Skip to main content

Kort geleden heb ik een nieuw mobiel abonnement afgesloten waar ik voor het eerst 4G bij heb. De 4G werkt op alle apps goed maar bij spotify en youtube totaal niet. Als ik die apps open op 4G staat er altijd (dus al een paar maanden) dat ik offline ben, ook als ik het refresh of opnieuw open. Ze hebben het ook nooit gedaan op deze 4G. Dit terwijl alle andere apps op dat moment wel online zijn. Enig idee? 

Hoi @Kpnklant2020, welkom op het forum! Ik vermoed dat dit iets is van een instelling van je toestel is. Gebruik je Android of een iPhone? 
Bij android heb je een Datasaver die dit soort dingen kan blokkeren, bij de iPhone zul je waarschijnlijk iets vergelijkbaars hebben. Zou je daar eens naar willen kijken?


Ik heb een iPhone 11, nu al zo’n 10 maanden. En ook ik heb hier de laatste tijd last van. Binnen 4G kan ik geen YouTube video’s afspelen, wel zoeken binnen YouTube. Zelfde geldt voor Spotify. Je kan wel zoeken en browsen, zelfs ook een afspeellijst random afspelen maar je kan niet eens specifiek nummer uit de lijst kiezen, terwijl ik wel een betaald Spotify account heb.

 

Bij instellingen zie ik geen rare dingen. 4G staat aan. Energiebesparende modus staat uit. Roaming aan. YouTube en Spotify mag gebruik maken van mobiele netwerk. Ook software is up there date. Mijn telefoon heeft het ook altijd goed gedaan, dit is iets van de laatste week).

 

Heb inmiddels een keer alle instellingen hersteld (Algemeen, Stel opnieuw in) waarna hij het weer goed deed. Dit duurde een dag en daarna had ik hetzelfde probleem. Heb toen enkel de netwerkinstellingen opnieuw hersteld. Daarna deed ie het ook weer goed.

 

Maar we zijn weer een dag verder en het probleem is weer terug. Geen idee wat ik nu moet doen. Als iemand de gouden tip heeft...


Hoi @Kpnklant2020, welkom op het forum! Ik vermoed dat dit iets is van een instelling van je toestel is. Gebruik je Android of een iPhone? 
Bij android heb je een Datasaver die dit soort dingen kan blokkeren, bij de iPhone zul je waarschijnlijk iets vergelijkbaars hebben. Zou je daar eens naar willen kijken?

Ik heb een iPhone, zie ook mijn andere reactie op deze post. Hebben meer mensen hier last van dat je weet? Zou het een bug zijn sinds de laatste update?


Hoi @Rogier81 behalve jou en @Kpnklant2020  heb ik hier nog niemand over gehoord. Dit klinkt mij inderdaad als iets in het toestel. Of dat een bug of instelling is zou ik je zo snel niet kunnen vertellen


Hoi @Rogier81 behalve jou en @Kpnklant2020  heb ik hier nog niemand over gehoord. Dit klinkt mij inderdaad als iets in het toestel. Of dat een bug of instelling is zou ik je zo snel niet kunnen vertellen

Het valt vooral op bij Spotify en YouTube maar als ik het zo bekijk gaat het om beperkt internet bij 4G in het algemeen. Zijn daar wel tips voor?


Vanaf deze kant heb ik daar niet echt tips voor vrees ik. Dat zou ook nog aan het bereik op jouw locatie kunnen zijn. Als je een goede snelheid meet via een speedtest als www.fast.com of www.kpn.com/speedtest zou je ook aardig moeten kunnen streamen. Als je daar al een lage snelheid haalt zou ik als eerste vermoeden dat het een probleem met de dekking is. Op onze dekkingskaart kun je zien waar we welke snelheden verwachten.