Skip to main content

Voor mijn ouders gaat KPN hun aansluiting omzetten op glasvezel, want de oude aansluiting wordt binnen 2 maanden blijkbaar opgeheven. Fijn dat dit proactief wordt opgepakt, helemaal top natuurlijk.

Ik samen met hun op 1 Oktober 2022 de 1e afspraak ingepland voor 12 Okt. 2022 tussen 15:00 en 17:00 uur bij Roamler.

De dag van tevoren een mail ontvangen dat hun monteur het niet gaat redden (knap, aangezien de dag nog niet eens begonnen is). Helaas hier al rekening mee gehouden zelf, aangezien mijn ouders te oud zijn om de beste man te ontvangen, maar goed, dit kan gebeuren.

Kortom, gelijk 2e afspraak via de link (in de mail) gemaakt voor 28 Okt. 2022 tussen 15:00 en 17:00 uur en wat denk je. De avond van tevoren weer een mail dat ze getracht hebben te bellen (yeah right), maar dat de afspraak WEER niet kan doorgaan. Of ik weer een nieuwe afspraak wil maken. (en dus voor de 3e keer iets wil regelen met mijn werk of ik vrij kan krijgen).

Even afgekoeld en maar weer ingelogd met de link waarbij er geen enkel tijdslot t/m december meer beschikbaar is (pardon?), en ik dus helemaal niets meer kan plannen.

Van ellendigheid maar Roamler gebeld waarbij er in ieder geval redelijk snel werd opgenomen door een vrouw die tussen de schreeuwende kinderen haar functie probeerde uit te voeren.

Helaas meneer, alles zit vol, ik zal de planning vragen om een tijdslot vrij te maken voor u en of ik maandag dan weer terug wilde bellen. Ehh… oke, dus jullie plannen het zelf niet voor mij, maar ik moet dan terugbellen? Vreemd.

Het weekend nog geprobeerd in te loggen, helaas alles nog steeds vol.

Maandagochtend nogmaals ingelogd en nu komt er een foutmelding na het inloggen en dat ik de systeembeheerder moet bellen?

Dan maar weer bellen met Roamler, zoals de dame had gevraagd. Krijg ik dezelfde dame weer aan de telefoon die tot dezelfde conclusie komt. Foutmelding in het systeem en ze kan niets anders doen dan weer de interne afdeling op de hoogte te brengen. En of ik dan vandaag (dinsdag) weer terug wil bellen.

Net nogmaals getracht in te loggen, maar de foutmelding is er nog steeds, we zijn inmiddels precies een maand verder (1 Okt. de eerste afspraak gemaakt), maar dit is frusterend.

KPN, graag 2 dingen doen.

  1. Roamler op het matje roepen, want dit is echt niet acceptabel voor de klant, maar ook voor KPN zelf niet (en ik kan het weten, ik ben Productmanager bij KPN geweest)
  2. Een oplossing bieden voor mijn ouders, want niet dat ze afgesloten worden terwijl ze er niets aan kunnen doen.

Alvast bedankt.

 

Edwin

Enge brieven/mails met “U wordt afgesloten” zijn uit den boze. Met een paar klikken zit je bij Ziggo, zonder gedonder met apps en mails.

Deze vorm van communicatie voort uit de noodzaak om over te gaan op glasvezel en wordt enkel gestuurd naar klanten waar al jaren lang glasvezel ligt maar die destijds nooit over zijn gegaan en nog steeds op een koperlijn zitten, ondanks dat KPN ze toen al over heeft proberen te zetten. Ook bij eventuele kabelschade was een migratie naar glasvezel verplicht, het koper werd immers niet meer hersteld.

Tijdens de aanleg in de Reggefiber-tijd was de overstap naar glasvezel nog vrijblijvend, nu is het vrijblijvende eraf en is het overgaan of afsluiten. Begin dit jaar is het migratieproject gestart in samenwerking met Roamler en toen al is er op grote schaal gecommuniceerd dat de diensten op koper stoppen. Het is zelfs al in 2020 naar buiten gegaan maar dat is op de wholesale-kanalen dus niet gek dat een consument dat niet ziet.

