Skip to main content
Vraag

200/200 is nu maar 1 Euro duurder dan 100/100

• 1 april 2025
  • 40 reacties
  • 438 keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37155 reacties
  • 2 april 2025

Ik ga ook niet bellen, dat kan medio juli gewoon via de manier die ​@Marlon92 hier eerder in dit topic heeft geplaatst. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13
JanD schreef:

Beste ​@Michel.uit.Arnhem  , jij hebt gewoon geluk gehad dat je een medewerk(st)er trof die de spelregels niet (goed) kent.

Ik heb vanmiddag ook gebeld, maar het lukt niet, alléén nieuwe klanten en bestaande klanten die contractvrij zijn zoals ook omschreven in de aankondiging van de aanpassingen.

Dus bellen wordt vergeefse moeite ​@Noordzee 

Hoi ​@JanD 

Of ik puur geluk heb gehad, laat ik even in het midden.
Want ik heb gesproken met een medewerkster van het Team KPN Service Plus, die de regels in het algemeen goed kennen, dat zijn ook medewerkers die al (enkele) jaren in dienst zijn bij KPN of vanaf de klantenservice van XS4ALL zijn overgekomen.

Wel kunnen de medewerkers van KPN Service Plus wat meer, maar het internet gedeelte vernieuwen naar de nieuwste propositie zou ook gewoon via de reguliere klantenservice moeten kunnen, aangezien het geen ingewikkelde handeling is.

Want als vernieuwen naar de nieuwste propositie niet had gekund tijdens de looptijd van het contract, dan had de medewerkster van KPN Service Plus het ook niet kunnen doorvoeren voor mij.
Want mijn contract loopt pas in november van dit jaar af.

Ik denk oprecht dat ze bij de reguliere klantenservice de term vernieuwen onder het kopje verlengen plaatsen, en zodra dat gebeurd dan is het in de ogen van de klantenservice medewerker niet mogelijk.
Daar ben jij nu ergens de dupe van, dat zij geen onderscheid kunnen maken dus het vernieuwen van het internet gedeelte naar de nieuwste propositie, en het normaal verlengen van het contract.

Ben je contract vrij dan kun je vanzelfsprekend ook naar de nieuwste propositie, maar dat is ook meer dan logisch en te verklaren, en kun je ook volledig zelf doen.

• 3777 reacties
  • 2 april 2025

@Michel.uit.Arnhem heb je ook al bevestiging via de email gehad dat het abonnement is omgezet? 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13
Noordzee schreef:

En toch ga ik dat niet doen ​@Michel.uit.Arnhem.

Want jij betaalt nu tot medio juli 2025 43,50, maar straks ga je per medio juli daar een indexatieverhoging overheen krijgen van 3,3%. Wordt dan 44,93 per maand. 

https://community.kpn.com/internet%2D9/kpn%2Dkondigt%2Dprijsverhoging%2Dinternet%2Den%2Dtv%2Daan%2Dper%2D1%2Djuli%2D2025%2D631708/index2.html

Ik wacht wel tot medio juli 2025 en dan betaal ik vanaf dat moment 43,50 per maand. 

Hoi ​@Noordzee 

Voor mij was het een bewuste keuze om naar het vernieuwde 200 Mbit abonnement over te stappen.
Ik zat namelijk op een 1 Gbit abonnement, maar dat was voor mij meer dan overkill dus betaalde voor iets wat ik voor 90% niet gebruikte.

Door nu mijn internet gedeelte te vernieuwen, bespaar ik in één keer 9,- per maand.
Tussen Juli en November 2025 betaal ik dan tijdelijk de verhoging wegens de indexatie, maar dat is nog steeds minder dan dat ik betaalde voor het 1 Gbit abonnement.

In November 2025 kan ik dan mijn contract op de gebruikelijke wijze verlengen voor 1- of 2- jaar, waarmee de indexactie verhoging voor mij weer komt te vervallen.

Maar vanuit jouw oogpunt, snap ik zeker dat je wacht tot Juli 2025!!
En dat is ook zeker een goede en bewuste keuze van jouw.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13
Marlon92 schreef:

@Michel.uit.Arnhem heb je ook al bevestiging via de email gehad dat het abonnement is omgezet? 

Hoi ​@Marlon92 

Uiteraard heb ik daar een bevestiging per mail van gekregen, aangezien je van elke wijziging binnen het abonnement een bevestiging ontvangt.
Daarin is het oude 1 Gbit abonnement doorgestreept en verwijderd, en het vernieuwde 200 Mbit abonnement is daarbij opgevoerd.

De rest van het contract blijft volledig onveranderd, net zoals de einddatum.

• 3777 reacties
  • 2 april 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Uiteraard heb ik daar een bevestiging per mail van gekregen, aangezien je van elke wijziging binnen het abonnement een bevestiging ontvangt.
Daarin is het oude 1 Gbit abonnement doorgestreept en verwijderd, en het vernieuwde 200 Mbit abonnement is daarbij opgevoerd.

