Skip to main content

Ik heb sinds woensdag 27 okt geen internet, tv of bellen meer. Aantal keer gebeld krijg ik als oplossing "extra" data boven op mn unlimited samen met een monteur die pas zaterdag 30 okt laat in de middag langs kan komen.

Vandaag een chat gestart, wordt deze ook nog eens afgesloten???

Het liefst wil ik het contract per direct beeindigen, zonder opzegtermijn.

Ik kan nu niet werken (ik werk thuis), woon samen met mijn oma (dement) die afhankelijk is van een huistelefoon dus ik kan ook niet weg en de tv doet het niet.

Maarja, ik kan nu rekenen op een monteur die laat in de middag langskomt.

Dus ik zou graag mijn contract per direct willen beeindigen, zonder een maand opzegtermijn (wat wel kan als er iemand niet betaald) zodat ik kan overstappen naar een provider die wel kan helpen.

Hallo @RB2504 , dat overstappen naar een andere provider zet geen zoden aan de dijk, want dat kost meer tijd dan het duurt voordat er een monteur komt.

Heb je een koper- of een glas-verbinding? Indien glas, heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart, geef daarna de modem/router eens een fabrieks-reset met een paperclip. Werkt alles nu weer goed, dan hoef je niet verder te lezen en kun je de monteur eventueel afzeggen.

Je zou je mobiel als hotspot kunnen gebruiken om thuis te kunnen werken en gebruik maken van de extra data ter compensatie.

Je zou via de tv-app op de telefoon de tv-uitzending naar je tv kunnen overbrengen, zodat oma toch af en toe tv kan kijken, mits het een smart tv is natuurlijk.

Staat er niet toevallig nog signaal op de kabel tv van de kabelboer, Ziggo bijvoorbeeld, dan kun je dat ook gebruiken om tv te kijken. Is de tv intern geschikt voor de huidige digitenne-specs, dan kun je met een antenne van een tientje NPO1,2, 3 en 2 lokale omroepen kijken. Mogelijkheden te over dus.

Het is jammer dat KPN niet eerder tijd heeft, maar het is niet anders.

 

 

 


Hoi @RB2504, welkom op het forum! Erg vervelend om zonder diensten te zitten, vooral met de omstandigheden die je noemt. Op het moment dat je bij ons aangeeft dat er een dergelijke uitval is, en wij zien dat er een monteur moet komen, dan plannen we die op het eerst mogelijke moment. Helaas kan het zijn dat dit een paar dagen duurt. Fijn te lezen dat er wel een afspraak is. 

Jan geeft ook al een aantal goede tips hoe je nog wel dingen kunt doen met hulp van je mobiele telefoon. Als je een Chromecast hebt, of een smart tv met ingebouwde Chromecast, dan kun je vanuit de iTV app op je mobiel casten naar je tv zodat je oma nog wel tv kan kijken. Heb je geen Chromecast, maar wel een laptop of pc, dan kun je tv kijken via tv.kpn.com.

 

Wat betreft je vraag over opzeggen. Opzeggen an sich is altijd een optie. Ben je buiten contract, dan geldt er in principe een maand opzegtermijn. Soms kan hiervan afgeweken worden in overleg met de opzegafdeling (te bereiken via 0800-0402). Echter, wees je er bewust van dat een andere provider ook niet in een dag diensten actief kan hebben. Vooral niet als dit een provider is die ons netwerk gebruikt. Ik zou je dan toch echt aanraden om de monteur af te wachten, ik ga ervan uit dat deze het probleem weet te verhelpen.