Er wordt niet letterlijk geschreven ‘U wordt afgesloten’ maar de brief heeft wel een urgente toon om te migreren naar glasvezel. Dat is ook nodig omdat op termijn een wijkcentrale of straatkast toch echt uitgezet wordt en voor een enkele klant laten ze die niet draaien.

Dank voor de insights in hoe Roamler werkt, ik heb mij er eigenlijk nooit in verdiept maar ik dacht altijd dat het gewoon een bedrijf was met monteurs in dienst maar blijkbaar niet dus.


@J. Peters dit meen je niet.. Ik ga er opnieuw achteraan en hoop dat het nu gewoon in één keer opgelost wordt!


@NHendriks

(uiteraard dank voor de reactie)

KPN bood na overname van Telfort een behoorlijk duurder glasvezelabonnement aan. Dat is geen stimulans als je tevreden bent over de snelheid en stabiliteit terwijl elk tientje in de maand telt.

In September lag er een brief op de mat om snel een afspraak te maken omdat de huidige aansluiting zou stoppen. Begin November werd een afspraak geannuleerd. De website werkte niet meer, en toen kwam er een mailtje waarin 26 November werd genoemd als einddatum, terwijl Roamler op z’n vroegst in December ruimte had. Dat was wel degelijk letterlijk en meer mensen hebben zulke berichten gehad, de reden dat dit forum opdook. Ik stond op het punt om voor de zekerheid over te stappen. @Marcia_ wist echter te verzekeren dat niet zou worden afgesloten, en daarom bleef ik.

Mensen die dit traject hebben bedacht hebben geen ervaring met migraties. Als een systeem moet worden uitgefaseerd dan trek je minstens een half jaar uit met goede communicatie en teams per regio. Je gaat geen “U wordt over 14 dagen afgesloten”-mailtjes sturen en verwijzen naar een site die niet werkt, met 0 reactie van hun klantenservice. Het zou me niet verbazen dat iemand aan de directie heeft moeten uitleggen waarom “dure koperaansluitingen” nog steeds in de lucht zijn terwijl de klus op papier al geklaard was.

Als KPN huur je derden via bijv. Roamler zelf in, je betaalt ongeacht hun uren, en je zorgt zelf voor de planning en monitoring. Per wijk maak je een schema met de onderaannemers. Bewoners kunnen een datum kiezen, of eventueel op eigen kosten zelf iets afspreken als het echt niet anders kan. Onze WBV organiseert op die manier schilderwerk. Het is appels met peren, maar de laatste keer zaten er door een communicatiefout minder dan enkele dagen tussen het verzoek en de concrete uitvoering. Mensen zijn heel bereid om iets te regelen.

mvg ET


@Marcia_ Graag, want dit is te absurd voor woorden. 5x geannuleerd.

Bedankt voor je hulp in ieder geval.


Hoi Allemaal,

Echt wel een bedrijf waar je genoeg klachten over kunt vinden.
Ik hoef ze in ieder geval voor wat dan ook niet aan huis.
 


@J. Peters dit meen je niet.. Ik ga er opnieuw achteraan en hoop dat het nu gewoon in één keer opgelost wordt!

@Marcia_ Ben je al wat verder gekomen, want ik ben niet gebeld en heb ook geen berichten ontvangen.


Ik heb helaas nog geen reactie gehad en ga er opnieuw achteraan.


@Marcia_  Al een update?


Nog niet, sorry 😞. Ik ben er nog eens achteraan!


Update: Het wonder is geschied. Roamler is na 5 afspraken ook echt een keer langs gekomen en hebben werkelijk maar 5 minuten (niet overdreven) nodig gehad om het om te prikken.

 

@Marcia_ Bedankt voor jouw hulp en toewijding in dit forum. Besef goed dat consumenten enorm veel hebben aan personen zoals jou, dus nogmaals bedankt. Good work!