Skip to main content

Is het heel moeilijk om in een appartementencomplex met 3 woningen 3 aparte aansluitingen te realiseren. Er zijn nu een aantal pogingen gedaan duur KPN en steeds is er een woning die geen internet en tv heeft nadat er een monteur is langs geweest, Inmiddels heb ik een maand geen internet en tv.

Dag @Robbiebakker10 dit kan je aanvragen via www.mijnaansluiting.nl

 


Volgens KPN heb ik dat. Ik denk dat de opdracht die door de huisbaas aan KPN wordt gegeven niet goed is.


Waarschijnlijk was het vroeger 1 (heren-)huis en is dit opgesplitst in 1, 1a en 1b, klopt dat? In dat geval is een tweede vaak eenvoudig provisorisch te maken omdat naar een hoop woningen twee aderparen lopen (twee aansluitingen) zodat er 1 Reserve was of voor pairbonding. Een derde is dan een stuk lastiger en zal echt via mijnaansluitingen.nl moeten verlopen en niet via kpn de provider. 


Is het lastig om huisnummer 21, 23A en 23B op de opdracht bon te laten zetten en niet eentje per keer. Een maand geleden had ik (23B) nog tv en internet. Toen hebben ze 21 aangesloten en had ik niks meer. Afgelopen vrijdag is dit hersteld. Vandaag is 23A aangesloten en heb ik wederom niks.


Het was vroeger een garage met kantoren er boven met een daarvoor bedoelde aansluiting. Geen idee of dat op te splitsen is.


Opgesplitst dus, je huisbaas zal bij mijnaansluiting moeten zijn want nu kapen jullie constant elkaars lijn. Hier zitten wel kosten aan vast en dat vindt een verhuurder vaak niet leuk.

Edit: kom dit vaak in Rotterdam Zuid tegen 


Als iedereen gewoon bij het bestellen netjes zijn eigen huisnummer invoert, dan kan er toch geen sprake zijn van lijnkaping?

Als er een aansluiting te weinig zou zijn, dan zou dat betekenen dat er iemand is die op zijn eigen huisnummer geen abonnement aan kan vragen. Lijkt me.


Klopt Nick, alleen vaak is het “oh maar als ik 21 in vul lukt het wel, en eigenlijk woon ik in het gebouw van 21’ Want als iedereen een eigen ISRA heeft zou de ander niet uitvallen als er een monteur is geweest. Sowieso frappant dat er actieve verbindingen zomaar ergens worden afgehaald maar dat is een ander verhaal. 


Ok. En hoe is dat bij @Robbiebakker10 ? Heeft die het abonnement netjes op zijn eigen huisnummer afgesloten? 


De KPN monteur zei dat we allemaal een eigen  ISRA hebben. Wordt vervolgd…..


De KPN monteur zei dat we allemaal een eigen  ISRA hebben. Wordt vervolgd…..

Dat is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag 😉😁

U woont op 23B schreeft u. Dus: heeft u daadwerkelijk het abonnement afgesloten op 23B?


Ik heb niks afgesloten. Mijn huisbaas zegt dat het op 23B heeft afgesloten. Helaas geloof ik hem niet.


En de huisbaas betaald ook? Heeft u wel de Experiabox of KPN Box bij u zelf in de woonkamer staan?


Ik heb een KPN box en een eigen modem staan. Huisbaas betaald.


Maar als er bij iedereen een KPN Experiabox staat, dan zijn er toch door je huisbaas 3 abonnementen afgesloten (hoe dan ook of misschien een zakelijk contract waarin dat is begrepen). 

Zeker in het laatste geval moet je dan bij je huisbaas zijn (maar eigenlijk altijd), want dat is de contractant, Nu neem je verantwoordelijkheid waar je geen rechten hebt. Tricky. 


@ Vraagsteller, het is begrijpelijk dat je hier komt vragen naar wat achtergronden.

Wat ik zou doen in deze situatie is naar de plaats kijken waar de kabel het huis binnenkomt, wat voor kabel, het aantal aderparen.

Met foto’s hier kunnen we daar al wat over zeggen zws.

Het was vroeger een garage met kantoren er boven met een daarvoor bedoelde aansluiting.

Dat doet vermoeden dat er daar meer lijnen/aderparen binnen komen, meer dan in een normaal woonhuis.

Geen idee of dat op te splitsen is.

Als er genoeg aderparen zijn zeker, technisch gezien dan . . .


Zeker in het laatste geval moet je dan bij je huisbaas zijn (maar eigenlijk altijd), want dat is de contractant...

Ik vermoed dat de huisbaas niet zo hard loopt en het allemaal wel best vind...