Skip to main content

Omdat we de laatste maanden steeds meer last kregen van apparaten die geen signaal kregen/ geen IP adres van de Experia box kregen hebben we [in het buitengebied] een 4G modem aangevraagd én aangesloten.

 

Het aansluiten van dit modem heeft echter geen effect aangezien de problemen blijven en de internetsnelheid (met en zonder 4G modem aangesloten) niet verandert.

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

Hoi @MeneerdeGroot. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je nog steeds een trage internetverbinding hebt. Ik het graag verder voor je uit. Zou je willen aangeven hoe de lampjes branden op jouw 4G modem? Verder wil ik je vragen om jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter te laten in het KPN Forum profiel? Ik hoor graag van je!


Hi Vikash,

 

Profiel zojuist aangepast.


@MeneerdeGroot Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens.

Zou je willen aangeven hoe de lampjes branden op jouw 4G modem?

 


Branden blauw, continu.


Ik neem aan dat het Powerlampje blauw brandt. Hoeveel lampjes branden er bij “4G Signal” en branden de lampje “4Gconnection” en “4G Network” ook blauw?


Twee stuks bij 4g en de rest idd ook netjes aan, blauw


Dat betekent dat het 4G modem aan staat. Dat  het 4G signaal goed is en dat er ook verbinding met het modem is. Dat ziet er dus goed uit. Maar waar zit het dan?

Hoe is de Experia Box op het aansluitpunt aangesloten? Met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? Deze is ook al eens gereset? Maakt dat nog verschil?


Hi Bart_Z,

 

Beide modems zitten met een door jullie geleverde kabel aan elkaar, korter dan 2 meter. Experia was al meerdere malen even opnieuw gestart maar net weer een reset gedaan met een paperclip achterop.

 

Gelijk even een speedtestje gedaan en nu trek ik 38.7 Mbps binnen, wat toch al gauw 21 meer is dan het vorige week was om deze tijd. Zou dit het maximaal haalbare zijn met de 4G ertussen denk je?


Gevalletje problem solved denk ik. Gisteravond, terwijl de rest inmiddels sliep, nog een speed test gedaan en haal dan bijna 68.

 

Thnx voor de hulp!


Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden.:blush: