Skip to main content

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan inloggen op mijn Sagem Fast Air 4360 Internet buiten gebied?

Mijn download is nu ineens nog maar 500KB tot 1MB.

Eerder kon ik de instellingen / protocollen aanpassen waardoor de snelheid opliep tot ruim 30MB. Weet alleen niet meer hoe ik in het modem kom :-(

Resetten hielp niet. Alle lampjes  op de Sagem branden blauw, op de V10 groen.

Alvast dank voor de reacties!

In het 4g modem is nagenoeg niets in te stellen.  Resetten wil wel eens helpen. Overigens valt of staat de snelheid met de positie van het modem.  Ook de weersomstandigheden spelen een rol heb ik gemerkt. Welke snelheid had je?


Het resetten heeft helaas niet geholpen.

Ik heb dit al eerder meegemaakt. KPN erbij gehaald maar dat hielp niet, behalve dat ik een rekening kreeg van 50 euro omdat de monteur volgens zijn zeggen voor niks was gekomen.

De snelheid nu is 500 KB/s tot 1 MB/s download, dus totaal onaanvaardbaar.

Ik heb toen zelf ergens iets in de verbindingsprotocollen of server instellingen veranderd waardoor de snelheid opliep tot de verwachtte 30MB/s. Hierna ging het een hele tijd goed tot nu opeens…..

Helaas weet ik niet meer waar die instellingen te vinden zijn.

Mijn geheugen laat me tegenwoordig door ziekte wat in de steek.


Wat je nog zou kunnen proberen is zowel het gewone modem als het 4g modem te resetten.  Het is dan wel belangrijk om het 4g modem eerst los te koppelen.  


Dank voor je reactie. Ga ik proberen!


@Joep1965 

Alles gereset op jouw advies:

Ben er nu achter dat via mijn Experia modem incl. 4G modem de snelheid rond de 40MB ligt.

Schakel ik VPN in, vervalt de extra snelheid van het 4G modem Buitengebied en hou ik de kale snelheid van de Experia van rond 8 MB over.

Dit was oorspronkelijk ook zo maar nu dus ineens niet meer.

Ergens moet dus een instelling zijn om dit aan te passen lijkt me.


@Joep1965

Alles gereset op jouw advies:

Ben er nu achter dat via mijn Experia modem incl. 4G modem de snelheid rond de 40MB ligt.

Schakel ik VPN in, vervalt de extra snelheid van het 4G modem Buitengebied en hou ik de kale snelheid van de Experia van rond 8 MB over.

Dit was oorspronkelijk ook zo maar nu dus ineens niet meer.

Ergens moet dus een instelling zijn om dit aan te passen lijkt me.

Het multipath protocol dat het mogelijk maakt de verbinding via VDSL en 4G te combineren gebruikt TCP. Uw VPN verbinding gebruikt gezien uw verhaal UDP waardoor alleen de VDSL verbinding gebruikt zal worden.

Wellicht dat u kunt instellen dat de VPN tunnel over TCP gaat lopen. Gezien uw opmerking dat u eerder de protocollen/instellingen heeft ingesteld, lijkt me dit de instelling die u zoekt.


Beste Ernst-Jan,

Ik heb in ExpressVPN het protocol kunnen instellen op TCP en dit bleek inderdaad de oplossing!

Dank voor je advies!


Beste Ernst-Jan,

Ik heb in ExpressVPN het protocol kunnen instellen op TCP en dit bleek inderdaad de oplossing!

Dank voor je advies!

Top!