Skip to main content

Klantnr: *****

Sinds 1985 heb ik (PTT) telefoon in mijn vakantiehuisje op een recreatiepark. In de jaren 2000 is dit overgezet naar internet bellen en aantal jaren geleden naar KPN Hussel.

Omdat het huisje geen eigen postcode heeft heeft KPN destijds zelf een dummy locatie EN correspondentieadres aan de aansluiting gehangen.

Mijn huisje staat  fysiek op het ******

De gegevens die KPN hanteert zijn: technisch: ****  en administratief *****. Beiden zijn fout.

Omdat de downloadsnelheid zeer laag is 10Mb down/0,25 heb ik contact gezocht om in aanmerking te komen voor een router buitengebied maar ik kom geen stap verder. De door KPN gehanteerde verkeerde postcode komt daarvoor niet in aanmerking want dat is Utrecht.

Het lukt me maar niet om de gegevens te laten corrigeren.

De postcode aansluiting moet zijn ***** en ***** administratief adres (gelijk aan het facturatieadres).

De oplossing die me laatst via de helpdesk is aangegeven is “dan zegt u toch uw abonnement op” maar dat wil ik niet.

H E L P.

 

*Admin: Privégegevens verwijderd

 

Als ik de postcode met als toevoeging 29 invul dan kunt u sneller internet buitengebied aanvragen.  U heeft nu toch een internetverbinding??


Ja. Dat dacht ik ook. Maar zo werkt het niet. 

Als antwoord krijg ik “in ieder geval een samenwerking is met de gemeente Utrecht om Glasvezel aan te sluiten.”

Maar de aansluiting zit niet in Utrecht maar Oostvoorne en ja 3151UL is een postcode Utrecht maar daar zit ik niet.

 


Dat is toch wel heel bijzonder.  Een moderater gaat hier reageren.  De wachttijd is een dag of twee. 


Hoi @LASchoonmade . Ik sta ook even met mijn ogen te knipperen. Dit lijkt me niet iets dat ik met een paar klikjes kan oplossen. 

Ben jij ook mobiel bereikbaar vandaag?

 


Ja hoor 


Ik doe straks even een poging! (rond 11:00 )


Leuk je even gesproken te hebben, @LASchoonmade .

Ik moet je bekennen dat ik deze constructie zelden tegenkom.  Ik snap ook nog niet precies hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. 

Aangezien het verder werkt laten we dat uiteraard ongemoeid en lijkt me de meest pragmatische oplossing om er voor te zorgen dat jouw ‘dummy’ adres op een lijst komt waarbij je de mogelijkheid krijgt op SIB te bestellen. Dat is namelijk in de omgeving waar jij zit gewoon te bestellen.  Ik heb hiervoor een collega aangeschreven.

Zodra ik meer weet, laat ik jou dat weten!


Dank je wel. Was idd leuk gesprek. Ik heb er alle vertrouwen in dat het in orde gaat komen.

 

 


Hoi @LASchoonmade . Ik ben doorverwezen naar een andere afdeling. Ik wacht nog op hun antwoord.

Ik laat weer van mij horen zodra ik nieuws heb


Dank Erwin. Ik wacht het af.

 


@LASchoonmade : Ik heb je een privéberichtje gestuurd. Daarin zit een link naar de BAG tool.

Kun jij eens kijken hoe jouw fysieke adres daarin vermeld staat? 


Goede middag Erwin,

Al wat meer gehoord van je collega's ?

Grt

Leo

 


Ja!  Een collega is er nu mee bezig. (duizendmaal excuses dat dit allemaal zo lang duurt)

  Ik verwacht op korte termijn meer informatie. En hopelijke positief! :-)


Dank Erwin.

We wisten dat het een lastig probleem is.

Ik wacht je berichten rustig af.

 


We hebben nu de juiste collega te pakken.  Kan ik jou morgen aan het eind van de ochtend even bellen?


Vrijdagavond kan ik ook wel even bellen. Laat maar weten wat uitkomt. 


Even een update.  Na een aantal handelingen achter de schermen is er een nieuw adres aangemaakt voor het huisje.  Op dit adres is ook buitengebied te bestellen.

Zodra het park weer open is gaan @LASchoonmade  en ik een monteur inplannen om alles aan te sluiten. 


Goede morgen Erwin,

We zijn weer op het park aanwezig.

Zou jij ons kunnen helpen met het inplannen van een monteur voor installatie modem buitengebied?

Als je nog gegevens van me nodig hebt hoor ik het wel.

Al vast dank,

Leo

 

 


Hoi @LASchoonmade . 

Ik wil je graag helpen. Klopt het dat jouw profiel nu leeg is?  Zou je daar nog even het adres in willen zetten. En een contact telefoonnummer?  

Geef je mij daarna een update? Ik ben er maandag weer. 


Dank Erwin.

Profiel is ingevuld (en aanvullende gegevens bij opmerkingen geplaatst)

Fijn weekend.

Grt

Leo

 


Je raadt het nooit, @LASchoonmade .  Ik krijg foutmeldingen :-(

Ik moet even weer met wat collega's om tafel. Hopelijk morgen meer (en positief) nieuws.   Ik hoop wél dat je vandaag lekker geniet van de zon in je vakantiehuisje.

 


Helaas. Geen zon vandaag.

Heb zelf ook al gekeken en heel voorzichtig geprobeerd. Mogelijk omdat in het BAG register Unolaan30 staat geregistreerd. Ik weet dat daar nooit een aansluiting is geweest maar op 26,29 en 32 wel.

Ik wacht het rustig af.

Groet,,

Leo


We moeten écht dat ‘nieuwe’ adres hebben.  Ik kreeg gisteren een mail dat het is doorgezet naar de Buitengebied experts.   Dus hopelijk snel een update!!


Dank Erwin.

We wisten dat het een lastig, administratief, probleem was.

Ik wacht jouw berichten rustig af hoor.

Groet,

Leo

 


Nou. Het zou ‘open gezet’  moeten zijn.  Maar… Foutmeldingen alom hier :-(

Ik ga weer met ze mailen. Wordt vervolgd