Daar staat de nieuwe prijs bij? € 43,50 dus?

Want de wijziging die jij hier beschrijft is opzich niets bijzonders natuurlijk. Dat kan gewoon. Het gaat om de prijs.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Marlon92 

Absoluut, de nieuwste prijs wordt weergegeven.
Hierbij de bevestiging die ik keurig heb ontvangen, en waarop de nieuwe prijs wordt weergegeven:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37155 reacties
  • 3 april 2025

Wat Michel uit Arnhem heeft geregeld, is niet zoals het de normale gang van zaken is. 

Moderator Erwin schrijft in dit topic:

Ben je buiten contract, kan je verlengen. Je gaat dan een nieuw jaarcontract aan. 

In dit topic is verwarring ontstaan over 'vernieuwen' en 'verlengen'. Verlengen doen we wel, vernieuwen doen we niet. Bij Michel is dit vanwege onduidelijke redenen wel gebeurd, maar dit is niet het reguliere proces. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13
Noordzee schreef:

Wat Michel uit Arnhem heeft geregeld, is niet zoals het de normale gang van zaken is. 

https://community.kpn.com/internet-9/nieuwe-internetabonnementen-bij-kpn-veilig-is-de-standaard-632604?postid=2104838#post2104838

Ben je buiten contract, kan je verlengen. Je gaat dan een nieuw jaarcontract aan. 

In dit topic is verwarring ontstaan over 'vernieuwen' en 'verlengen'. Verlengen doen we wel, vernieuwen doen we niet. Bij Michel is dit vanwege onduidelijke redenen wel gebeurd, maar dit is niet het reguliere proces. 

Hoi ​@Noordzee 

Even een rectificatie, want moderator ​@Erwin van KPN schreef in zijn reactie “vanwege onduidelijke redenen” wel gebeurd, terwijl daar helemaal geen spraken van was.
Ik heb gewoon om een vernieuwing van mijn internet abonnement gevraagd, zonder dat daarbij mijn contract werd verlengd, en de medewerker wist gelijk wat ik hiermee bedoelde.
Zonder moeilijk doen, is mijn internet gedeelte vernieuwd waarna ik daarvan de bevestiging ontvang, niet meer en niet minder.

Daarnaast is het ook community lid ​@bnh zonder problemen gelukt (zie andere topic), om het internet deel te vernieuwen zonder dat daarbij zijn contract werd verlengd.

Het gaat er voornamelijk om welke medewerker je aan de lijn krijgt, en of die bereid is om je internet deel te vernieuwen naar de nieuwste propositie.

Dat het gewoon kan heb ik en ​@bnh beide bevestigd, ondanks dat dit niet bij het reguliere proces hoort, kan daar dus wel vanaf geweken worden door een medewerker.
Ik ze​lf en ​@bnh hebben dus gewoon geluk gehad, en een medewerker getroffen die daar niet moeilijk over heeft gedaan, maar graag een stuk service wilde verlenen, en dat kan ik alleen maar waarderen als klant van KPN.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7660 reacties
  • 3 april 2025

Ik spring even in om nogmaals te benadrukken dat dit niet de reguliere gang van zaken is. 

Noordzee schreef:

Precies wat hier aangegeven wordt. Om teleurstelling te voorkomen, ga er niet vanuit dat dit gebeurt. Ik wil hierin echt helder zijn over wat het beleid van KPN is hierin en dat is wat door Erwin aangegeven is wat Noordzee ook terecht al benoemd. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Sanne van KPN 

Uiteraard en vanzelfsprekend, begrijp ik jullie uiteraard ook.
Het is nu volstrekt duidelijk en helder wat het beleid van KPN hierin is, en dat het proces van mij en ​@bnh niet de standaard procedure is.

Dus wij beide ( ik en ​@bnh ) hebben gewoon veel geluk 🍀 🍀 gehad, dat wij een medewerker troffen die daar geen probleem van heeft gemaakt.

En daar wil het ook voor de rest bij laten, ook om het juiste beleid vanuit KPN aan te houden, voor de overige mede klanten op deze community.

Jheroen
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 62 reacties
  • 4 april 2025

Mijn sneller internet naar 200/200 kost me als bestaande klant 8,99 per maand en geen 1 euro?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37155 reacties
  • 4 april 2025
Jheroen schreef:

Mijn sneller internet naar 200/200 kost me als bestaande klant 8,99 per maand en geen 1 euro?

Dan ben je waarschijnlijk niet contractvrij. 

Jheroen
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 62 reacties
  • 4 april 2025
Noordzee schreef:
Jheroen schreef:

Dan ben je waarschijnlijk niet contractvrij. 

Jazeker wel, al 5 jaar

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37155 reacties
  • 4 april 2025

@Jheroen 

Je kunt jouw abonnement goedkoper maken door te verlengen. 

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen.  

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Reageer