over betalingsverkeer, ik had wel tijdig betaald ,maar toch kreeg ik “straf” 20 euro bovenop (totaal 74,-) . Wat ik wel lullig vind , ik probeerde contact met jullie op. Telefoon gaat niet, ivm doof.

En bij mijn bankgegevens had ik nagekeken. blijkt toch wel tijdig betaald.
Daarnaast dacht ik KPN een hele goede service, maar in werkelijk is niet zo.
En voel me wel dupe van chaotische toestanden over Hussel en betalingsverkeer . 
Naar mijn mening is dat toch een diefstal van 20 euro.  
En ook is zeer onduidelijk informatie over Hussel.

Groet


 


Mogenlijk heeft @martijnqwerty in november verlengt naar Hussel via de homepage van KPN? En is daar helemaal niets van terecht gekomen, want als je dat doet als bestaande klant word je order gedropt en hoor je er nooit niets meer van.

Hallo, ik kreeg een email in november een bevestiging van overstap naar Hussel.
Dus vernam ik dat alles gladjes verlopen. Maar nee.

Groet
 


Hoe heeft u verlengd? Via de homepage? Of via de MijnKPN omgeving?


Hallo,
 

Hoe heeft u verlengd? Via de homepage? Of via de MijnKPN omgeving?

Goede vraag, ik kan het moeilijk herinneren (lang geleden).
Wel via mijnKPN geloof ik , van mijn oude abonnement (tv&internet) naar Hussel (alleen internet) overgegaan .
Niet verlengd of zo, ik ben gewoon vaste klant van tv&internet basis. En ik kijk niet veel naar tv ,om die reden wil ik overstappen naar goedkopere abonnement.
En kreeg ik een email bevestiging . Zo dacht ik dat alles goed gegaan.

Groet
 


Beste @martijnqwerty , ik wil je graag helpen, maar je geeft aan “In december moet ik 54 euro betalen en daarin kreeg ik geen info. Dus om aandacht te krijgen deed ik die bedrag terugboeken.” maar je begrijpt toch wel dat je daarmee niet de aandacht krijgt die je wilt?

Als je een incasso terugboekt, dan start er een heel ander traject dat (alleen) is gericht op het verkrijgen van de verschuldigde betaling, niet op het oplossen van eventuele andere problemen.

Als je op 24 december een bedrag verschuldigd bent en je betaalt dat pas op 31 januari, dan heb je toch ruim een maand te laat betaald? Vandaar die 20 euro. 

Had je dan niet beter even (gratis!) bij de klantenservice aandacht kunnen vragen met deze onduidelijkheid i.p.v. terugboeken van een bedrag?


Tja... als je doof bent en chatten lukt ook niet, dan word het wel moeilijk om nog contact te leggen. E-mailen hoeft je ook al niet te proberen, want daar reageert KPN ook niet op.


Dat begrijp ik ook wel, maar stel dat het je inderdaad lukt om op deze manier aandacht te vragen en men denkt bij KPN “laat ik maar even bellen”…. ook lastig.

Dan kun je nog beter via dit forum om aandacht vragen :)


Hallo,
 

Beste @martijnqwerty , ik wil je graag helpen, maar je geeft aan “In december moet ik 54 euro betalen en daarin kreeg ik geen info. Dus om aandacht te krijgen deed ik die bedrag terugboeken.” maar je begrijpt toch wel dat je daarmee niet de aandacht krijgt die je wilt?

Als je een incasso terugboekt, dan start er een heel ander traject dat (alleen) is gericht op het verkrijgen van de verschuldigde betaling, niet op het oplossen van eventuele andere problemen.

Als je op 24 december een bedrag verschuldigd bent en je betaalt dat pas op 31 januari, dan heb je toch ruim een maand te laat betaald? Vandaar die 20 euro. 

Had je dan niet beter even (gratis!) bij de klantenservice aandacht kunnen vragen met deze onduidelijkheid i.p.v. terugboeken van een bedrag?

