Skip to main content

4g modem connect niet met v10 modemĀ 

Zo. Dat geeft wel heel weinig informatie. U hebt een Sagemcom 4G buitengebied modem en een V10. Beiden met stroom voorzien neem ik aan. Welke lampjes branden op de Sagemcom? Hoe lang is dit al aangesloten (activatie kan nl. 24 uur duren)? Heeft het ooit wel gewerkt? Wat zit er tussen de twee apparaten (ik neem aan een ethernet kabel).

Wat gebeurt er als u met een webbrowser naar 192.168.2.252 gaat? Dan moet het openingsscherm van de Sagemcom verschijnen. Komt dat niet dan is er geen verbinding tussen de twee apparaten.

Beide apparaten via KPN verkregen (via Marktplaats of zo werkt niet)?
Kortomā€¦ meer info, dan komen we verder.


Hoi @arjan56, welkom bij ons op het forum. We denken graag met je mee, maar zoals Ernst-Jan al zegt hebben we daar meer informatie voor nodig. Kan je de vragen in zijn bericht beantwoorden?

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Zonder verdere informatie kunnen we niet met je meedenken.


sorry voor de beknopte informatie, ondertussen een monteur van kpn erbij gehad.

uiteindelijk bleek het probleem te zitten in het verkeerd opnieuw opstarten/resetten van de V10.

Er dient als volgt opgestart te worden met een 4G modem(was ook niet bekend bij de monteur/helpdesk):

Kabel 4g modem losmaken, dan de V10 resetten/opnieuw opstarten.

Als de V10 volledig klaar is met opstarten, dan pas de kabel er weer in van de 4G modem.

daarna werkte het weer als vanouds.

Ā 

Ā 


@arjan56Ā als je dat 4 dagen geleden had verteld dan was het probleem al lang opgelost geweest zonder monteur. Ieder forumlid die gebruik maakt van het 4g modem, waaronder ik, had je dit kunnen vertellen. maar fijn dat het weer werkt.Ā 


Goed om te lezen dat het daarmee is opgelost @arjan56. Dat is inderdaad waardevolle informatie, die wij ook meenemen. Ik markeer jou bericht als het beste antwoord, zodat het makkelijker te vinden is voor een ieder die hier tegenaan loopt.