Skip to main content

Op het Sagem modem brandt het rode lampje.

modem gereset: geen resultaat

experiabox v10 reset: geen resultaat

modem naar buiten verplaatst: geen resultaat

wat nu te doen?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

 

Hoe lang heb je het 4G modem binnen? Activeren door KPN kan even duren, een update van de V10 is nodig als hij niet geheel up-to-date is. Dat gebeurt soms de-nachts.


Hoi Ernst-Jan,

 

Dank voor je reactie.

Het 4G modem staat er al een jaar en heeft eerder gewerkt. Het bedrijf is sinds begin maart in Corona lockdown geweest en is er sinds 2 weken uit. Na de herstart bleek het modem niet meer te werken, internet nu deadly slow.

Vandaag met de KPN Servicedesk aan de chat gehangen. Op afstand ziet het eruit of allea

 werkt. Er is nu een KPN monteur in aantocht.

 

Vanmiddag op 4G modem ingelogd. Dat zegt op de 4G interface : “Connecting” “Error”. Maar geen clue wat voor error.

 

Dusssss?

 

Mvg,

Martin


Dag @Octal. Van harte welkom hier. Ik zie dat @Ernst-Jan je al een prima tip geeft, maar die niet heeft mogen baten. Nu lees ik dat er een monteur is aangestuurd door een collega. Is de monteur inmiddels geweest? Ik lees graag hoe het monteursbezoek is verlopen. Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, vul dan je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder. Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik met je meekijken.


Hoi Natasja,

 

Er is inderdaad een monteur geweest. Die stelde vast dat het 4G modem (Sagem) defect was. Helaas had hij geen vervangend exemplaar. Dat kwam de volgende dag met de post. Eerst wat geharrewar om dat modem actief te krijgen. Nu is de internet snelheid in de orde van 40 Mbps, dus beduidend meer dan de 8-10 Mbps van de ADSL lijn alleen.
Het gaat om een bedrijf (indoor Skischool/horeca) dat net uit lockdown komt, dus goed als de ICT een beetje meewerkt.

KPN dank voor de service!


Goed om te lezen dat het probleem is opgelost, @Octal. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het prettig is als internet een beetje goed meewerkt als je bedrijf net na de lockdown weer opent. Succes de komende tijd! :thumbsup_tone2:


Goed om te lezen dat het probleem is opgelost, @Octal. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het prettig is als internet een beetje goed meewerkt als je bedrijf net na de lockdown weer opent. Succes de komende tijd! :thumbsup_tone2:

Horeca is sinds 1 juni open, indoor skischool (S2X) gaat vandaag 1 juli weer draaien. Toch wel fijn als je reserveringsysteem en kassa het doen...


Dat kan ik goed begrijpen! Hopelijk is de heropening gisteren vlekkeloos verlopen. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust. Je weet me te vinden. :slight_smile:


Reageer