Skip to main content

Ik heb een Experia Box v10 en daaraan gekoppeld 2 KPN Superwifi 2 zenders.  Hierdoor staat wifi in de Experia box settings uit.

Om een thermostaat te koppelen moet ik dat (eenmalig) met mijn telefoon doen en moet die een 2.4 GHz netwerk gebruiken. Mijn telefoon heeft native Android 13, en je kunt niet meer handmatig 5 GHz uitzetten. Er valt dus niets te kiezen. 

Zijn er suggesties hoe ik in huis de 5 GHz frequentie tijdelijk uit kan zetten? Ook als ik de SuperWifi 2 apparaten uit zet zie ik nog steeds geen mogelijkheden in de Experia Box om (tijdelijk) enkel een 2.4 GHz netwerk te hebben.

Hallo @Mark-eh 

 

Volgens deze pagina zou je ze wel apart uit moeten kunnen zetten op de V10, een aparte naam aan de 5GHz geven is ook een optie.

 


Dank voor deze reactie, maar dit artikel lijkt verouderd.

Er staan niet meer twee blokken (2.4 en 5) maar drie. De bovenste waar SSID naam en wachtwoord wordt bepaald geldt voor zowel 2.4 als 5. In de aparte delen voor 2.4 en 5 kun je enkel het kanaal en de mode instellen, en daar schiet ik niet veel mee op.

Op zich snap ik dat KPN dat zo gedaan heeft, om problemen te vermijden, maar het houdt wel in dat ik 5GHz niet uit kan zetten.

Zijn er nog meer suggesties. Ik heb ook een flinke afstand geprobeerd, maar dan wordt het netwerk als niet betrouwbaar of te zwak gezien door de thermostaat. 


Sorry, mijn fout. Ik was vergeten om naar geavanceerd te gaan 😔


Optie zit er dan nog wel in en is het nu wel gelukt om de 5GHz uit te zetten?


Het is allemaal gelukt, de thermostaat is verbonden, ik heb weer 5 Ghz aangezet en ook de SuperWifi's. Hartelijk dank.


Als u de v10 heeft. Zonder a er achter dus, dan staat WiFi uit op de Experiabox. U zult dan in moeten loggen op de SuperWiFi's. 

Na het inloggen op de Experiabox v10 ziet u 4 kolommen. 

In de 2de kolom vindt u als het goed is de SuperWiFi's staan. Met hun ip. Open een nieuw tabblad in de browser en vul het ip in op de adresbalk met "http://" er voor. Dan krijgt u het loginvenster van de SuperWiFi's. Dat ziet er zo uit:

Lukt dit? Als u dit venster open heeft staan, dan knippert 1 van de SuperWiFi's driftig blauw. Klopt dat? Achterop dit exemplaar staat het "Admin Password" wat u nodig heeft om in te loggen.