Ik gebruik alleen email en whatsapp want bellen* gaat niet bij mij. En bij KPN mail kan niet replyen en chatkanaal werkt niet bij mijn computer. Sterker nog , ik kan via website van KPN een email niet vinden om vragen te stellen.
*doven kunnen niet bellen
Daarom op deze weg(forum) wil ik graag weten waarvoor moet ik als een boete 20 euro voor dokken.
En betalingsgegevens was inderdaad misverstanden, nader inziens is dat niet alles mijn schuld (heb ook bewijzen van mijn bankgegevens dat ik toch wel tijdig betaald , in januari 2x betaald en februari ook 2x ) . Toch krijg ik leuke “boete”bedrag van KPN . Toch niet eerlijk vind ik ! Ik blijf door aanvechten zodat ik toch mijn gelijk heb.

Groet


 


Dag @martijnqwerty. Allereerst wil ik benadrukken dat ik me goed kan voorstellen dat je baalt dat de overstap naar Hussel niet goed is gegaan. Ik heb je abonnement er nogmaals bij gepakt en ik zie de orderbevestiging die je noemt niet terug. Zou je de orderbevestiging per e-mail naar mij door kunnen sturen? Ik stuur je in een privébericht het e-mailadres waar deze naartoe mag. Dan kan ik dit verder gaan uitzoeken.

Hoewel ik snap dat het in jouw geval niet mogelijk was om te bellen met de klantenservice over de problemen met de overstap, is het storneren van je facturen niet de manier om dat op te lossen. Zoals ik eerder al aangaf, start er dan een incassotraject. Zo'n traject is geautomatiseerd en er wordt dus niet door de klantenservice contact met je opgenomen als je een factuur terug hebt geboekt.

In dit geval is er niet tijdig betaald. De factuur van 20 december is teruggeboekt op 31 december. De factuur van januari is vervolgens op 22 januari geïncasseerd en 2 dagen later teruggeboekt. Op dat moment stonden dus de facturen van december en januari open. Op 31 januari heb je de factuur van december betaald na twee betalingsherinneringen. Aan de tweede herinnering zijn herinneringskosten (€ 20,-) verbonden. Rond 21 februari is pas de factuur van januari voldaan. De factuur van februari van € 74,- is afgeschreven op 24 februari. 

Je hebt dus in theorie wel 2 keer betaald in januari en februari, maar beide automatische incasso's teruggeboekt. Vervolgens heb je de factuur van december die nog open stond in januari betaald. De factuur van januari die nog open stond en de factuur van februari heb je in februari betaald. De herinneringskosten zijn dan ook terecht en ik kan er niet voor zorgen dat je die terugkrijgt. 

 


Hallo,
Ik heb een mailtje opgestuurd .(inclu bewijs van bevestiging)
 



In dit geval is er niet tijdig betaald. De factuur van 20 december is teruggeboekt op 31 december. De factuur van januari is vervolgens op 22 januari geïncasseerd en 2 dagen later teruggeboekt. Op dat moment stonden dus de facturen van december en januari open. Op 31 januari heb je de factuur van december betaald na twee betalingsherinneringen. Aan de tweede herinnering zijn herinneringskosten (€ 20,-) verbonden. Rond 21 februari is pas de factuur van januari voldaan. De factuur van februari van € 74,- is afgeschreven op 24 februari. 



 

Was wel tijdig betaald. ik heb ook bewijs bij zich van mijn bankafschriften.



Je hebt dus in theorie wel 2 keer betaald in januari en februari, maar beide automatische incasso's teruggeboekt. Vervolgens heb je de factuur van december die nog open stond in januari betaald. De factuur van januari die nog open stond en de factuur van februari heb je in februari betaald. De herinneringskosten zijn dan ook terecht en ik kan er niet voor zorgen dat je die terugkrijgt. 

