Skip to main content

Allen,

 

Een ZTE Experiabox V10 met een SagemCom Fast 4360 Air (4G+ Cat6 Modem). Een internet all in 100mbs abbo.  Experiabox functioneert (redelijk) normaal (20 mbs down, 3 up, 13 ms). 

 

4G modem functioneert echter totaal niet. Alle lampen branden. 2 strepen verbinding. Echter geen 4g bijdrage.  Direct laptop op het 4g modem geeft geen verbiding. Experiabox alleen op 4g modem (ex dsl) geeft geen verbiding. 4g modem zowel op ethernetpoort als WANpoort draagt niets bij.

 

4gmodem is bereikbaar en zou volgens eigen interface moeten werken.

Iemand enig idee?

U heeft waarschijnlijk een heel oud abonnement.  100 met sneller internet buitengebied is niet meer mogelijk.  Een laptop verbinden met het 4g modem is zinloos.  Doet dan namelijk niets. Heeft u de boel al gereset?


Meermalen, zowel stroom als factory. Zowel de Experiabox als het 4gmodem.

4gmodem heeft toch gewoon eigen ontvangst? Check op tv-ontvanger zou wel moeten werken? 


Bij het resetten moeten de twee niet gekoppeld zijn. Het 4g modem heeft zeker eigen ontvangst maar zonder v10 heb je er niets aan. Zo slim is het wel ingericht 😉. Anders zouden ze als stand allone gebruikt gaan worden. Heb je ooit wel veel hogere snelheden gehad? Heb je een buitenantenne?


Geen buitenantenne, voorheen tot 80kbps. Nu savonds soms 2…

 

Reset los daarna volgens handleiding weer aangesloten.

 

Btw 4g modem los op bv tv ontvanger was een idee van de helpdesk en wordt ook beschreven in de handleiding :D


Dat zal dan een algemene handleiding zijn want bij kpn gaat er GEEN tv stream via het 4g modem. Een ontvanger aansluiten gaat dus niet werken. 


Geen buitenantenne, voorheen tot 80kbps. Nu savonds soms 2…

 

Reset los daarna volgens handleiding weer aangesloten.

 

Btw 4g modem los op bv tv ontvanger was een idee van de helpdesk en wordt ook beschreven in de handleiding :D

Dan zou ik graag die handleiding zien want dit is onzin. Het Sagemcom 4G device werkt samen met de software op de Experiabox. Losstaand doet hij helemaal niets.


Oke, even een resume - want dit wordt een niet constructieve discussie;

 

U heeft waarschijnlijk een heel oud abonnement.  100 met sneller internet buitengebied is niet meer mogelijk. 

 

Klopt - +10 jaar geleden afgesloten en mee verhuisd naar dit adres. Na vragen over snelheid een 4g modem/ buitengebied gekregen.

Recent is de verbinding zeer slecht geworden. Met name 's avonds. Hierover heb ik contact gezocht met de helpdesk van KPN. De medewerker stelde aan de telefoon het losstaand verhaal voor (!!). Eerst met mijn laptop. Daarna met tv-ontvanger

Vervolgens heb ik zelf conform de “handleiding” verschillende SIB configuraties geprobeerd. 
Zie dit document https://www.kpn.com/w3/file?uuid=a8bae0e2-b3b7-4610-8e39-84e6c23b60e8&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=48054 

Specifiek optie 3 en 4.

Toen dit niet werkte ben ik aangesloten in het topic: Snelheidsproblemen met Sneller Internet Buitengebied | KPN Community

Daar werd geopperd om een apart topic aan te maken omdat er aanleiding zou zijn dat mijn 4g modem helemaal niet zou functioneren.  Dat is dit topic.

 

Bij het resetten moeten de twee niet gekoppeld zijn. Het 4g modem heeft zeker eigen ontvangst maar zonder v10 heb je er niets aan. Zo slim is het wel ingericht 😉. Anders zouden ze als stand allone gebruikt gaan worden. Heb je ooit wel veel hogere snelheden gehad? Heb je een buitenantenne?

 

Ja, in het verleden tot 80mbs. Nee geen buitenantenne.

 

Dat zal dan een algemene handleiding zijn want bij kpn gaat er GEEN tv stream via het 4g modem. Een ontvanger aansluiten gaat dus niet werken. 

 

Begrijp ik, nogmaals - het idee kwam van de helpdesk :D

 

Dan zou ik graag die handleiding zien want dit is onzin. Het Sagemcom 4G device werkt samen met de software op de Experiabox. Losstaand doet hij helemaal niets.

 

Dat kun je vinden. Maar dat draagt allemaal niet bij. Zie aub mijn uitleg boven.

De vraag die ik dus nogmaals heb: is er reden om aan te nemen dat mijn 4g modem niet zou functioneren en kan ik dat zelf controleren. (De medewerker aan de telefoon “kon dit niet zien” en adviseerde mij naar een KPN service punt te gaan).

 

Met de update/ oplossing voor Sneller internet buitengebied lijkt de verbinding hier ook genormaliseerd. topic mag dus dicht!


Ah. Is opgelost. Mijn opmerking dus verwijderd.

 


Ik lees dat het probleem opgelost is. Nou dat is het niet. Ik heb nu nog maar 8 MB snelheid en 0,48 upload. Dank KPN voor het oplossen van de storing. 😡