Skip to main content

Ik woon in een nieuwbouwwijk, aansluiting / glasvezel in de wijk niet ongeveer 1,5jaar oud, Ik heb momenteel een 1 Gbit/s abonnement bij KPN , maar verbaas me dat 4 Gbit/s nog niet mogelijk is. Ik verwacht (neem aan) dat nieuwste technologie is geplaatst in de wijk?  Hoe zou het toch mogelijk gemaakt kunnen worden om hier gebruik van te maken? Is ergens in te zien of er een upgrade nodig is van een van de onderdelen? en of dat reeds gepland staat? Of moet ik geduld hebben en de postcodecheck iedere maand blijven proberen?

Als u op de homepage van KPN even net doet alsof u een nieuwe klant bent, kunt u dan wel kiezen voor 4 gbit?


Nee dat kan helaas niet.


Hoi @Paul_ 

Dan is het 4 GBit abonnement nog niet beschikbaar op je adres.
KPN is bezig om dit geleidelijk verder uit te rollen over Nederland, dus af en toe even checken (zoals mede forumlid @Nick83 al aangaf) op de website van KPN.

Op mijn adres is het 4 GBit abonnement ook nog niet beschikbaar, en is het alleen nog mogelijk om voor het 1 GBit abonnement te kiezen.


Dat begrijp ik, mijn vraag is echter : “Hoe zou het toch mogelijk gemaakt kunnen worden om hier gebruik van te maken? Is ergens in te zien of er een upgrade nodig is van een van de onderdelen? en of dat reeds gepland staat? Of moet ik geduld hebben en de postcodecheck iedere maand blijven proberen?”


Hoi @Paul_ 

Op je eerste vraag kan ik kort zijn, er is geen andere optie om op een andere manier alsnog 4 GBit binnen te halen op jouw adres.

Om 4 GBit beschikbaar te maken op je adres (en die van de mijn trouwens ook) zijn er aanpassingen nodig binnen de wijkcentrale waarop je bent aangesloten.
Dit wordt gedaan (zover ik weet) door monteurs van Netwerkbeheerder KPN.
Ook krijg je daarnaast een nieuw glasvezelmodem in je meterkast (een zwarte Nokia) en heb je daarbij het KPN modem Box 14 nodig.

Een planning kan niet gegeven worden, dus het is echt rustig afwachten voordat het 4 GBit abonnement op jouw adres beschikbaar komt. 

Zelf zit ik er niet op te wachten, en heb ik meer dan genoeg aan het 1 GBit abonnement waarmee je alles kunt doen.


Dank voor je reactie. Ik begrijp dat de planning niet openbaar is, jammer.


Hoi @Paul_ 

Op je eerste vraag kan ik kort zijn, er is geen andere optie om op een andere manier alsnog 4 GBit binnen te halen op jouw adres.

Om 4 GBit beschikbaar te maken op je adres (en die van de mijn trouwens ook) zijn er aanpassingen nodig binnen de wijkcentrale waarop je bent aangesloten.
Dit wordt gedaan (zover ik weet) door monteurs van Netwerkbeheerder KPN.
Ook krijg je daarnaast een nieuw glasvezelmodem in je meterkast (een zwarte Nokia) en heb je daarbij het KPN modem Box 14 nodig.

Een planning kan niet gegeven worden, dus het is echt rustig afwachten voordat het 4 GBit abonnement op jouw adres beschikbaar komt. 

Zelf zit ik er niet op te wachten, en heb ik meer dan genoeg aan het 1 GBit abonnement waarmee je alles kunt doen.

Of een zwarte Genexis, het is 50/50 welke een klant krijgt. Verder is je verhaal 100% compleet, we zijn heel hard bezig met de uitrol maar hiervoor moeten glasvezelkasten buiten (pop's) omgebouwd worden of extra apparatuur in worden gezet als dit past. En dat kost tijd en kunnen we niet overal tegelijk doen.

 

Op de vraag waarom u nog niet de nieuwste techniek heeft; waarschijnlijk had de wijk naast uw nieuwbouwwijk ook glasvezel maar geen PON, dat netwerk hebben ze uitgebreid met uw wijk in plaats van een geheel nieuw PON netwerk te bouwen. En het een is niet slechter dan het ander, maar GOF kan geen 4gbit aan bij KPN.


Hoi @Ik_Combineer 
 

Super bedankt voor je mooie en goede aanvulling.
Zo weet ik ook weer dat er ook een zwarte Genexis geplaatst kan worden, en meer informatie over de ombouw.


@Ik_Combineer Duidelijk en compleet antwoord! Dank! . Ik zie inderdaad dat wijk naast mij (andere plaats zelfs) ook ‘maar’ tot 1 Gbit/s kan, en wij zijn enige wijk (recentelijke nieuwbouw) in onze plaats huidig met glasvezel. Ik zie wel dat er door gehele plaats nu glasvezel wordt aangelegd, hopelijk gaat dit perspectieven bieden naar de nabije toekomst . Ik zal duimen en afwachten. 


Reageer