Skip to main content

Ik woon in een buitengebied (Warfhuizen). Het 4G modem helemaal op zolder geplaatst: 2 streepjes. De internetsnelheid is 16Mb up en 5 Mb down.  Dat is wel verbeterd t.o.v enkel DSL, maar kan dat niet beter? Ik lees dat het minimaal 30Mb zou moeten zijn. Hert lukt me niet om 3 streepjes ontvangst te krijgen.

Twee blauwe ledjes ontvangst is goed. Heb ik ook en 4G geeft bij mij 25-30 Mbps bovenop VDSL (17 Mbps).

Blijft over dat de zendmast gewoon niet meer capaciteit heeft. Daar is niets aan te doen.


Welkom op het forum @Peter Oosterhoff! Wat @Ernst-Jan zegt klopt. Als er maar 2 streepjes zijn dan kan het zijn dat er niet meer te halen is door de ontvangst van de mast. Maar wel kan je altijd kijken of er een plek is waar het 4G modem betere ontvangst heeft.

Ook is het zo dat het 4G modem is ontworpen om bij te schakelen als er tekort aan snelheid ontstaat. Dit kan betekenen dat je tijdens een speedtest op het internet niet de extra snelheid ziet. Kijk dus vooral naar de snelheid die je ziet als je aan het downloaden bent bijvoorbeeld. En je kan altijd onze dekkingskaart gebruiken om te zien waar de beste ontvangst is.