Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds glasvezel in ons dorp aangeboden wordt, maken wij daar al gebruik van. Al jaren hebben we het 500/500 Mbps abonnement, sinds lange tijd [een maand of 8/9 vermoed ik] is de snelheid van de download een stuk slechter geworden. De upload haalt wel netjes de 500 Mbps, de upload komt eigenlijk praktisch nooit boven de 230 Mbps uit, met regelmatig dieptepunten van ± 120 Mbps 

Zou iemand van de KPN misschien eens mee willen kijken waar dat aan kan liggen? Ik heb het getest op een bedrade computer en via WiFi, in beide gevallen haalt het de snelheid het bij lange na niet.

 

 

Een helpende hand wordt zeer op prijs gesteld! Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ans

@Ans van T. Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat je zoveel verlies het op een bekabelde verbinding. Via de wifi zal je altijd snelheidsverlies hebben maar bekabeld zou je dit niet zo mogen ervaren. 

Met wat voor kabel is de computer verbonden, en is deze direct verbonden met de Experiabox of zit hier nog iets tussen?


Dankjewel voor je reactie @Rutger_ !

Bij mijn weten is het een normale Ethernet kabel, rechtstreeks van de Experiabox naar mijn Mac. Weliswaar zit ik op de eerste verdieping, dus de kabel is wel een paar meter lang, maar dat lijkt me niet zo’n enorm probleem.

Ik zal direct nog even exact controleren wat voor kabel het is, kom ik dus nog op terug! 

Net heb ik de speedtest nog eens uitgevoerd, zowel op kabel als via WiFi kom ik nu uit op rond de 230/500.

Wat snelheidsverlies is best prima, maar meer dan 50% vind ik eigenlijk best aan de ruime kant, toch?! Bovendien is het altijd een stuk beter geweest...

 


@Rutger_

Ik zou nog even terugkomen op de kabel. Dat is inderdaad een normale ethernetkabel, rechtstreeks van de Experiabox naar de Mac.

Ik hoor graag weer van je.


@Ans van T. Dat de kabel wat langer is zou inderdaad geen probleem mogen zijn. Ik zie verder ook niet direct een reden waarom de verbinding trager zou zijn. 

Ik zou dan in dit geval ook graag een monteur aansturen, zou je mij een aantal dagen na het weekend kunnen noemen waarop dit uitkomt? 

Dan kan ik de monteur inplannen :)


Dankjewel voor je reactie @Rutger_.

Het beste zou dinsdag 22 of woensdag 23 juni tot 14:00 uur uitkomen. En anders in de week van 28 juni op maandag, dinsdag, donderdag of vrijdag, ook weer tot 14:00 uur. 

Gaat het hiermee lukken? ;)

Nog een fijn weekend!


@Ans van T. Hiermee lukt het zeker! Ik heb een monteur ingepland, ik stuur je een privé bericht met meer informatie!Â