 

Ik vind van niet, herinneringskosten was niet terecht.
Dit alles klopt het gewoon niet .
Ik had tijdig betaald , toch het blijft een diefstal (een slimme manier om mijn 20 euro pikken) 


martijn


hallo,
Het kost mij veel moeite om goed uitleggen en het vreet ook veel energie.
Het is ook zinloos om blijven tegen KPN aankloppen en zeuren over 20 euro. 
Ik besloot toch 74 euro terug boeken en stapt over naar andere provider.
Als KPN toch mijn 20 euro blijft proberen te houden, dan daag ik KPN voor de rechter.
Vind jammer, want had gedacht dat KPN zeer betrouwbare provider was. 



 


Elke andere provider, of zelfs elk ander bedrijf, werkt op dezelfde manier hoor. Als ik de factuur van de apk beurt van mn auto niet (op tijd) betaald, dan gaat er zo'n zelfde proces lopen.


Hoi @martijnqwerty 

Hopelijk krijg je van de rechter dan je gelijk over de terecht in kosten gebrachte 20,00 euro.
Het zou kunnen dat je bij jou ongelijk de proceskosten van de tegenpartij (KPN) moet betalen.
Neem zo maar aan dat het een veelvoud van de 20,00 euro zouden kunnen bedragen.
Ik zou zeggen zoek een goede advocaat op, en ook die kosten aanzienlijk meer dan 20.00 euro.
Veel succes gewenst.

 


hallo,
Het kost mij veel moeite om goed uitleggen en het vreet ook veel energie.
Het is ook zinloos om blijven tegen KPN aankloppen en zeuren over 20 euro. 
Ik besloot toch 74 euro terug boeken en stapt over naar andere provider.
Als KPN toch mijn 20 euro blijft proberen te houden, dan daag ik KPN voor de rechter.
Vind jammer, want had gedacht dat KPN zeer betrouwbare provider was. 



 

KPN is wel een betrouwbare partner, maar heeft blijkbaar minder betrouwbare cliënten, die correct geïncasseerde facturen weer storneren en daardoor een betalingsachterstand oplopen en het dan vreemd vinden dat er terechte aanmaningskosten in rekening gebracht worden overeenkomstig de door cliënt toentertijd geaccepteerde voorwaarden.

 

 


Lijkt me dat een gevalletje is waar op een grafsteen komt te staan in blokletters; “En toch kwam ik van rechts.”

Martijn; je hebt betaald en vervolgens gestorneerd. Dan kom je over de door KPN ook in de voorwaarden gepubliceerde betalingstermijn.

Betalen en storneren is gelijk aan niet betalen. Dat besef je toch wel? 

Dus start er een proces waarbij kosten verbonden zijn. Dat is bij elk normaal bedrijf zo. 

Dreigen met een rechter is nonsens want er is geen jurist, laat staan een rechtbank, die dit ontvankelijk zal verklaren.

Zie die kleine boete gewoon als leergeld. Rekeningen gewoon op tijd betalen.


Dag @martijnqwerty. Ik heb nu twee keer op een rijtje gezet welke facturen wanneer zijn betaald. Eigenlijk is er steeds hetzelfde gebeurd: de factuur werd afgeschreven via automatische incasso en vervolgens heb je de factuur teruggeboekt. Ik begrijp dat je nu je laatste factuur wederom hebt teruggeboekt. Om te voorkomen dat je weer tegen extra herinneringskosten aan loopt, wil ik je nogmaals wijzen op het incassotraject.

Ik heb je e-mail in goede orde ontvangen. Ik zie inderdaad dat je op 27 november een bevestiging hebt gehad per e-mail met een overzicht van je bestelling, maar ik zie de officiële orderbevestiging met daarin het nieuwe contract niet terug. Het lijkt er dus op dat de bestelling niet is doorgekomen. Helaas kan ik nu niet meer controleren hoe dat komt. Het is heel zuur, maar ik kan hier niets meer aan veranderen. 


Hallo @martijnqwerty. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop van harte dat dit betekent dat alles nu duidelijk is. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, stel die dan gerust.


boeven zijn het


Reageer