Skip to main content
Vraag

5 jaar instabiele wifi met KPN modem: signaal verdwijnt zodra ik wegloop

• March 10, 2026
  • 10 reacties
  • 97 keer bekeken

Sinds ik verhuisd ben, 5 jaar geleden (!) en een nieuw modem kreeg, heb ik super slechte wifi. Ik heb van de hele wijk wifi ontvangst, behalve van mijn kpn modem. Zodra ik een paar meter bij het modem weg loop valt hij weg. Tig keer gebeld, messengers gestuurd. Het maakt ze geen r**t uit, als je maar betaald. Als je zegt dat je al tig keer hebt gebeld, weten ze ook van niets. De maat is eigenlijk wel vol. Straks weer meer buiten zitten en dan kan ik in mijn eigen tuin op de belbundel. Het is te gek voor woorden. Ik heb alles gedaan wat kon, en ik vertik het om versterkers te kopen aangezien ik van de rest van de wijk prima wifi heb….alleen geen inlog. Als de stroom uit is gevallen moet ik het modem soms wel 20 keer opnieuw opstarten, hij pakt hem gewoon niet. Dat ding is vanaf dag 1 niet goed geweest, maar ik loop tegen een hele dikke muur van ontkenning aan.

10 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2026

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Geef het modem is een reset via het pinnetje achter op het modem 30sec in drukken.

hierna start het modem helemaal fris op en laad hij de nieuwe instellingen weer terug.

Houdt wel rekening dat wifi geen 10mtr kan overbruggen met een volle bak signaal

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2026

Dank je Maikel, maar dat is natuurlijk iets dat al tig keer gedaan is. En zo groot woon ik niet. Mijn over- en achterburen, waar ik een goed wifi signaal van krijg, wonen wel ruim verder dan 10m.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Waar in de woning is het modem geplaatst.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2026

In de woonkamer

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 10, 2026

Welk modem van KPN heb je ​@Bo22 ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2026

V10A

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 12, 2026

Hoi ​@Bo22 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community, al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder fraai :(

Enorm frustrerend wanneer je zoveel problemen ervaart met de wifi dus goed ook dat je dat via deze weg aankaart. 

Straks weer meer buiten zitten en dan kan ik in mijn eigen tuin op de belbundel. 

Buiten blijft nu eenmaal een lastig verhaal en daarvoor kunnen we ook niet garanderen dat je daar altijd goede wifi hebt. Het modem zendt het wifi signaal uit en die staat natuurlijk binnen in huis. Dat betekent dat het signaal eerst nog naar buiten toe moet en dan kan geen enkele provider je de garantie geven dat de wifi altijd goed gaat werken. 

ik heb alles gedaan wat kon, en ik vertik het om versterkers te kopen aangezien ik van de rest van de wijk prima wifi heb….alleen geen inlog. Als de stroom uit is gevallen moet ik het modem soms wel 20 keer opnieuw opstarten, hij pakt hem gewoon niet. Dat ding is vanaf dag 1 niet goed geweest, maar ik loop tegen een hele dikke muur van ontkenning aan.

Hoe bedoel je dat je van de rest van de wijk prima wifi hebt? Zolang je daar geen verbinding mee hebt, kun je ook niet zeggen dat de wifi prima is (dit bedoel ik trouwens totaal niet vervelend hoor!). Dat je die netwerken in je overzicht ziet staan, zegt niks over de kwaliteit van deze wifi netwerken. Mensen die bij jou in de straat wonen kunnen ook jouw wifi netwerk zien maar dat zegt dus echt niks over de kwaliteit.

Wat ik je in eerste instantie zou willen adviseren, is om eens aan de slag te gaan met de KPN Wifi Manager. Dit is een online tool die jou op locatie kan helpen om de wifi te verbeteren/optimaliseren. Ik ben heel benieuwd naar wat hier uit gaat komen en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2026

Beste Jan,

Dit bedoel ik dus. Zoals ik schrijf heb ik alles al gedaan. Nadat ik weer 2 x de wifi manager had gedraaid (en inmiddels al tig keer daarvoor) en wifi daarna helemaal niet meer aan de draai kreeg op de mobiel (tot ik op 10 cm voor het modem ging zitten, maar ook dan niet direct), ben ik naar dit platform gekomen. Omdat de maat vol is. 

Dus jij vindt het normaal dat ik van de hele buurt een wifi signaal krijg, behalve van mijn eigen modem (want die staat er niet tussen)? Ongeacht waar ik ben, in huis of in de tuin. Mijn huis is dichterbij dan dat van de overburen. Signaal is signaal en ik wil van mijn eigen modem een signaal.

Ook is het in het verleden ‘handmatig’ op andere frequenties gezet wat minder druk zou zijn. Helpt niets. In feite doet wifi manager hetzelfde. Als ik het modem aan en uit zet ben ik soms uren bezig voor hij überhaupt weer aan gaat. Rode lamp blijft dan branden. 

Ik denk dat de enige optie is: KPN opzeggen. Want er wordt niet geluisterd en niet gelezen. Ook al geef ik aan dat ik alles heb gedaan (ben geen digibeet), dan kwam er wel weer een opmerking dat ik het modem ergens anders moet plaatsen of versterkers moet kopen/huren. Ik betaal genoeg. Als ik ergens anders voor minder geld hetzelfde signaal krijg (wat ik niet geloof omdat ik denk dat het modem niet goed is -nooit geweest-). Dan betaal ik in iedergeval minder. De opties die gegeven helpen niet en verder wordt er niets gedaan. Ik werk sinds een jaar thuis, ik kan dit er niet bij hebben dat ik 5 stappen in huis zet en weer op mijn belbundel terecht kom.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2026

V10A

Beste Jan,

Heb je dit over het hoofd gezien? Die 16mb is nadat ik de manager had gedraaid.

De app zegt zelfs dat ie geen modem kan vinden.