Skip to main content

Ik heb nu onbeperkt internet op mijn mobiel van KPN.

Is het mengen met de KPN router al mogelijk?  Heb nu maar 32mb op mijn koper van de KPN.

Als ik al mijn apparaten via de hotspot gebruik dan werkt onderling streamen niet!

 

Vreemd dat KPN het niet aanbied!

 

Ik heb nu onbeperkt internet op mijn mobiel van KPN.

Is het mengen met de KPN router al mogelijk?  Heb nu maar 32mb op mijn koper van de KPN.

Als ik al mijn apparaten via de hotspot gebruik dan werkt onderling streamen niet!

 

Vreemd dat KPN het niet aanbied!

 

Hallo @martin888 KPN biedt wat jij wilt zeker aan, je moet dan in een buitengebied wonen, wat een buitengebied is bepaalt KPN en kun je voor jezelf controleren via onderstaande link of je onder het buitengebied valt, maar ik denk het niet gezien de zeer mooie snelheid die je nu kunt halen.

Bij een buitengebied geeft KPn behalve het sntadaard modem ook een 4G-router in bruikleen, waarmee je je snelheid op kunt krikken.

Via eerder genoemde limk kun je controleren of je eventueel voor pairbonding in aanmerking komt, waarmee je je snelheid over koper ook behoorlijk op kunt krikken:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8


KPN heeft "Internet sneller buitengebied". Dat werkt precies zoals u dat graag zou willen. Maar dat zal bij u niet beschikbaar zijn denk ik. Sowieso vermoed ik dat de snelheid lager moet zijn dan 32 mbit om het überhaupt te krijgen.


Hi @martin888, welkom hier. 

Het combineren van je mobiele abonnement met onbeperkt internet met de vaste lijn is niet mogelijk. Dit is ook zo bedacht omdat het mobiele abonnement niet bedoeld is voor thuisgebruik, daarom is er ook een dagelijkse limiet van 8 GB die je weliswaar nog steeds aan kunt vullen met 2. 

KPN heeft "Internet sneller buitengebied". Dat werkt precies zoals u dat graag zou willen. Maar dat zal bij u niet beschikbaar zijn denk ik. Sowieso vermoed ik dat de snelheid lager moet zijn dan 32 mbit om het überhaupt te krijgen.

Dit klopt en heet inderdaad Internet Buitengebied. Via die link kun je nakijken of je hiervoor in aanmerking komt, ik vermoed echter dat je snelheid net iets te hoog is. 


Ik heb nu onbeperkt internet op mijn mobiel van KPN.

Is het mengen met de KPN router al mogelijk?  Heb nu maar 32mb op mijn koper van de KPN.

Als ik al mijn apparaten via de hotspot gebruik dan werkt onderling streamen niet!

 

Vreemd dat KPN het niet aanbied!

 

Even over die laatste zin van uw post… het is technisch een hele uitdaging om dit te realiseren. Die techniek heet Multipath TCP. Je moet verkeer over twee volledig gescheiden kanalen weer combineren. KPN is de enige die dit voor consumenten aanbiedt als de telefoonlijn (zoals bij mij) een te lage snelheid biedt, er sprake is van buitengebied en er voldoende capaciteit is op zendmasten in de buurt.

Ik ben van 12 naar gemiddeld 42 Mbps. gegaan. Overigens varieert de snelheid wel behoorlijk omdat ander verkeer op de zendmast voor gaat. Logisch want dat is betaald verkeer, 4G buitengebied is gratis.


Net ff mijn adres ingevoerd. 26mb max.

Ik woon niet in het buitengebied.


@Alex_P 

De limiet met het onbeperkt data abonnement is toch al een poosje 10 GB per dag. Jij noemt nog 8.


hebben we het hier niet over verschillende “MB’s”? Op mobiel is het Mega-Bytes (= hoeveelheid data), op de vaste verbinding is het Mega-Bits-Per-seconde (=snelheid)

Hoe zou je dit willen mengen????


Exact @emielstroeve , hoofdlettergebruik in deze afkortingen is essentieel.

Mb/s = Megabit (Mb doorgaans met /s of ps aangevuld ivm de snelheid), Mb ookwel Mbit
MB = Megabyte. Hierin zitten 8 Mbits. MB wordt gebruikt in hoeveelheid.
1 GB = 1000 MB
1 Gb/s (let op de kleine letter) = 1000 Mb/s, maar hierbij gaat er per seconde dus 125 MB doorheen.

Het zou bij jou dus ook Mega-bits-per-seconde dienen te zijn….. (voor de consequentie 😉)